Podatkovno kolesje za nakupovalnimi policami

Zakaj so izdelki na nakupovalnih policah prav tam, kjer so? Kako, da so police največkrat do zadnjega polne? Kdo nadzoruje potrošnjo izdelkov v trgovinah? Za tem stoji prava znanost in tehnologija ima pri tem vedno bolj pomembno vlogo.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Po končanem svetovnem prvenstvu v nogometu v Rusiji, je podjetje Coca Cola Hellenic Bottling (CCH), ki na globalnem nivoju skrbi za vse znamke giganta gaziranih pijač, v prvi polovici leta beležilo 6,4 odstotno rast prihodkov.

Odličnim rezultatom se resda lahko zahvalijo nogometnemu prvenstvu, vročemu poletju in na novo rojenim izdelkom, a tudi tehnološke izboljšave imajo pri ustvarjanju dobrih rezultatov pomembno vlogo. Predvsem, ko gre za napredno prepoznavanje izdelka in skrbno podatkovno analizo.

Prav za slednje je letos globalno podjetje uvedlo nov sistem, ki ga upravlja tehnološko podjetje Trax, in je digitaliziral prejšnji postopek ročnega zbiranja in posredovanja podatkov o zalogah na trgovinskih policah, piše britanski BBC.

Ročno popisovanje in vnašanje podatkov v računalniške tabele je v več kot 200.000 poslovalnicah po vsem svetu marsikdaj povzročalo težave, zaradi katerih je prihajalo do zamud pri dobavi in police so zaradi tega marsikje lahko ostajale prazne tudi dalj časa. Kar ni dobro niti za ime podjetja, niti za kopičenje dobička, ki se zaradi tega lahko hitro spreobrne v izgubo. Ena od analiz je na ta račun korporaciji CCH pripisala več kot 634 milijard dolarjev izgube.

Reuters
Reuters

»Polne nakupovalne police so bile še posebej pomembne pred tekmami letošnjega nogometnega prvenstva,« je o 4,5 milijonski množici, ki je prvenstvo spremljala, in je vsak posameznik predstavljal potencialno stranko, povedal Aleksander Makarov, projektni vodja za ruski trg pri CCH. »Z novim sistemom Trax smo uspeli zagotoviti kar 99,5 odstotno zapolnjenost polic z našimi izdelki tri ure pred tekmami, kar pomeni, da smo za 63 odstotkov zmanjšali izgube zaradi morebitnih lukenj na policah,« o odličnih rezultatih pove Makarov.

Novost pri CCH

Uporaba mini kamer, ki so nameščene na nakupovalne police in vsak trenutek beležijo, kaj se na policah in v hladilnikih dogaja, ter sporočajo podatke o spremembah.


Mini kamere zaznavajo tudi razlike v velikosti, obliki in barvi izdelkov, ki jih poskenirajo.


S stalnim nadzorom ponujenih izdelkov na policah program takoj obvesti vodstvo v trgovini, kje kaj manjka. Ker so si izdelki med seboj tudi podobni, je sistem izpopolnjen tako, da loči med različnimi, tudi glede na ceno. V podjetju Trax tako mesečno v analitiko pretvorijo več kot 250 milijonov izdelkov in sistematično beležijo popise zalog. Poleg omenjenega podjetja se z digitalnim popisom izdelkov ukvarjajo tudi visokotehnološka podjetja kot recimo Planorama, TransVoyant in MetaMind.


Ste se kdaj vprašali, zakaj je izdelek na policah nakupovalnih centrov prav tam, kjer je, in na kakšen način prodajalci urejajo police?


Reuters
Reuters

V splošnem velja, da so izdelki višje kakovosti na višjih policah, cenejši izdelki dobijo svoj prostor na nižjih policah, medtem ko se v sredini znajdejo najbolje prodajani, cenovno dostopnejši produkti. Gre za »sendvič« efekt, ki na izdelke v sredini gleda kot najbolj mamljive. In takšne so tudi cene, ki jih distributerji plačujejo za najboljše pozicije v množici podobnih izdelkov. »Mini kamere nadzorujejo tudi to, ali trgovci upoštevajo dodatno plačane, najboljše pozicije,« še pove izvršni direktor podjetja Trax, Joel Bar-El.

V podjetju so ugotovili tudi nekatera zanimiva dejstva, kot recimo, da dva konkurenčna ponudnika nimata postavljenih svojih izdelkov en zraven drugega, pač pa sta vsak k sebi. Podrejeni izdelek ima tako več možnosti, da ga bo posameznik kupil. »Zakaj se to zgodi, ne vem, niti se s tem ne ukvarjamo, številke govorijo zase,« za britanski medij razloži Bar-El.

Spletne trgovine niso grožnja

»Spletne trgovine so zagotovo v porasti in navade kupcev se vsekakor spreminjajo, a to nikakor ne pomeni zaton in propad običajnih trgovin, pač pa najverjetneje vodi v kombinacijo spletne in fizične prodaje. Zdaj nastajajo trgovine, ki ponujajo blago po spletu, na prevzemnih mestih in lahko tudi drugod, pa ponujajo izdelke tudi na nakupovalnih policah,« je prepričan Bar-El in za primer navede spletna giganta Amazon in Alibabo. V Sloveniji lahko tak način poslovanja najdemo tudi pri našem največjem spletnem ponudniku Mimovrste.

Prihodnost (a roko na srce, tudi preteklost je bila) je v zbiranju, skladiščenju in obdelavi podatkov, pa naj gre za spletne nakupe ali nakupe v trgovinah. In ne pozabite, ko vzamete izdelek s police, premaknete celo podatkovno kolesje. Ali pa je za vašo odločitev kriva prav ta znanost v ozadju.

Več iz rubrike

Komentarji: