Sodobna klasika ali etno in hipi šik
V Milanu se je v torek končal teden moške mode. Letos je bilo v štirih dneh 31 modnih revij in 21 modnih predstavitev znamk. Na Milano Moda Uomo je presenetljivo manjkalo nekaj velikih modnih imen; ni bilo revij znamk Dolce & Gabbana, Salvatore Ferragamo, Vivienne Westwood, Just Cavalli, Ports 1961 … Teden mode je bil tudi dan krajši kot doslej. To nakazuje trend krčenja tednov mode in zmanjševanja števila modnih revij, saj je bil doslej urnik za znamke, predvsem pa za njihove kreativne direktorje ubijalski. Tudi zato so modni oblikovalci, ki so na čelu znamk, preutrujeni od izdelovanja kolekcij in pogosto menjujejo modne hiše. Manj modnih revij v letu in združevanje moških in ženskih kolekcij naj bi to težavo precej omililo.
Modne milijarde
Po analizah modne in finančne revije Pambianco je med italijanskimi modnimi luksuznimi znamki na prvem mestu Giorgio Armani, sledijo Ermenegildo Zegna, Stefano Ricci, Dolce & Gabbana, Versace …
Najboljših 50 italijanskih modnih podjetij je leta 2016 ustvarilo več kot 20 milijard evrov prihodkov oziroma deset odstotkov več kot leto prej.
Časopis je pri 50 znamkah preverjal prodajo doma in v tujini leta 2016 (prihodki in čisti dobički). Vseh 50 podjetij je ustvarilo krepko nad 20 milijardami evrov, kar je deset odstotkov več kot leta 2015. Direktor Renzo Rosso, na primer, ustanovitelj družbe Only The Brave (OTB), v kateri so ob Dieslu še znamke Marni, Maison Margiela in Viktor & Rolf, je v dobrem desetletju prihodke s treh milijard evrov povečal na več kot 11 milijard. Leta 2016 je Diesel prodal za 2,5 milijarde evrov džinsa, modnih dodatkov, ur, nakita in parfumov. Hiša Versace je leta 2016 ustvarila 670 milijonov evrov prihodkov (3,7 odstotka več kot leta 2015), Etro, denimo, pa 312 milijonov evrov prihodkov in 26,5 milijona evrov čistega dobička.
Pambianco vsako leto objavi tudi lestvico 50 naj italijanskih modnih družb na italijanski borzi. Letos so na vrhu Valentino Fashion Group, Giorgio Armani, Dolce & Gabbana, Golden Goose in Ermenegildo Zegna, precej pri vrhu sta tudi znamki Canali in Diesel.
Po Milanu Pariz, London in New York
Januarski modni stroj se po Milanu nadaljuje v Parizu, februarja pa se modna karavana seli v London in potem še v New York. Čedalje več modnih oblikovalcev in hiš se odloča za združevanje moških in ženskih kolekcij. Predvsem zato, ker to pomeni dve in ne več štiri modne revije na leto (manjši stroški) in ker pridejo kolekcije oblačil prej do kupcev (v slogu »see now, buy now«). V Milanu so se tako med drugimi predstavili Diesel Black Gold, Neil Barrett, DSquared2 in Frankie Morello, v Londonu bodo to storili Jonathan Anderson, v Parizu pa Balenciaga. Znamka se bo v Parizu prvič predstavila tudi s tako imenovano kolekcijo za moške Pre-Fall, prav tako Belgijec Kris Van Assche.
Trendi za moške za jesen in zimo 2018/19
Zdaj je že povsem jasno, da se v moško modo vračajo barve, potiski, vezenine, veliko vzorcev, etno in hipi slog.
Diesel Black Gold
Ta kolekcija za jesen in zimo 2018/19 je zelo vibrantna. Oblačila so siva, bela, temno in svetlo modra, zelena, opečnata. Presenetljivo manj je črne barve, ki je bila značilnost te znamke v preteklih sezonah. Je pa to razumljiva sprememba, glede na to, da je nova kolekcija DBG videti kot srečanje z vestern, hipi, etno in rock slogom. V ospredju so oprijete džins hlače, puloverji z izrazito etno vzorci (navdihi iz Peruja, Indije, Maroka, Afganistana …), bomberji in jakne z vzorci patchwork, usnjene kratke jakne (tudi z daljšimi resami), mornarski in vojaški kroji plaščev, daljše barvne tunike. Kreativni direktor DBG Andreas Melbostad si je zamislil moške s kitami in daljšimi lasmi, obul pa jih je v novo, bolj prefinjeno različico kavbojskih škornjev.
Canali
Znamka vrhunskosti šiviljstva in krojenja za moške ohranja slog sodobne klasike za (poslovne) moške. Kolekcijo za jesen in zimo 2018/19 zaznamujejo siva, temno zelena, modra in njihova skorajda kultna barva – bordojska rdeča. Ta barva je njihov zaščitni znak z nešteto barvnimi odtenki. Vedno so »močni« Canalijevi kosi plašči iz kašmirja, letos v kombinaciji s činčilo. Usnjeni čevlji so gležnarji v barvi bordojca pa v zeleni in temno rjavi. Enako velja za torbe iz napa usnja. Kot ponavadi je v moških dvo- ali trodelnih oblekah več karo vzorca, manj je srajc, več pa pulijev in jopic. Znamka Canali napoveduje tudi novost: marca bodo na trg poslali svoja prva sončna očala, ki nastajajo v sodelovanju z znamko L'Amy America.
Kot že nekaj let je zanimiv, dinamičen, nagajiv in drugačen tudi Andrea Pompilio, AP (www. Andreapompilio.it). Italijanski oblikovalec je pred dnevi na spletu začel projekt AP Supermarket, nov način spletne prodaje. Namreč, ne prodaja le svojih oblačil, temveč tudi svoj izbor oblačil, dodatkov in predmetov njemu najljubših oblikovalcev. Kolekcija AP za prihodnjo zimo je še bolj barvita kot, recimo, DBG in zelo nosljiva. Prevladujejo oblačila (suknjiči in hlače) z mini škotskim karo vzorcem. Hlače (tudi džins) so ali oprijete ali zelo široke in ohlapne (baggy slog). Barve so modra, rdeča, rumena, oranžna, opečnata, zelena, rjava in siva. Plašči so klasično krojeni ali pa so tudi precej ohlapni, večinoma s karo in grafičnimi ter etno vzorci. Čevlji so usnjeni, tako imenovani loafers v bordo rdeči, rumeni, modri in sivi barvi. Puloverji in hoodyji (s kapucami) so namerno preveliki (oversized), zelo poseben kos kolekcije pa je kratka vijoličasta jakna iz žameta in s cvetličnimi vezeninami.
Kdo ima največ sledilcev
Revija Pambianco piše tudi o številu sledilcev prestižnih in znamk hitre mode na instagramu: med znamkami luksuza je imela leta 2016 največ sledilcev Victoria Beckham, skoraj osem milijonov, sledijo ji Chanel (7,8 milijona sledilcev), Louis Vuitton (7,6 milijona), Dior (skoraj sedem milijonov sledilcev), med italijanskimi znamkami je pri sledilcih na instagramu najmočnejša Dolce & Gabbana s 6,7 milijona sledilcev. Pri »hitri« modi ima največ sledilcev na instagramu Nike (28 milijonov), potem Victoria's Secret (25 milijonov) in H & M z 10,5 milijona sledilcev. Zara je na šestem mestu (7,2 milijona sledilcev), Topshop na devetem (5,5 milijona), Mango pa na 11. mestu s 3,5 milijona sledilcev.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.