Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Matej Rigelnik, Union hoteli

Matej Rigelnik je glavni izvršni direktor Union hotelov. V enem izmed njih, Central hotelu, so pred kratkim predstavili novost na slovenskem tržišču - spalne kapsule. 
Fotografija: Matej Rigelnik na terasi Hotela Central. Foto: Janez Marolt
Odpri galerijo
Matej Rigelnik na terasi Hotela Central. Foto: Janez Marolt

Kako začenjate jutra? Kakšna posebna jutranja rutina?

Med tuširanjem si vsak dan zavrtim prvi inavguracijski govor Ronalda Reagana. Izjemen motivacijski in retoričen dosežek, še posebej odstavek o zaobljubi Martina Treptowa, ko se mu zatrese glas.


Kako bi opisali vaš tipičen delovnik?

Naj povem, da nisem tipičen menedžer, ker nimam tajnice in ker ne maram kravat in oblek. Med delovnikom se poskušam veliko pogovarjati z zaposlenimi. V podjetju velja politika odprtih vrat in prav vsak zaposleni ima tudi mojo telefonsko številko. Redno hodim na oglede hotelskih sob in vseh naših prostorov. Prav tako se pogovarjam z našimi gosti. Včasih pa celo posesam kakšno hotelsko sobo. Kljub večkratnim poizkusom pa še vedno ne znam postlati postelje.


Hotel Central je po prenovi prvi pametni hotel pri nas, saj se gostje lahko registrirajo in vstopajo v sobe s pametnimi telefoni, na voljo pa je tudi prenočevanje v spalnih kapsulah. Od kod ideja?

S hotelom Central smo želeli preseči klasične hotelske koncepte, ki temeljijo na zvezdicah, saj smo trdno prepričani, da je veliko bolj kot birokratsko določena zvezdica pomembno, da so gostje zadovoljni. Letalska industrija je to storila že pred vrsto let. Spletna prijava (ang. Online check) je z vidika izkušnje uporabnika veliko bolj učinkovita kot pa čakanje v dolgih vrstah. Kapsule so novost v Sloveniji. Gre pa za star japonski koncept, ki smo ga predstavili v novi luči. Gostje so nad kapsulami preprosto navdušeni. Pred nekaj dnevi smo gostili poljsko družino, ki je rezervirala kapsule. Obrazi otrok in odraslih so bili prežeti z nasmehom in zadovoljstvom in to je na koncu veliko bolj pomembno kot pa birokratsko predpisano število obešalnikov v sobi.


Zakaj bi prijatelju priporočili enega izmed vaših hotelov, v čem se po vašem mnenju razlikujejo od drugih?

Vse naše hotele bi priporočil zaradi gostoljubnosti naših zaposlenih. Naš slogan je, da smo hoteli Union pojem slovenskega gostoljubja. V to ne samo verjamemo, ampak to tudi živimo.


Ravnokar ste prenovili hotela Lev in Central, kakšne načrte imate za prihodnost?

Lansko leto smo sprejeli petletni strateški načrt, ki predvideva obnovo praktično vseh hotelov. Prav tako smo si zastavili cilj, da bomo ohranili tržni delež v Ljubljani, kar pomeni, da bomo v naslednjih letih z novimi hoteli ali z razširitvijo obstoječih kapacitet povečali število sob iz obstoječih 600 na 800.


FOTO Marko Delbello Ocepek
FOTO Marko Delbello Ocepek

Kakšno je vaše mnenje o velikem porastu turizma v Ljubljani?

Veliko je bilo storjenega s strani Mestne občine Ljubljana in župana Jankovića na področju turizma. Zdaj to žanjemo. Hkrati pa naj opozorim na dejstvo, da je trenutna evforija na hotelskem trgu v Ljubljani dolgoročno nevzdržna. Vse trenutne naložbe po moji oceni nimajo ekonomske podlage, saj temeljijo na predpostavkah o izjemno visokih cenah sob, ki jih trenutno dosegamo. Ko se bo povpraševanje umirilo in ko se bo ponudba povečala, bo prišlo do padca cen, kar bo potegnilo navzdol tudi poslovne rezultate.

 

Kje dopustujete? Raje nočujete v hotelih ali v kampih?

Že vrsto lep dopustujem izključno v Galiciji (Severna Španija). Narava je fantastična, Atlantik ima izjemno energijo in dežela je prežeta z zgodovino in tradicijo. Sem pa sicer cenovno zelo občutljiv kupec.


Kako preživljate vikende?

Vikende večinoma preživim v naših hotelih.


Kateri je vaš najljubši tuji hotel in zakaj?

Glavni cilj glavnega izvršnega direktorja je optimizacija vrednosti podjetja in zato mi je veliko bolj kot sam koncept hotela pomembno finančno ozadje. Kot vzor lahko navedem dve izjemno močni hrvaški verigi: Valamar in Maistra. Dobičkonosnost teh podjetij je bistveno boljša od vseh slovenskih hotelov. Prav tako pa je fascinantna strategija Maistre, ki ima na lokacijah, kjer je navzoča, izjemno visok tržni delež in posledično izjemne ekonomije obsega.


Kaj so zadnje tri stvari, ki jih naredite pred spanjem?

Sem velik ljubitelj Bloombergovega profesionalnega terminala. Že ko sem začenjal svojo poslovno pot, sem ga želel imeti. In zdaj ga imam. Vsak večer pred spanjem preletim novice, pogledam ekonomske kazalnike in finančne rezultate družb. To je hkrati služba in hobi.

Več iz rubrike