Popravni izpit po dizelski aferi – električni avtomobili

Bilo je pred dobrima dvema letoma na razstavi v Parizu, ko je Volkswagen prvič razkril zamisel o električnem avtomobilu z nove platforme, namenjene le takšnemu pogonu, ki bo prinesla prostorno notranjost, velik doseg z enim polnjenjem in zmerno ceno.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Te navedbe so se takrat zdele rahlo marketinške, jasno je bilo namreč, da mora Volkswagen nekaj ukreniti, bili so še v središču dizelske afere, ki so jo zakuhali kako leto prej, strasti in jeza na to temo so imeli še polno moč. Veliko obljubo so na naslednjih razstavah naprej božali z dodajanjem podobnih tovrstnih konceptov. Po golfovski kombilimuzini so prišli še I. D. crozz kot športni terenec, I. D. buzz kot enoprostorec ali minibus in I. D. vizzion kot prestižna limuzina. Vsi na elektriko torej, in ko občinstva ni bilo več smiselno dražiti le s konceptnimi lupinami, so to jesen, torej nekje na pol poti do omenjena letnice, predstavili še modularni pogon za bodočo električno družino. Tokrat tega niso storili na razstavi v Parizu, kjer jih sploh ni bilo, ampak na lastnem dogodku.

Kot velika tablica čokolade

Pod geslom Električni pogon za vse je tam Volkswagnov direktor električne mobilnosti Thomas Ulbrich zatrdil, kako bodo poskrbeli, da bodo njihovi električni avtomobili postali priljubljeni, da se bo zanje navdušilo kar največ ljudi. Zdaj tudi s kratico govorijo o platformi MEB ali Modularer Elektrobaukasten, ki naj bi pomenila tako velik tehnični preskok, kot je bil tisti z legendarnega hrošča na golfa. V osnovi ima ta platforma električni motor na zadnji osi, pa akumulatorski sklop, ki je videti kot velika tablica čokolade v dnu vozila med obema osema, kar da prispeva k optimalnemu težišču, dobrim voznim lastnostim in ugodno visokemu položaju voznika. Možno je, da ima arhitektura poleg zadnjega še sprednji, torej štirikolesni pogon, na primer za športne terence. Seveda si lahko mislimo, da se na njej pripravljeni modeli v zunanjih merah nekoliko razlikujejo. Prav tako so možne različne zmogljivosti akumulatorjev, po novem merilnem ciklu WLTP od 330 do 550 kilometrov; slednje je odvisno od tega, koliko litij-ionskih modulov je v akumulatorskem sklopu. Zaradi opisane zasnove in dejstva, da električni pogon ne zavzame toliko prostora kot klasični, Volkswagen še naprej navaja, da bo imel takšen električni avtomobil s svojimi kratkimi previsi in razmeroma dolgo medosno razdaljo pri sedanjih merah več prostora za potnike in prtljago, kot ga je imel doslej.

Ko govorimo o novi skupni platformi, se je treba spomniti, da je Volkswagen že doslej to proizvodno veliko uporabljal, sodeč po poslovnih rezultatih tudi uspešno. Novinarji smo se včasih sicer pritoževali, da so si nekatere stvari v avtomobilih njihovih znamk preveč podobne, in postavljali vprašanja o kanibalizmu, a so nam pri Volkswagnu odgovarjali le, da naj si pogledamo končne prodajne številke. Tudi pri električnem programu in platformi MEB seveda računajo, da bo to osnova za modele različnih znamk koncerna, ne le Volkswagna, tudi Škode, Seata in Audija: po začetku proizvodnje konec leta 2019 naj bi te v naslednjih treh letih imele na trgu 27 različnih vozil, ki bodo izdelana na tej osnovi. Vse skupaj pomeni po njihovem zatrjevanju naložbe v vrednosti 6 milijard evrov. Prodaja električnih avtomobilov skupine s te osnove naj bi do leta 2025 zrasla na milijon na leto.

Nemčija, Kitajska in ZDA

Glede na politične zahteve v zvezi z očiščenjem dizelske afere po svoje ne preseneča, da bodo proizvodnjo vsega tega osredotočili v Nemčiji, omenjajo tovarne v Braunschweigu, Salzgittru, Kasslu in Zwickauu. V Braunschweigu bo proizvodnja akumulatorjev, trenutno širijo zmogljivosti, da bi jih lahko izdelali več. Morda bodo prav akumulatorji največji izziv, vsaj če držijo splošne navedbe in zapisi, da so najbolj nevralgična točka večje množičnosti električnih avtomobilov. Bodo pa vzporedno tovarno na temo električnih vozil imeli še na Kitajskem, menda tudi v ZDA, nekaj je namigov, da morda kar v Chattanoogi, kjer že imajo proizvodnjo. Mimogrede, s tem bi nekako odgovorili na poziv ameriških direktorjev, okoljskih voditeljev in vlagateljev, ki so leta 2016 v odprtem pismu kalifornijskim oblastem, ki nadzorujejo čistost zraka, zapisali, naj Volkswagna ne držijo za vrat z vpoklici spornih dizelskih avtomobilov, ki so že na cesti, ampak naj ga raje prisilijo, da bo začel izdelovati avtomobile brez emisij …

Audi in Porsche skupaj in vsak zase

Ni pa MEB edina skupna platforma za električne avtomobile, ki jo razvijajo v skupini Volkswagen. Kot je znano, že dlje časa v tej smeri bolj tesno sodelujeta njihova prestižna dela Audi in Porsche, gre za Premium Platform Electric (PPE) ali skupno električno osnovo za najbolj prestižne električne avtomobile, snovali naj bi dve ali tri družine modelov s te arhitekture. To naj bi bila vozila, ki bi prihajala na trg po letu 2012. Bodo to osnovo kdaj uporabili tudi za najbolj ekskluzivne znamke tipa Bentley?

Audi ima sicer mimo te platforme že izdelanega novega velikega povsem električnega športnega terenca e-tron, ki bo šel v prodajo prihodnje leto, za konec leta 2019 pa tudi Porsche z zatrjevano lastno tehniko pripravlja prvi povsem električni model taycan in kmalu za njim bolj karavansko izvedbo, ki ima trenutno še konceptno ime mission E cross turismo. Taycan bo deloval na 800-voltni električni arhitekturi, akumulatorjih z menda doslej še nevideno energijsko gostoto, skupna moč dveh elektromotorjev za štirikolesni pogon pa da bo 440 kW (600 KM). To bo v bistvu nekakšen halo avtomobil, ki naj bi bolj kot po končnih zmogljivostih, ki sicer ne bodo majhne, izstopal po tem, da bo lahko velikokrat močno pospeševal ali obdržal veliko hitrost. V ta namen so v Porschejevem središču v Zuffenhausnu pripravili kar nekakšno tovarno v tovarni, dodatno zaposlili 1200 ljudi in v vse skupaj vložili ogromno denarja. Kot rečeno, pa naj bi bil taycan šele začetek. Porsche, ki se je v nasprotju z drugimi deli koncerna VW povsem odpovedal dizlom, trdi, da bo do leta 2025 več kot pol prodanih porschejev opremljenih z elektrificiranim pogonom, kar sicer pomeni tudi hibride, a tudi veliko povsem baterijskih električnih avtomobilov.

Več iz rubrike