Najboljši posli se sklenejo na igrišču

Vedno več podjetij in menedžerjev skrbi za zdravje na delovnem mestu. Zavedajo se, da le krepki in zdravi ljudje lahko delujejo kot učinkovita ekipa in dosegajo boljše poslovne rezultate. Eden izmed najbolj zanimivih in priljubljenih vidikov skrbi za zdravje je poslovna udeležba na športnih dogodkih, ki pa predstavljajo mnogo več kot le dobro rekreacijo in boj za žogico. Gre za boj za obstanek na poslovnem parketu.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Mreženje na družabnih dogodkih rojeva partnerstva, ki so globlja, trajajo dlje in temeljijo na dolgoročnem prijateljstvu dveh podjetij. Menedžerji se vse pogosteje zbirajo na tovrstnih dogodkih, ki jih izkoristijo za sprostitev, kaj hitro pa jih v pogovoru zanese v posel. Prav športni dogodki so največji magnet za podjetnike, ki se lahko ukvarjajo s popolnoma različnimi stvarmi, saj rekreacija povezuje ljudi, ne glede na izobrazbo in karierno pot. 


Dogodek Business Run je ideal poslovnega modela "šport in posel".



Lovro Peterlin, direktor A1 Slovenija in predsednik sekcije mladih menedžerjev pri Združenju Manager, za Svet kapitala pove, da je mreženje nekaj neizogibnega na urniku vsakega uspešnega poslovneža, saj uspešno poslovanje temelji na uspešnem sodelovanju. »Športni dogodki so mnogo več kot le sklepanje poslov z novimi poslovnimi kolegi v neformalnem okolju, takrat si širim obzorja s pogovori, ki me vsesplošno bogatijo ter prinašajo dolgoročne koristi tako na zasebnem (nova prijateljstva) kot na poklicnem področju, saj mi dajejo navdih tudi za nove uspešne projekte v A1.« Peterlin se kot strasten smučar najraje udeležuje smučarskih dogodkov, ki jih občasno za poslovne partnerje organizirajo tudi sami.

Morda bo robot nekoč lahko nadomestil delo menedžerja, nikoli pa poslovnega liderja. Človeški odnosi so vse pomembnejši.

Podobno razmišlja Miha Butara, pomočnik generalnega direktorja Slovenskih železnic in predsednik Hokejskega kluba SŽ Olimpija. Pravi, da imajo zanj tudi tisti športni dogodki, na katerih le navija in se športno ne udejstvuje, posebne emocionalne komponente, ko npr. s potencialnimi poslovnimi partnerji navijajo za isti klub ali istega športnika. »Ljudje se na neformalnih dogodkih bolje spoznajo in zaradi tega hitreje in lažje sklepajo posle. Če poznamo način razmišljanja in izražanja poslovnega partnerja, se hitreje sporazumemo in ni potrebnih toliko obrazložitev oziroma pojasnil kot pri ljudeh, ki jih prvič srečamo. Na tovrstnih dogodkih se sicer posli ne sklenejo in je še vedno treba sesti za mizo, vendar pa je ta sklepna faza učinkovitejša.«
Adrenalinski športi, golf, tenis, tek, kolesarjenje ali smučanje so odlična odskočna deska za organizacijo poslovno-športnega dogodka, na katerem se gostje sprostijo in zabavajo v zdravih okoliščinah, v katerih so bistveno bolj dojemljivi za novosti, predloge in ideje. 

Reuters
Reuters


Maciej Galant, generalni direktor BMW Groupa Slovenija: »Marsikateri posel se sklene na golfu ali pa vsaj vzpostavi trdnejši odnos med partnerji, ki je odlična podlaga za nadaljnje sodelovanje,« pove za Svet kapitala. »BMW Group Slovenija in naši pooblaščeni prodajalci organiziramo različne družabne, kulturne in športne dogodke, na katere povabimo obstoječe in potencialne stranke. Ti dogodki izžarevajo vrednote BMW Groupa, so prestižni ter ponujajo posebne izkušnje, ki jih ni mogoče kupiti. Ponosni smo, na primer, da je naš tradicionalni Kempinski golf turnir in gala postal izjemno zaželen dogodek in se o njem govori še vse leto.«
Organizacije neformalnih dogodkov se večkrat lotijo tudi na AmCham Slovenija. Nina Marinšek, vodja za članstvo in partnerstva, razloži, da organizirajo več formatov dogodkov za poslovno skupnost, katerih rdeča nit je praviloma vsebina, ki je pomembna za boljše poslovno in življenjsko okolje. »Organiziramo pa tudi piknike in teniški turnir, ki jim dodamo še dobrodelno noto. V času, ko tehnologija vstopa v vse sfere naših življenj in trendi napovedujejo, da bodo zaradi učinkovitosti številna delovna mesta prevzeli roboti, smo mi prepričani, da so človeški odnosi čedalje pomembnejši. Morda bo robot nekoč lahko nadomestil delo menedžerja, nikoli pa poslovnega liderja. Podobno bo tudi za kvaliteto odnosov in zaupanje v poslovnem okolju potreben neposreden človeški stik.«

