Vsakdanje navade uspešnih ljudi: Alenka Globočnik, Akultura

Alenka Globočnik je z blagovno znamko Akultura prisotna na slovenskem in tujem (Dubaj) trgu že dvaindvajset let. Trgovino, ki od leta 2011 stoji na Tavčarjevi v Ljubljani, polnijo elegantne obleke iz volne, svile in usnja. Poseben pečat jim daje nenavadna asimetrija, ki razbija mite njenih tipičnih čistih linij. Kolekcije odstopajo od klasičnih prijemov in poskušajo z originalnimi in izvirnimi idejami preseči togo uporabnost oblačila. Akultura je ustvarjalni koncept, ki zanika rutino, konvencionalnost in povprečnost.
Fotografija: Jure Makovec
Odpri galerijo
Jure Makovec

Znamka Akultura je redno predstavljena na ljubljanskih tednih mode, prav pred kratkim je na Mercedes-Benz Fashion Weeku predstavila aktualno kolekcijo Army girl.

Največji moški in največji ženski modni kiks po vašem mnenju?

Pri moških in ženskah vidim podobne napake, in sicer, posveča se premalo pozornosti kvaliteti materialov in izdelave. Da o dodani vrednosti oblikovanja oblačil niti ne govorim. Opažam tudi slog, ki mu pravim pretirana usklajenost, s katerim dosežemo ravno obratni učinek, ne slog.

Ali dajejo slovenski podjetniki dovolj poudarka na modo in trende? So v koraku s časom?

Nekateri da, nekateri ne. Opažam premike na bolje. Podjetniki so se začeli zavedati, da tudi zunanja podoba pomembno vpliva na potek in rezultat nekega poslovnega srečanja, dogodka.

Kako začnete dan?

S kozarcem limonade.

Kako pa ga končate?

Odvisno, z ogledom dobrega filma, s knjigo v roki ali pa v dobri družbi.

Kako skrbite za svoj videz in zdravje?

Pri videzu se držim pravila manj je več. Sledim bolj naravnemu slogu, pretirano ne uporabljam ličil. Seveda, osebna higiena in osebni slog oblačenja mi veliko pomenita in temu posvečam veliko pozornosti. Ukvarjam se z različnimi športnimi aktivnostmi, ki me tudi sproščajo in pripravijo na vsakodnevni delovni tempo. Tudi hrani dajem posebno pozornost.

Petek zvečer – doma na kavču ali v mestu na zabavi?

V petek zvečer nikoli na kavču, vedno tam, kjer se imam lepo.

Tri knjige po vašem izboru?

Khaled Hosseini – Tek za zmajem, Haruki Murakami – Norveški gozd, Margaret Mazzantini – Novorojen.

Katere so vaše najslajše razvade?

Kozarček ali dva rdečega vina s prijatelji in meni dragimi.

Kako poteka delovni proces kolekcije?

Najprej si izberem temo. Močno izhodišče je ključ do uspešne kolekcije. Nato so na vrsti skice, nato naredim selekcijo in jo zaključim v smiselno celoto. Za to porabim kar mesec dni časa. Kupim materiale, dodatke, ponavadi v Italiji, in začnemo proizvodnjo kolekcije. V proizvodnji sem prisotna, saj se velikokrat izkaže, da moramo rešitve iskati na drugačen način, kot sem si jih zamislila na skicah. Zakaj, ker me lahko preseneti lastnost materiala, ki se obnaša drugače, kot sem mislila. Da izkoristim vse pozitivne lastnosti materiala, se mu prilagodim s korekcijami oblike krojev. Ko je kolekcija zaključena, izdelana in vidim celoto, določim še styling, to so razni dodatki. Tako kolekcija oblačil dobi svojo zaključeno zgodbo.

Zakaj bi morali kupovati slovensko modo?

Lepo je, da kupujemo slovensko in s tem podpiramo slovensko proizvodnjo, enako kot pri drugih panogah. Poleg nacionalne ozaveščenosti je slovensko oblikovanje kvalitetno in unikatno. Posameznik si lahko oblikuje svojo individualno podobo, brez strahu, da bo del množice, ki je oblečena podobno ali celo enako.

Modni vzor s slovenske menedžerske ali politične estrade?

V tem trenutku, pa brez zamere, ne bi izpostavila nikogar. Bolj ali manj se večina odloča za preizkušeno in varno pot oblačenja. Politična estrada pa ima kar nekaj problemov pri oblačenju in slogu, začenši že pri upoštevanju pravil oziroma kodeksu poslovnega oblačenja.

Več iz rubrike