Predsedniški skok v svet digitalnega

Digitalna revolucija ni več le pred vrati, ampak že nekaj časa pred očmi tistih, ki so jo bili sposobni pravočasno prepoznati.
Fotografija: Boris Pretnar
Odpri galerijo
Boris Pretnar

Med menedžerji največjih tisoč korporacij na svetu je kar 80 odstotkov takih, ki mislijo, da bo tehnologija odločilno vplivala na prihodnost njihovega podjetja, je poudaril Dejan Ljuština, partner v družbi PriceWaterhouseCoppers za jugovzhodno Evropo.

Korak v svet digitalnega so naredili tudi v IEDC – Poslovni šoli Bled, kjer so ob svoji 30-letnici delovanja priredili Predsedniški forum prav na to temo. Po priložnostih in pasteh digitalizacije je zbrane na predavanju in nato sogovorce na okrogli mizi popeljal prof. Joe Peppard, mednarodno uveljavljeni strokovnjak za digitalizacijo iz Evropske šole za menedžment in tehnologijo v Nemčiji (ESMT).

»Živimo v obdobju izrednih organizacijskih in družbenih sprememb. Digitalizacija ne pomeni zgolj informatizacije poslovnih procesov, ampak tudi radikalne spremembe poslovnih modelov, finančnih tokov, ponudbe in povpraševanja. Popolnoma in nepreklicno bi spremenila naša življenja,« je še pred prihodom glavnega govorca na oder zbrane nagovoril premier Miro Cerar, katerega vlada ne beži od nove realnosti, ampak se nanjo intenzivno pripravlja. Slovenija lovi Estonijo, ki je nekakšen »zlati standard« na tem področju. »Digitalna transformacija je ključna za uspešen gospodarski in družbeni razvoj Slovenije,« je o jasno postavljenih prioritetah na tem področju dejal Cerar. Cilj je, je še povedal, da Slovenija ne le izkoristi prednosti digitalizacije, ampak v njej tudi aktivno sodeluje.

Aktiven in strateški pristop k digitalizaciji je ključen za uspeh. Peppard je dejal: »Prepogosto se menedžerji 'zaljubijo' v tehnologije, na primer socialna omrežja, računalniški oblak, mobilnost, internet stvari … Toda digitalna tehnologija ne spremeni ničesar. Vse, kar tehnologije zagotavljajo, so v resnici le možnosti. Izziv je ugotoviti, kako te možnosti lahko izkoristimo

Boris Pretnar
Boris Pretnar

Na vprašanje »Kako?« je našel odgovor Robert Serec, prvi mož Pomurskih mlekarn, ki so bile pred poslovno in digitalno preobrazbo na robu stečaja, lani pa so se iz več kot šestmilijonske izgube povzpele do 1,5 milijona evrov čistega dobička. »Zaradi uspešnega prepleta organizacijske kulture in digitalizacije smo zdaj med najuspešnejšimi mlekarnami v regiji,« je poudaril Serec in dodal, da IT-storitve podjetje lahko vodijo do le ene točke, od tam naprej pa odloča poslovna kultura.

Digitalizacija ni odgovor na vse tegobe slovenskih in svetovnih podjetij. »Če avtomatiziraš ali digitaliziraš zmedo, bo na koncu še vedno ostala zmeda. Najprej moraš podjetje spraviti v red,« je prepričan Peppard. Vsa moderna orodja, na primer, verigi videotek Blockbuster in knjigarnam Borders niso pomagala, ko sta njuna poslovna modela trčila ob konkurenco prihodnosti. Ceno neprilagodljivosti sta obe plačali s svojim obstojem, saj sta se prepozno odzvali na nevarnost, ki sta jo z do potankosti razvitima poslovnima modeloma, v osrčju katerih je digitalizacija, predstavljala Netflix in spletni trgovec Amazon.

Kot nasvet vsem, ki ne razmišljajo o digitalizaciji in s tem povezani strateški prevetritvi poslovnega modela morda še tale misel Simona Kaluže, izvršnega direktorja SAP za jugovzhodno Evropo: »Podjetja, ki so se zgodaj podala na pota digitalne transformacije so tudi do 30 odstotkov produktivnejša oziroma ustvarijo za toliko več prihodkov.« Večina podjetij in organizacij se bo morala spremeniti, »saj pravzaprav ne gre za digitalizacijo, ampak transformacijo«, je zaključil Kaluža. 

Več iz rubrike