Novo oglaševanje – modno novinarstvo

Na septembrskem Ljubljanskem tednu mode (LJFW) so organizatorji pripravili posebno druženje na Pogovoru ob kavi s tremi velikimi imeni modnega novinarstva.
Fotografija: Urša Premik
Odpri galerijo
Urša Premik

Stefan Dotter, založnik in lastnik revije Whitelies, Staša Štucin, odgovorna urednica modne revije Pop magazine, in Katja Horvat, urednica prej omenjene modne revije Whitelies, so razpravljali o problematičnih blagovnih znamkah, ki medijskemu svetu vsiljujejo svoje izdelke. Pri tem se zato večkrat vprašamo, kdo zares urednikuje modnim revijam?

Tovrstne revije naj bi bile kažipot pri oblikovanju osebnega sloga in podobe, s katero posameznik komunicira z okoljem – kot okno v svet, bogat nabor trendov, navdih in umetnost. A vendar smo v medijih o modi vse pogosteje priča hibridnim prispevkom, ki so povezava med zaupanja vrednim uredniki kot mnenjskimi voditelji in oglaševalskim prostorom.

Založnik, modni urednik in fotograf iz Berlina Stefan Dotter prizna, da ne mara navadnih oglasov, raje ima promocijske prispevke, s katerimi si širi obzorja, dobiva nove ideje in ustvarja nove poslovne odnose. Brisanje meja med dvema konceptualnima področjema je splošna politika številnih modnih uredništev, doda Staša Štucin, ki se je že pred študijem iz Slovenije preselila v London, eno od evropskih modnih središč. Dotter pravi, da v sedanjih časih težko krmari med lastnimi željami in okusom ter pritiskom lastnikov blagovnih znamk. Kot primer take politike je navedel avtomobilsko znamko Mini, pri kateri so si želeli opazen oglaševalski prostor v njegovi reviji Whitelies, a v uredništvu niso bili prepričani, ali ta blagovna znamka sodi v njihovo uredniško politiko in identiteto revije. Ker je oglaševalec za oglasni prostor ponudil zelo veliko denarja, se ponudbi za preživetje revije niso mogli upreti in so jo vključili v medijska besedila. Ta preizkušnja se mu zdaj zdi pozitivna, saj je po intenzivnem premisleku dobil zelo dobro idejo, obenem pa je sklenil dobičkonosen posel. »Z dobrim konceptom v reviji lahko promoviram skoraj karkoli,« je povedal za Svet kapitala. Modni uredniki vidijo prihodnost oglaševanja predvsem v sodelovanju blagovnih znamk in multimedijski predstavitvi le-teh. Lahko bi postali oglaševalski guruji, ki v eni modni zgodbi ponudijo več vrst izdelkov (»product placement«), pa če so to trenutno modni čevlji, brezžične slušalke, eleganten avtomobil ali bleščeč utrjevalec las.

Več iz rubrike