Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Marjeta Furlan, Intra lighting

Svetila podjetja Intra lighting najdemo v pisarnah Facebooka, Microsofta, Ferrarija, v trgovinah Armanija, Calvina Kleina, Adidasa, njegov sedež pa je v simpatični vasici Šempeter pri Gorici. Izvoz predstavlja 90 odstotkov prihodkov, produkte prodajajo po vsem svetu, v Sloveniji pa jih lahko občudujemo v Cankarjevem domu, Kristalni palači, Športnem parku Stožice, gradu Bled ...
Fotografija: osebni arhiv
Odpri galerijo
osebni arhiv

Ko sta zakonca Furlan leta 1989 ustanovila družinsko podjetje, si nista predstavljala, da bosta danes zaposlovala 300 ljudi in da bo Intra lighting vodilna blagovna znamka za pametne razsvetljave na svetovni ravni.

Kje po svetu imate poslovalnice?

Proizvodne prostore imamo v treh državah, pisarne pa najdete na Hrvaškem, v Srbiji, Bosni in Hercegovini, na Nizozemskem, v Dubaju in Kanadi. Z našimi izdelki smo prek različnih distributerjev in agentov prisotni v šestdesetih državah sveta, na kar smo, seveda, zelo ponosni.

Katere nagrade in nazive ste prejeli v skoraj 30-letni karieri?

V preteklosti so naši izdelki prejeli kar nekaj svetovno priznanih nagrad, med njimi red dot award, nagrado za oblikovanje leta, podeljeno v okviru Meseca oblikovanja, nagrado design plus, ki je podeljena v okviru sejma Light + building v Frankfurtu, nominacijo z mednarodnega sejma Lightfair v Združenih državah Amerike, nazadnje pa tudi prestižno japonsko nagrado good design, s katero so bili naši izdelki večkrat nagrajeni. Ponosni smo tudi na nominacijo design management award in podjetnik leta 2010.

Zakaj bi morali podjetniki precizneje izbirati svetila v podjetju?

Še vedno se mi zdi, da se premalo ljudi zaveda, da v povprečju kar 15 ur na dan preživimo pod umetno svetlobo, prav zato je še kako pomembno, da izberemo pravo. Podjetja bi se morala osredotočiti na izbiro svetil, ki se prilagajajo njihovim aktivnostim in potrebam, saj prava izbira svetlobe lahko občutno pripomore k produktivnosti, natančnosti, lahko tudi spodbuja interakcijo in ustvari okolje, v katero se ljudje radi vračajo. In kdo si tega ne bi želel za svoje zaposlene?

Kakšna bo prihodnost svetil?

Prihodnost razsvetljave je v izboljševanju dobrega počutja v prostoru in večji personalizaciji svetlobe potrebam uporabnika. Vse se razvija v smeri povezovanja svetil v pametne tehnologije, ko bo na primer svetilo prek wi-fi poslalo podatke na pametni telefon, uro ali katerokoli drugo napravo. Predstavljajte si obisk muzeja, v katerem bi svetilo ob določeni sliki zaznalo vašo prisotnost in vam na pametni telefon poslalo vse, kar morate vedeti o umetnini pred seboj. Zanimivo, kajne?

Kaj bi počeli, če z možem ne bi ustanovili podjetja?

Od nekdaj me je privlačil svet oblikovanja in kreative, zato sem po študiju modnega oblikovanja svojo prihodnost najprej videla v kakšnem manjšem butiku. Čeprav je moja pot naredila manjši ovinek, je strast do vsega lepega svoje mesto dobila tudi znotraj podjetja Intra lighting.

Kakšni so vaši prosti konci tedna?

Takrat si vzamem čas zase in za družino. Rada kuham, sem v dobri družbi, se odpravim na kakšno predstavo, golf, sprehod … Uživam v čisto vsakdanjih stvareh. Kjerkoli, kadarkoli.

osebni arhiv
osebni arhiv

Kako skrbite zase?

Jutra rada začenjam s telovadbo ali sprehodom. Čeprav je zima, se tudi v teh dneh od doma v podjetje rada odpravim peš. Takšna uživanja ob sončnih jutrih mi veliko pomenijo.

Tri knjige po vašem izboru?

Če sem čisto iskrena, si čas za branje najpogosteje vzamem med poletnim dopustom. Takrat ponavadi s seboj vzamem različne knjige, različnih žanrov, vse od romanov do biografij ali kakšnega strokovnega čtiva.

Kaj je zadnja stvar, ki jo naredite pred spanjem?

Različno. Včasih pogledam kakšen dober film, včasih se zaklepetava z možem, včasih si zastavim naloge za naslednji dan ali razmišljam o rešitvah za tekoče projekte.

Kateri izziv pa si želite premagati v prihodnosti?

Vstop na velike mednarodne projekte in vzpostavitev močnih multifunkcijskih timov.

Več iz rubrike