Vision mercedes-maybach 6: pobeg v sanjsko razkošje

Mercedes je najstarejše in po nekaterih kazalnikih, najuglednejše avtomobilsko podjetje vseh časov.
Fotografija: Daimler
Odpri galerijo
Daimler

Ko so leta 2002 v proizvodnjo na novo uvedli predvojno avtomobilsko znamko Maybach, se je zdelo, da poskušajo svoji vrhunskosti postaviti še piko na i in preseči tisto, kar je dolga leta na področju razkošnih avtomobilov pomenila znamka Rolls-Royce. Pa jim ni šlo ravno po načrtih in Maybach po letu 2013 ni bil več samostojna znamka, ampak so mu namenili položaj najprestižnejše izpeljanke Mercedesovega največjega modela razreda S.

Pobeg pred resničnostjo

Morda se nam le zdi, a je občutek, da bi radi pri Mercedesu z Maybachom le še kdaj naredili nekaj več. Posebno po tem, ko so lani predstavili študijo vision mercedes-maybach 6 in letos poleti še njegovo kabrioletno izvedbo. Gre za izdelek Mercedesovega oblikovalskega studia v Carlsbadu v Kaliforniji, ki deluje kot nekakšen sanjski avtomobil in se hkrati ozira tudi v preteklost.

Njegov slog sledi slogu art decoja, ki je predstavljal razkošje, glamur, živahnost pa tudi neomejeno vero v družbeni in tehnični napredek.

Pravijo, da je njegova pojava pripravljena v slogu oblikovalskega gibanja art deco, ki je prevladovalo v letih 1920–1940 in je na svojem vrhuncu predstavljalo razkošje, glamur, živahnost pa tudi neomejeno vero v družbeni in tehnični napredek. V tistih časih so bili poleg izjemnih dosežkov v arhitekturi, slikarstvu in izdelkih industrijskega oblikovanja pripravljeni tudi nekateri izjemno razkošni avtomobili imen, kot so Delage, Voisin, Auburn ... Glede na obdobje, ki je prihajalo, so se zdeli kot pobeg pred prihajajočo kruto resničnostjo, ki si ga je z njihovim enkratnim snovanjem nekdo še upal privoščiti. Seveda upamo, da Maybachu z vision 6 cabrioletom ne bo treba pred čim bežati. A pustimo takšne in drugačne prerokbe in le zapišimo, da bi si kakšno tako omejeno serijo pri znamki z zvezdo morda le lahko privoščili. Sliši se nerealno in bi bilo dostopno le zelo redkim izbrancem, pa vseeno.

Barve Kalifornije

Koncept vision mercedes-maybach 6 cabriolet igra v svojem razkošju na nekatera zanimiva nasprotja.

Daimler
Daimler

Po eni strani je dolg kar 5,7 metra, po drugi strani pa je namenjen le dvema potnikoma. To pač ne bi bil avtomobil tesnih parkirišč, že zaradi izjemne pojave bi mu povsod morali pripraviti poseben prostor. Da je ta avtomobil nekaj zelo posebnega, dokazujejo tudi nič manj kot 24-palčna kolesa s po 25 naperami; medtem ko je sprednja maska bogataško močna in visoka, se vse to elegantno umirja v smeri spuščajočega se zadnjega dela. Ta se konča s kar najtanjšim, minimalističnim rdečim pasom luči. Tudi zaradi konkretne dolžine je lahko še toliko izrazitejša in čista stranska linija. Zelo položen pokrov prtljažnika, ki je stilsko vzdolžno predeljen s tretjo zavorno lučjo, spominja na jahte, na morsko okolje pa poleg Kalifornije namiguje zunanja barva, ki ji pravijo navtično kovinska modra. Modri so tudi nekateri poudarki v notranjosti, kjer sta med seboj povezana sedeža v belemu napa usnju, to pa je na sedali pritrjeno z modro osvetljenimi gumbi v obliki Mercedesovega znaka. Dno je pripravljeno iz lesa, znova v ladijskem slogu in poudarki iz aluminija. Da ne bi pozabili, kabriolet mora imeti za vsak primer tudi streho, seveda je tudi ta pripravljena iz platna, ki je v tako sedeži v beli barvi z rahlimi zlato-rožnatimi poudarki.

Sto kilometrov na uro v štirih sekundah

Vision mercedes-maybach 6 cabriolet je avtomobil sanj, ampak tudi sanjamo včasih v trendu. Kalifornija je tista ameriška zvezna država, kjer je v Ameriki največ zahtev in tudi zanimanja za alternativni pogon, ne nazadnje o tem zadnje čase govori ves svet. O električno gnanih avtomobilih namreč in v tem primeru je to spet skoraj pravljična izvedba: štirje elektromotorji vsak ob svojem kolesu s skupno močjo kar 750 konjev pa s športnim pospeškom z mesta do 100 kilometrov na uro v slabih štirih sekundah, sklopom akumulatorjev v dnu avtomobila, dosegom več sto kilometrov in seveda hitrim polnjenjem. Kaj bi še lepšega? In ko je vse tako, se ta kabrio z veliko začetnico lahko še enkrat vrne k svojemu razkošnemu bistvu. Njegov neskončno dolgi sprednji pokrov se lahko odpre na dve strani. Tam, kjer bi si sicer ogledovali klasično motorno tehniko, ima prostor za unikatno pripravljeno prtljago, vključno z dežniki in celo srebrnim jedilnim priborom ...

Daimler
Daimler

Več iz rubrike