Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Maja Pak, direktorica STO
Lani je Slovenija postala prva zelena destinacija na svetu. Prvič v zgodovini Slovenije je letos Slovenija država partnerica največje mednarodne poslovne borze na svetu ITB Berlin, na kateri je STO za politiko na področju trajnostnega razvoja prejela prestižno nagrado National Geographica »world legacy award«.
Prav tako pa se Slovenija vedno pogosteje pojavlja na lestvicah najbolj atraktivnih zelenih destinacij v raznih tujih medijih. Majo Pak sodelavci opišejo kot osebo, ki se nikoli zares ne odklopi od dela, ideje o možnostih za nove projekte in izboljšave se ji porodijo tudi sredi noči. Pakova ima rada svoje delo, zato ga opravlja z veseljem. »In ko so potem tu še rezultati odlični, je trud poplačan z novo energijo,« pravi.
VPRAŠALNIK
Kdaj zjutraj vstajate?
Okrog 6.30.
Kakšen je vaš jutranji ritual in kaj zajtrkujete?
Najprej spijem kozarec vode z limono. Zajtrk je obvezen – kos kruha z različnimi namazi. Poleti je zame jutro najlepši del dneva in kava na vrtu je neprecenljiva.
Kako se začne vaš delovni dan?
Preletim novice, pregledam dnevne obveznosti in začnem s sestanki oziroma dogodki.
Kdaj greste zvečer spat in kaj je zadnje, kar naredite pred spanjem?
Okrog 23.00. Pred spanjem pogledam Odmeve ali 24UR, včasih z otrokoma tudi kakšno lažjo nadaljevanko, večkrat še pozno prebiram gradivo za naslednji dan … in še zadnjič pregledam e-pošto.
Kaj berete in kaj poslušate?
Berem v glavnem strokovno literaturo, trenutno pa zbiram nekaj leposlovja za počitnice. Glasbo izbiram glede na priložnost. Nazadnje sem uživala na koncertu 2Cellos in Mi2.
Turizem v Sloveniji je v polnem razmahu. Katere nove poslovne modele po vašem mnenju odpira razvoj te dejavnosti?
Trenutno razvijamo poslovni model za razvoj in trženje makroregij, definiranih z novo turistično strategijo (Alpska Slovenija, Mediteranska Slovenija, Panonsko-termalna Slovenija in Ljubljana in Osrednja Slovenija). Pred dvema letoma smo razvili unikaten model Zelena shema slovenskega turizma, s katerim podpiramo razvoj zelenih destinacij in ponudnikov ter krepimo pozicioniranje. Na ravni turističnih ciljev pa je veliko priložnosti v oblikovanju inovativnih poslovnih modelov z vključevanjem deležnikov raznih področij v razvoj produktov in upravljanje. Povezovanje je v turizmu ključ do uspeha.
Katero strategijo upoštevate v STO, da še naprej privabljate turiste in Slovenijo barvate v aktualno, zeleno barvo?
Strategijo butične, zelene, aktivne in zdrave destinacije za petzvezdična doživetja. Zelena Slovenija je zadetek v polno. Ljubezen do zelenega je v naših genih, zato je naše komuniciranje legitimno in prepričljivo. Slovenija postaja na globalni ravni prepoznavna kot zelena, trajnostno usmerjen turistični cilj.
Katere so prednosti in slabosti povečanega turističnega obiska v državi?
Prednosti so v večjem prilivu iz naslova izvoza potovanj, lani ga je bilo 2,4 mrd. EUR, kar pomeni približno 280 mio. DDV, v dodatnih zaposlitvah, v učinkih na gospodarsko rast. Slabosti pa razumem kot izzive, kako oblikovati atraktivne produkte čez vse leto, ustvariti dodano vrednost, privabiti turiste tudi v čudovita zaledja znanih krajev, ustrezno motivirati zaposlene za večji obseg aktivnosti, torej izzive učinkovitega upravljanja in trženja podjetij in destinacij.
Kaj menite o platformi Airbnb?
Gre za spletni rezervacijski portal, ki je postal osrednji igralec v svetovni delitveni ekonomiji. Nagovarja del turistov, ki si želijo avtentičnosti, drugačnih izkušenj, pogosto tudi cenovno ugodnejše nastanitve. Pomeni priložnost za posel, vendar je treba to dejavnost opravljati legalno. Upam, da pridemo čim hitreje do nujnih zakonskih sprememb, ki bodo omogočile lažje poslovanje s platformo.
Katere netipične aktivnosti in kraje bi priporočili svojim prijateljem iz tujine?
Raziskovanje podzemlja Pece s kajakom, razkošno taborjenje (glamping) v enem od glamuroznih kampov, rafting po Kolpi, spust po najbolj strmi jeklenici na svetu in prelet planiške velikanke, raziskovanje pragozda v zaledju prestolnice itd. Seznam izjemnih kotičkov Slovenije je zelo dolg …
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.