Od eko mode do čudežnega dečka za Celine
Matea Benedetti pod tem imenom oblikuje tako imenovano luxury sustainable modo in dela velike korake v svetovni modni svet. Pravi, da je slovenski trg premajhen za takšno blagovno znamko. Preprosto ne bi preživela, pove. »Drugi razlog pa je, da želimo z našo modno zgodbo in vizijo navdihovati širše občinstvo, čez meje. Naš namen ni samo ustvarjati dobiček, ampak tudi motivirati druge blagovne znamke, da začnejo razmišljati krožno, predvsem pa kako zmanjšati negativni vpliv na okolje s proizvodnjo oblačil in modnih dodatkov, saj je modna industrija tretja najbolj oporečna, takoj za naftno in mesno.«
In kako nastajajo materiali te znamke, kako so razgradljivi, zakaj so tako neoporečni in kako dolgo nastajajo? »Osnova za oblikovanje oblačil so predvsem naravni materiali, zato da se tekstil, tudi če se zavrže, v naravi hitro razgradi. Naš tekstil je opremljen s certifikatom GOTS, ki zagotavlja, da surovine ne vsebujejo pesticidov, da so pridobljene brez zlorabe delovne sile, predelava in barvanje pa sta potekala brez nevarnih kemičnih sestavin, zato je tekstil prijazen tudi do uporabnika: koža je namreč živ organizem in absorbira vse, kar je v tekstilu. Naš tekstil zato ne vsebuje težkih kovin, še tisk je na vodni osnovi, torej možnost za razvoj alergij in različnih težkih bolezni skorajda ne obstaja«, razloži Matea Benedetti in doda, da seveda poleg ekološkega bombaža uporabljamo še ekološko svilo, konopljo, bambus, tencel, katerega osnova je les, in gumbe, ki so izdelani iz ekvadorskega oreščka in so odlična alternativa slonovi kosti.
V času vladavine Slimana je Saint Laurent postal najbolj dobičkonosna blagovna znamka družbe Kering, ki bedi tudi nad Guccijem, Stello McCartney in Bottego Veneta. Prodaja kolekcije Saint Laurent je po uradnih podatkih s 353,7 milijona evrov leta 2011 zrasla na, denimo, 973,6 milijona evrov leta 2015.
Čudežni modni deček na čelu Céline
Hedi Slimane je italijansko-tunizijski fotograf in modni oblikovalec, rojen v Parizu leta 1968. Je tudi tisti oblikovalec, zaradi katerega je modni posebnež Karl Lagerfeld izgubil 42 kilogramov, da bi lahko nosil njegova oblačila. Zdaj ga ima multinacionalka LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy). LVMH je oblikovalca namreč konec januarja letos zelo nepričakovano imenoval za novega umetniškega in kreativnega direktorja znamke Céline, znane predvsem po ženskih torbicah in modnih dodatkih. Slimane je prvo kolekcijo za Céline predstavil na septembrskem pariškem tednu mode.
Leta 1996 je Pierre Bergé, soustanovitelj modne hiše Yves Saint Laurent (zdaj Saint Laurent), prepoznal talent mladega Slimana in mu ponudil vodenje njihove nove ready-to-wear kolekcije. Že leto pozneje je postal umetniški vodja njihove moške linije in njegovo prvo kolekcijo je z navdušenjem sprejel sam Yves Saint Laurent. A svojeglavi Slimane se je januarja 2000, takoj po predstavitvi kolekcije Black Tie (Črna kravata), ki je zaznamovala prihod Slimanove silhuete zelo suhega moškega, odločil zapustiti YSL, zavrnil je ponudbo za kreativnega direktorja pri znamki Jil Sander in sprejel položaj kreativnega vodje za moška oblačila pri Christianu Diorju.
»Zadnja tekstilna inovacija, ki sem jo vnesla v kolekcijo, je usnje iz ananasa, ki je izdelano iz ananasovih listov in je odlična alternativa usnju. Meter ananasovega usnja stane 45 evrov. Za izdelavo suknjiča, denimo, potrebujem približno 2,8 metra takšnega usnja.«
To je bilo tudi leto, ko se je v njegove kreacije tako zelo zaljubil Karl Lagerfeld (Chanel), da je shujšal več kot 40 kilogramov. Slimanova moška silhueta je zavladala, njegovo ime ni bilo več neznanka. Pod njegovim vodstvom je junija 2001 nastala prva dišava Dior Homme, imenovana Higher (Višji). Hedi Slimane je aprila 2002 postal prvi oblikovalec moških oblačil, ki je prejel prestižno nagrado CFDA (Council of Fashion Designers of America), ki jo podeljuje strokovna žirija urednikov, oblikovalcev in pionirjev modne industrije. In prav Slimanu gre tudi zahvala za uspešno poslovanje podjetja Dior, ki je leta 2002 povečalo svoj dobiček za 40 odstotkov. Hiša Dior Homme je po njegovi zaslugi postala sinonim za ozko krojene dvodelne obleke in tajlirane bele srajce.
