Pred vrati praznično obdobje na široko odprtih denarnic

Decembra potrošniki za nakupovanje namenijo več denarja kot katerikoli drugi mesec.
Fotografija: Adventna Ljubljana 25.decembra 2018 [Ljubljana,advent,božično novoletni prazniki]
Odpri galerijo
Adventna Ljubljana 25.decembra 2018 [Ljubljana,advent,božično novoletni prazniki]

Tako je bilo tudi decembra lani, le da se je prodaja povečala v nekoliko manjši meri kot v preteklih letih. V prednovoletnem času se sicer najbolj poveča prodaja elektronskih in gospodinjskih naprav, vedno več ljudi pa praznične nakupe opravi kar prek spleta.


Po podatkih statističnega urada se v prednovoletnem času najbolj poveča prodaja elektronskih in gospodinjskih naprav, čedalje bolj potrošniki posegajo tudi po kozmetiki in oblačilih, poveča se tudi nakup živil.

Prodaja v trgovinah z elektronskimi in gospodinjskimi napravami je bila decembra lani za 37,4 odstotka višja od povprečne mesečne prodaje v tem letu, v trgovinah z živili je bila višja za 19 odstotkov, v trgovinah s kozmetiko pa za 16,3 odstotka.


Božično drevo: Plastično, pravo ali najeto?


Decembra se poveča tudi prodaja blaga prek spleta in po pošti. Čeprav Slovenci decembra porabijo občutno več denarja od mesečnega povprečja, pa so pri prednovoletnih nakupih glede na druge evropske države bolj preudarni. Rast prodaje neživil je bila v Sloveniji decembra lani glede na mesečno povprečje celega leta najnižja v vsej uniji, in sicer 12-odstotna.

V Veliki Britaniji je bilo na primer povečanje nakupov neživil v decembru glede na mesečno povprečje trikrat večje kot v Sloveniji.

Praznični čas se odraža tudi v povečanem uvozu izdelkov, primernih za darila. Podatki o uvozu kažejo, da so še vedno najbolj priljubljena klasična darila.


Kam romajo odslužene jelke in smreke?



Tudi lani se je tako kot v preteklih letih v prednovoletnem času vrednostno najbolj povečal uvoz igrač.

Kot so še zabeležili na statističnem uradu, v prazničnih dneh več porabimo tudi z obiski v gostinskih obratih.

Decembra lani so Slovenci za hrano in pijačo v gostinskih obratih porabili 9,5 odstotka več denarja kot povprečno v celotnem letu

Več iz rubrike