Ljudje se na neformalnih dogodkih bolje spoznajo in zaradi tega hitreje in lažje sklepajo posle. Če poznamo način razmišljanja in izražanja poslovnega partnerja, se hitreje sporazumemo in ni potrebnih toliko obrazložitev.

Teniška zveza Slovenije je ena izmed večjih organizacijskih teles športno-poslovnih dogodkov v Sloveniji. Direktor Gregor Krušič pojasni, da skozi leto na zvezi organizirajo precej športnih dogodkov, katerih namen je tudi poslovno mreženje. »Mednje zagotovo spadajo VIP turnirji in Zaključna prireditev Tenis Slovenije, na kateri se konec leta zberejo tako poslovni partnerji in sponzorji kot tudi igralci in predsedniki teniških klubov, skratka ljudje, ki so tako ali drugače vpeti v tenis. Eden od takšnih dogodkov bo tudi dogodek ATP TOP 100, ki bo nocoj potekal ob zaključku letošnjega ATP Challenger Zavarovalnica Sava Slovenia Open v Portorožu in na katerega bomo povabili sto naših najtesnejših sodelavcev in sponzorjev. Zadnji povabijo še svoje poslovne partnerje in na nevsiljiv način se vzpostavijo nove zveze in poznanstva ter morebitna sodelovanja ljudi, ki prihajajo z zelo različnih področij.« Seveda je na dogodku na prvem mestu tenis, a dvojice so velikokrat sestavljene naključno, prav tako je pri zbiranju športnih ekip. »V igralnem paru se združijo tudi takšni, ki se do tistega trenutka sploh niso poznali. Na nekaterih tovrstnih turnirjih se pari v vsakem krogu oziroma za vsako naslednjo tekmo ponovno pomešajo, tako da se med seboj spozna čim več povabljencev. Ker pa se zavedamo, da kar nekaj poslovnih sestankov poteka ob kosilih, vedno poskrbimo tudi za pogostitev in družabni del dogodka.« Povabljenci se zato vračajo na njihove dogodke in sam je že opazil kar nekaj novih in pozitivnih odnosov med nekdanjimi neznanci, zato je po njegovem mnenju to zagotovo pozitivno tudi v poslovnem svetu.

Reuters
Reuters

 


TRETJE OKO: Daniel Gregorič, kitarist BFM
Nocoj bo v Portorožu dobrodelni koncert Big Foot Mame v organizaciji Teniške zveze Slovenije Gibaj, mladina!


Ne le športna tekmovanja, tudi koncertna prizorišča so pogosto stičišče poslovnega sveta, pravi Daniel Gregorič. »Veliko poslovnežev se srečuje tudi na glasbenih prireditvah, bodisi zaradi mreženja bodisi zaradi sodelovanja s skupino ali pa zaradi iskanja inspiracije za nova poglavja na njihovi poslovni poti.« Tudi sam se ukvarja s financami, zato se na tovrstnih dogodkih najraje druži z menedžerji. Daniel, ki navdih za delo in glasbo išče tudi v knjigah in časopisju, kot je avtobiografija kitarista Rolling Stonesov Keitha Richardsa ali časnik Svet kapitala, pravi, da se konec koncev vedno kot najboljša investicija izkaže investicija v dobre in stabilne donose, katerih temelj je pravična družba in blaginja. K njej poskuša prispevati tudi rockovska zasedba BFM z dobrodelnimi koncerti, s katerimi ne pomagajo le pomoči potrebnim, ampak tudi sebi. »S plemenitimi dejanji pravilno razvijaš tudi svojo osebnost,« sklene Daniel Gregorič.

Več iz rubrike