Julija 2007 se je Slimane odločil, da ne bo podaljšal svoje pogodbe pri Diorju Homme, tudi dogovarjanja o financiranju nastanka Slimanove lastne blagovne znamke znotraj Diorja niso obrodila sadov. Oblikovalec je na svoji spletni strani napisal, da ne želi izgubiti nadzora nad svojim imenom in lastno blagovno znamko. Vrnil se je k modni in portretni fotografiji. Ko je marca 2011 hiša Dior uradno z mesta kreativnega vodje razrešila Johna Galliana, se je šušljalo, da se bo v hišo vrnil Slimane, a se to nikoli ni zgodilo. Je pa leto pozneje družba PPR uradno objavila, da bo Slimane zamenjal Stefana Pilatija na položaju kreativnega direktorja Yvesa Saint Laurenta.
Novi kreativni vodja pri Carolini Herrera
Španski modni skupini Puig se je z Wesom Gordonom le uresničila želja. Neprecenljivo ime modnega sveta Carolina Herrera je sestopila s prestola glavne oblikovalke in svoje delovno mesto prepustila mlajšemu kolegu, 31-letnemu ameriškemu modnemu oblikovalcu Wesu Gordonu. Njena ne tako presenetljiva poteza je končala dolgo trajajočo sago med njo in upravo njenega podjetja ter podjetjem Puig. Saga se je končala s pravno bitko med Hišo Herrera, podjetjem, ki ga je oblikovalka ustanovila pred 37 leti, in njenim največjim poslovnim nasprotnikom, podjetjem Oscarja de la Rente. Po dobljeni bitki je v svoj modni imperij pripeljala Gordona in po končani modni reviji v Muzeju moderne umetnosti na začetku februarja letos naznanila, da bo Američan novi kreativni direktor njene blagovne znamke, sama pa njena ambasadorka.
Carolina Herrera je pravi težkokategornik v nepredvidljivem svetu vedno spreminjajoče se mode. Njena modna hiša, ustanovljena leta 1981 v New Yorku, je znana po ženskih elegantnih oblačilih. Zelo dobro je znala uravnotežiti detajle visoke mode z nosljivostjo in pragmatizmom, ki prevevata ameriški modni svet. Njena modna znamka in licenčna podjetja so ponosni nosilci vsakodnevnih in poročnih oblačil, kozmetike, dišav ter številnih modnih dodatkov za ženske, moške in otroke. Njena oblačila je danes mogoče kupiti v 105 državah po svetu v 15.000 distribucijskih centrih, med katerimi je 350 originalnih trgovin z znakom Herrera. Hiša Herrera je del skupine Puig, velikega družinsko vodenega modnega podjetja s sedežem v Barceloni.
Podpora fundacije Login5
»Zadnjo kolekcijo z mbfwlj je podprla Iza Login oziroma fundacija Login5. Za kakšno vsoto gre? Iza Login je sama ocenila, koliko denarja približno potrebujemo za preboj na trgu. Ni vložila samo v kolekcijo, ker s tem res ne bi nič naredila. Podprla je našo znamko, njen razvoj. Samo za razvoj kolekcije se porabi od 20.000 do 50.000 evrov na sezono. V to je vštet prvi prototip iz belega blaga, drugi prototip iz originalnih materialov, s tem da modne hiše izdelajo vsaj tri prototipe, preden model potrdijo. Odvisno je tudi od števila kosov, ponavadi jih vsaka sezona vsebuje vsaj 40, zato da lahko ponudiš trgovinam več možnosti, brez vsega drugega, kar še potrebuje blagovna znamka, zato da mirno posluje. Prva faza je zdaj mimo: blagovno znamko smo postavili, naredili podobo, jeseni smo na trg poslali še novo spletno stran in spletno prodajo na www.mateabenedetti.com in www.positiveluxury.com, kjer zbirajo samo luksuzne blagovne znamke, po njihovi oceni vredne zaupanja, ker skrbijo za planet in ljudi. Za nas je pomembno, kje se bomo prodajali in kdo bodo naši 'vplivneži', ker se nagibamo k podobnim vrednotam. Ne nazadnje smo zdaj del fundacije Login5, ki se zavzema za čisti zrak in čisto vodo.«
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.