Slovenija: Evropska gastronomska regija 2021

8. oktobra je bil Sloveniji podeljen uradni naziv Evropska gastronomska regija 2021 (European region of gastronomy - ERG). Naziv je Sloveniji podeljen na slovesnosti v okviru Evropskega tedna regij in mest v Bruslju.
Fotografija: Jure Eržen
Odpri galerijo
Jure Eržen

Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021 kot enega od desetih vodilnih turističnih produktov, ki lahko veliko pripomorejo k promociji, prepoznavnosti in ugledu države in turizma, opredeljuje gastronomijo. Gastronomija daje možnost razvoja odličnih doživetij z dodano vrednostjo in tako prispeva k razpršitvi turističnih tokov in desezonalizaciji turizma, kar je med osrednjimi cilji prihodnjega razvoja slovenskega turizma.   

Strokovna komisija ERG je Slovenijo obiskala med 17. in 20. julijem 2018 in bila navdušena nad gastronomsko ponudbo. Člani komisije so se srečali s predstavniki 16 deležnikov, ki so pristopili k projektu, in se podrobno seznani s knjigo kandidature Okusiti Slovenijo, ki jo je uredil prof. dr. Janez Bogataj. Med obiskom je komisija v sestavi  dr. Diane Dodd, Blance Cros, Alfreda van Mamerena in Jacinte Dalton presojala pestrost slovenske gastronomske ponudbe na področju kulture, trajnostnega turizma, kmetijstva in izobraževanja in se odločila, da Slovenijo priporoči upravnemu odboru IGCAT za nosilko naziva ERG 2021. Strokovna komisija je izpostavila, da program, ki ga je Slovenija predstavila ob svoji kandidaturi, zelo dobro vključuje različna področja, ki jih pokriva Evropska gastronomska regija, da predstavlja dolgoročno strategijo Slovenije s ciljem povečanja kakovosti življenja, izobraževanja na področju zdravega in sonaravnega bivanja in trajnostnega razvoja gastronomije. Komisijo so prepričali tudi gastronomski presežki Slovenije ter njena zaveza regionalnih partnerjev k trajnostnemu razvoju in izvedba različnih aktivnosti v zvezi z njim.

To je priznanje vsem, ki so vključeni v omogočanje in izvedbo ponudbe ter promocije gastronomije, da postanejo vedno bolj globalno prepoznavni kot edinstvena, vrhunska gastronomska destinacija za butična 5-zvezdična doživetja. Projekt namreč poudarja edinstvene kulinarične kulture, izobraževanja za bolj zdravo in sonaravno življenje, spodbujanje inovativnosti v gastronomiji ter tesnejša medsektorska povezovanja na področju prehranske politike, gastronomije, gostinstva, turizma, kmetijstva, zdravja, izobraževanja in trajnostnih načel v ekonomskem, kulturnem, socialnem in okoljskem smislu.                                                                                

Več iz rubrike

trendi

Kako se prepletata budizem in znanost

Znanstveniki vse bolj uporabljajo budistično modrost za razumevanje različnih raziskovalnih tem in človeškega stanja. Menihi in redovnice pa zavzeto srkajo najnovejše raziskave. Njihova vprašanja so …

trendi

Blagoslov in prekletstvo à la Michelin

O tem, kako podjetje, ki prodaja gume, odloča o usodi svetovne kulinarike.

trendi

Ženske se manj ličijo. Posledice se že čutijo

Japonsko luksuzno kozmetično podjetje Shiseido se spogleduje s kitajskim spletnim modelom, ki bi podjetju zagotovil rast po pandemiji. Trenutno časi niso rožnati.

trendi

Na dnu oceana poteka lov na minerale, vredne več bilijonov

Najzanimivejša prihodnost tehnologije za drone morda ne bo v zraku, po katerem bi dostavljali pakete za Amazon, ampak pod vodo, kjer bi pomagali odkrivati ogromno bogastvo.

Komentarji: