Pogled v ogledalo odkriva odgovorno osebo za uspeh

Pot do uspeha nekega podjetnika je podobna poti uspeha blagovne znamke. Kdaj ste nazadnje na list papirja zapisali svojo željo, za katero ste pripravljeni garati? Zapis cilja menda ima izjemen učinek, a to stori le tri odstotke ljudi. Tem ljudem bo uspelo, preostali pa imajo za uspeh precej manj možnosti.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Poslovni uspeh podjetnikov ni odvisen od vnaprej začrtane usode, pravi dr. Kenan Crnkić, priznani univerzitetni profesor ekonomije, uspešen poslovnež, predavatelj, bloger, motivacijski govornik in član številnih odborov, ki je po travmatični izkušnji pri 35 letih, ko je skoraj izkusil smrt, opravil licenco za trenerja za osebnostno rast in se odločil ljudi poučiti o pravi poti do uspeha.

Pri uspehu na zasebnem in poslovnem področju je zelo pomembno, katerega volka v sebi hranimo, in o tem je pred kratkim napisal knjigo. Stari indijanski rek namreč pravi, da imamo ljudje v sebi dva volka – belega, pozitivnega, in črnega, negativnega. Tistega, ki bomo pogosteje hranili, se bo bolj razvil in prevladal. »Razlika med optimistom in pesimistom je enaka kot med zmagovalcem in poražencem,« zapiše dr. Crnkić v novi knjigi Pazi kojeg vuka hraniš.

Začrtana pot

Negativnim občutkom in dvomom se je mogoče upreti z branjem njegove prve knjige 7 skrivnosti uspeha, v kateri se prepletajo življenjska spoznanja, citati, anekdote in nasveti za uspeh. Knjiga je najbolj prodajana v regiji, in sicer je bila v nekaj letih prodana v več sto tisoč izvodih in doživela več deset ponatisov. Že takoj ko bralci odpremo knjigo, doživimo (ne)prijetno presenečenje – na papirju nalepljeno ogledalo in pod njim zapis: »Tu vidite osebo, ki je odgovorna za vaš uspeh.« Preprosto sporočilo z močnim učinkom.

Za uspeh sta potrebna le dva faktorja; da natančno vemo, kaj hočemo doseči, in da smo pripravljeni plačati ceno za to.

Njegov ameriški slog motiviranja zveni poenostavljeno, a v resnici so najboljša življenjska spoznanja zelo preprosta. V knjigi združi teorije poslovnih in ekonomskih šol in spoznanja najbolj uspešnih ljudi v zgodovini, ki jih projektira v današnji duh časa.

Bralcem sporoči, da sta za uspeh potrebna le dva faktorja; da natančno vedo, kaj hočejo doseči, in da so pripravljen plačati ceno za to. »Jasno izraženi cilji pomenijo 80 odstotkov uspeha,« zapiše. Z načrtom se možnost uspeha potencira, saj nam v slabih trenutkih predstavlja kažipot. Kot delajo pri oblikovanju blagovnih znamk, dr. Crnkić predlaga podobno analizo tudi pri oblikovanju naših ciljev.

»Jaz sem blagovna znamka«

Sebe in svoj uspeh lahko primerjamo z blagovno znamko. Naša osebna blagovna znamka je tisto, kar ljudje govorijo o nas, ko nismo prisotni, je nekoč izjavil ustanovitelj Amazona Jeff Bezos, najbogatejši človek na svetu. Osebni načrt uspeha mora po Crnkićevem mnenju vsebovati analizo SWOT, ki je sestavljena iz štirih komponent: S – odlike (strenght), W – slabosti (weakness), O – priložnosti (opportunities) ter T – nevarnosti (threats). Analiza zunanjih in notranjih dejavnikov bo povedala, kje ste močni, pri katerih segmentih se morate ojačati, v katero smer pluti in čemu se izogibati. S takšnim načrtom človek počasi pridobi navade, ki jih potrebuje za uspeh. »Za usvojitev novih navad potrebujemo približno 21 dni,« je zapisano v knjigi 7 skrivnosti uspeha.

Naša osebna blagovna znamka je tisto, kar ljudje govorijo o nas, ko nismo prisotni, je nekoč izjavil ustanovitelj Amazona Jeff Bezos, najbogatejši človek na svetu.

Nove navade naj vsebujejo tudi usmerjanje pozornosti na ljudi okoli nas. Ti so za naš uspeh zelo pomembni. Med seboj ne poslujejo podjetja, temveč ljudje. Mreženje nam bo pomagalo pri osebnem uspehu, uspešno pa bo, če se dobro pozanimamo o ljudeh, s katerimi se nameravamo mrežiti. V knjigi zapiše, da je trženjski plan pri osebni blagovni znamki drugačen kot pri drugih blagovnih znamkah. Trženjski splet 4P običajno tvorijo izdelek, prodajne cene, tržne poti in tržno komuniciranje (product, placement, promotion and price), pri osebnem načrtu pa so 4P ljudje, ljudje, ljudje in še enkrat ljudje (people, people, people, people).

Dr. Crnkić sklene, da nam po uspešni integraciji navad, ki so navedene v knjigah, dober posel ne more uiti, svoje nasvete pa deli tudi na blogu, internetni strani, družbenih omrežjih in predavanjih.

 

Intervju "Kako uspeti v življenju" z dr. Crnkićem preberite TU.

Več iz rubrike