Večno mladi in lepi: Vzpon virtualnih vplivnežev

Industrija umetne inteligence vplivnežev raste in z njo tudi svet v katerem se vplivneži nikoli ne starajo, so brez škandalov in digitalno brezhibni.
Fotografija: Rozy, južnokorejska »virtualna vplivnica«, digitalno upodobljen človek. Foto: Lotte Home Shopping
Odpri galerijo
Rozy, južnokorejska »virtualna vplivnica«, digitalno upodobljen človek. Foto: Lotte Home Shopping

Rozy je južnokorejska »virtualna vplivnica«, digitalno upodobljen človek, ki je tako realističen, da jo pogosto za človeka iz mesa in krvi.

Na Instagramu ji sledi več kot 130.000 sledilcev, kjer objavlja fotografije svojih svetovnih avantur. Njena ličila so vedno brezhibna, njena oblačila izgledajo naravnost s piste. Poje, pleše in je foto model, toda nič od tega ni resnično.

image_alt
Humanoidni roboti: Moderna obsesija ali temelj prihodnosti?

»Ali ste resnična oseba ali umetna inteligenca ali robot?« včasih povpraša kateri izmed njenih oboževalcev na Instagramu. Po mnenju podjetja s sedežem v Seulu, ki jo je ustvarilo, je Rozy mešanica vseh treh, ki segajo v resnični in virtualni svet. »Ona je sposobna narediti vse, česar ljudje ne zmorejo v najbolj človeški obliki,« ima zapisano Sidus Studio X na svoji spletni strani.

To vključuje pridobivanje dobička za podjetje v več milijard dolarjev vrednem svetu oglaševanja in zabave, Rozy je namreč od leta 2020, ko je nastala, sklenila pogodbe z blagovno znamko in sponzorstva, se šopirila na pisti na virtualnih modnih revijah in celo izdala dva singla.

Industrija »virtualnih ljudi« je v razcvetu

Industrija umetne inteligence vplivnežev raste in z njo povsem novo gospodarstvo, v katerem se vplivneži prihodnosti nikoli ne starajo, so brez škandalov in so digitalno brezhibni, kar vzbuja preplah med nekaterimi v državi, ki je že obsedena z nedosegljivimi standardi lepote.

Tehnologija CGI (računalniško ustvarjene slike) s katerimi je ustvarjena tudi Rozy, ni nova. Vseprisotna je v današnji zabavni industriji, kjer ga umetniki uporabljajo za ustvarjanje realističnih nečloveških likov v filmih, računalniških igrah in glasbenih videih.Toda šele pred kratkim se uporablja za ustvarjanje vplivnežev, navaja CNN Style.

Virtualni vplivneži so »večno lepi in mladi«. Foto: Lotte Home Shopping
Virtualni vplivneži so »večno lepi in mladi«. Foto: Lotte Home Shopping

Včasih Sidus Studio X ustvari podobo Rozy od glave do pet z uporabo tehnologije, pristop, ki dobro deluje za njene slike na Instagramu. Včasih njeno glavo prekrije s telesom človeškega modela, ko na primer modelira oblačila. Južnokorejska trgovska znamka Lotte Home Shopping je svojo virtualno vplivnico Lucy, ki ima 78.000 sledilcev na Instagramu, ustvarila s programsko opremo, ki se običajno uporablja za video igre.

Kje je meja med resničnostjo in iluzijo?

Tako kot njihovi kolegi iz resničnega življenja si virtualni vplivneži pridobijo sledilce prek družbenih medijev, kjer objavljajo posnetke svojega »življenja« in komunicirajo s svojimi oboževalci. Rozyin račun na socialnih medijih prikazuje, kako »potuje« v Singapur in uživa ob kozarcu vina na strehi, medtem ko njeni oboževalci hvalijo njene obleke.

image_alt
Koliko sledilcev potrebujete, da zaslužite na Instagramu?

Lee Na-kyoung, 23-letnik, ki živi v Incheonu, je začel slediti Rozy pred približno dvema letoma, misleč, da je resnična oseba. Rozy mu je sledila, včasih komentirala njene objave in vzcvetelo je navidezno prijateljstvo – takšno, ki je trajalo tudi potem, ko je Lee izvedel resnico.

»Komunicirala sva kot prijatelja in z njo sem se dobro počutil – zato je ne smatram za umetno inteligenco, ampak za pravo prijateljico,« je dejal Lee.

Donosnost tovrstnega posla

Rozyin Instagram je prepreden s sponzorirano vsebino, kjer oglašuje izdelke za nego kože in modne izdelke. »Številna velika podjetja v Koreji želijo uporabiti Rozy kot model,« pravi Baik Seung-yup, izvršni direktor Sidus Studio X. »Letos pričakujemo, da bomo zlahka dosegli približno 1,52 milijona dolarjev dobička, samo z Rozy.« Dodal je, da ko je Rozy postajala vse bolj priljubljena, je podjetje dobilo več sponzorstev od luksuznih znamk, kot sta Chanel in Hermes, ter revij in drugih medijskih podjetij.

Foto: Sidus Studio X
Foto: Sidus Studio X

Nerealni standardi lepote 

Obstaja nevarnost, da bodo tovrstni virtualni vplivneži naredili že tako zahtevne standarde lepote v Koreji še bolj nedosegljive in povečali povpraševanje po plastični kirurgiji ali kozmetičnih izdelkih med ženskami, ki jih želijo posnemati.

Toda poleg tega pa obstaja še druga skrb. Drugod po svetu namreč potekajo razprave o etiki trženja izdelkov potrošnikom, ki se ne zavedajo, da modeli niso ljudje, pa tudi o tveganju kulturnega prisvajanja pri ustvarjanju vplivnežev različnih etničnih pripadnosti – nekateri jih označujejo za »digitalne črne obraze«.

Tudi matična družba Facebooka in Instagram,a Meta, ki ima na svojih platformah več kot 200 virtualnih vplivnežev, je priznala tveganja. Toda, ker zanimanje za digitalni svet narašča – od metaverzuma in tehnologij navidezne resničnosti do digitalnih valut, podjetja pravijo, da so virtualni vplivneži naslednja meja.

image_alt
Alibaba in Teslin tekmec Xpeng se združujeta

Več iz rubrike