NA KOSILU: Toni Pugelj, direktor Cityparka

Rad ima izzive. Ima jasno zastavljene cilje, z novostmi kreira trende, ki jih kmalu poberejo tudi konkurenčni trgovski centri. Tako se je zgodilo v primeru odpiranja parkirne hiše ob toči pa s polnočnim nakupovanjem in družabnimi dogodki na ulicah nakupovalnega središča.
Fotografija: Blaž Samec
Odpri galerijo
Blaž Samec

Tonija Puglja, direktorja Cityparka, največjega nakupovalnega središča pri nas, navdušuje dinamika – tako trgovin kot dela. Je pa tudi družinski človek in vsak trenutek, ki ga ima, izkoristi za druženje s svojimi štirimi puncami. Da je pogosto voznik na vse konce in kraje, ga ne moti, niti to, da je ob vikendih njihova hiša polna otrok: »Vsaj šest jih teka okrog.«

V prvi vrsti družinski človek je bil sprva zaposlen v Hoferju kot regionalni vodja prodaje, tudi v Avstriji, in nato prokurist. »A sem začel iskati nov izziv, saj sem si želel kreativno razmišljati,« pravi. Tako se je prijavil na delovno mesto menedžerja v enem od SES-ovih centrov, kjer je po pol ure razgovora dejal, da bi rad odprl trgovski center v ljubljanski Šiški. Potencialni delodajalci niso sedeli križemrok, nadobudnemu Puglju so po dveh letih njegovega ukvarjanja s trgovskim centrom Šiška ponudili še vodenje Cityparka.

Citypark, ki letos praznuje 15. rojstni dan, uspešno vodi že šest let. Prevzel ga je v času, ko ekonomija ni cvetela. »Nismo bili v krizi, ampak v nepredvidljivem obdobju, na katero se je bilo treba odzvati – ali zvišati ali znižati cenovno raven blagovnih znamk. Ukrepati je treba takoj, ne čakati. To je zelo pomembno,« pravi. Obdobje negotovosti so prebrodili brez izgub najemnin, niti cen niso spuščali. Priznava pa, da so nekatere trgovine v času krize morale zapreti svoja vrata, med njimi tudi Mura, s katero so v Cityparku vztrajali do bridkega konca. Nekaj trgovin se je v času krize tudi zamenjalo, predvsem zato, ker je bilo njihovo poslovanje manj dobičkonosno kot nekoč. »Prostor smo raje napolnili z novimi koncepti kot pa čakali, da bi trgovine zabredle v rdeče številke,« poslovno logiko razlaga sogovornik.

Blaž Samec
Blaž Samec

A tudi brez negotovosti bi se Citypark spremenil, saj je treba slediti trendom. To se najbolj kaže v ponudbi – ponaša se s 125 trgovinami in butiki. »Če primerjamo trgovine iz leta 2011 in danes, smo naredili velik korak naprej. Ponujamo kakovostne in prepoznane blagovne znamke.« Na stotine najemnikov si želi priti v Citypark, a vsakogar ne spustijo zraven, ampak blagovne znamke pozorno izbirajo, pojasnjuje. Pri tem, katero bodo ponudili, so pomembne tudi prošnje kupcev, analize in ankete potrošnikov, kupcev, … »Spremljamo, katere trgovine so obiskane, in jih poskušamo pripeljati v Citypark,« pravi. Dodaja, da je slovenski potrošnik eden najzahtevnejših: »Slovenec kupuje povsod: v Avstriji, na Madžarskem, Hrvaškem, v Italiji … Vse te države z nakupovalnimi središči doseže v eni uri. Krovni interes Slovenije bi moral biti, da kupce zadržimo pri nas.« In zadržijo jih lahko, če ponudijo priznano blagovno znamko, po kateri povprašujejo in ki ni na voljo povsod. Prihod te pa je povezan tudi z analizo lokalnega trga in splošnih indikatorjev, kot so bruto družbeni proizvod, politične razmere v državi, ekonomsko razpoloženje in potrošniška moč.

V Ciytparku nakupe opravi devet milijonov ljudi na leto. Poleg Slovencev so v njem radi nakupovali tudi Hrvati. »Pred desetimi leti v Zagrebu ni bilo nobenega trgovskega centra, zdaj jih imajo več kot pri nas,« o osipu razmišlja Pugelj. Ampak verjame, da bodo te potrošnike ponovno privabili, le določeno blagovno znamko morajo pripeljati, ki je ni niti pri njih niti pri nas. O tem adutu je še skrivnosten, a ga ima v rokavu. Kam jo bodo umestili, glede na to, da je Citypark polno zaseden? »Za dobre najemnike se vedno najde prostor,« odvrne v smehu.

Vse več potrošnikov se obrača tudi k butičnim nakupom pa k unikatnim slovenskim izdelkom, ki jih lahko najdemo na stojnicah Cityparka. A bolj kot za butično skrbijo za ponudbo blagovnih znamk, ki so dostopne vsem generacijam. »Potrošnik je zahteven in nezvest, zato je treba zanj skrbeti,« poudarja in dodaja, da v pestri paleti trgovin manjka le še trgovina za moške. »Na tem delamo,« pravi Pugelj, ki je eden tistih moških, ki radi nakupujejo sami. Vedno se obleče v Cityparku. »Sem malce patriota,« pravi v smehu. Poleg trgovine za moške razmišlja tudi o trgovini, kjer bi oblačila zase našli starejši in tisti z močnejšo postavo. »Naša krovna logika je, da mora imeti vsaka trgovina znotraj Cityparka svojo ciljno skupino in svoje stranke, ki pridejo tudi le v eno trgovino. S tem poskrbiš, da obisk ne upada, oziroma ga še povečaš.«

Da bi se v prihodnosti obisk v trgovskih centrih zmanjšal zaradi spletnih nakupov, ga ne skrbi. Opaža namreč, da spletno nakupovanje upada. Zdaj so v ospredju novi trendi, med njimi digitalizacija. Dobi pametnih telefonov in tabličnih računalnikov pa so se priključili z aplikacijo, ki uporabnike med drugim obvešča o popustih v trgovinah. Tudi konkurenca novih trgovskih centrov ga ne skrbi. Meni celo, da je konkurenčno okolje pri nas vedno boljše. Tudi ne kupi argumenta, da nov trgovski center v Šiški (Šiška center Ljubljana, op. a.), katerega vodja projekta je, ni potreben: »Šiška je najgosteje naseljena četrt v Ljubljani in zasluži si dobro nakupovalno središče, s čimer bomo spodbudili tudi konkurenco. Ponudba v Šiški še ni dovolj bogata,« je prepričan.

Citypark pa že dolgo ni le nakupovalno središče, ampak se je prelevil v prostor za druženje – v njem so kavarne, restavracije ... Obiskovalcem ponuja več kot 250 dogodkov na leto, med njimi tudi koncerte. Največji letošnji dogodek bo maja, že zdaj pa vsakega 15. v mesecu praznujejo z raznimi nagradami. Na tak način nagrajujejo kupce, ki jim naklonjenost izkazujejo že 15 let. Pugelj se zaveda, da lahko le tako povrnejo nekaj dobrega. Pa ne le kupcem, tudi lokalnemu okolju, kjer veliko pozornosti vsako leto namenjajo osnovnim šolam. »Pred dvema letoma smo prek razpisa, ki smo ga objavili, eni osnovni šoli obnovili igrišče in ob tem naredili učilnico na prostem. Na lanskem izboru je kar nekaj prijavljenih šol izrazilo željo, da bi tudi imele tovrstno učilnico,« pove. 


TOP 5

Knjiga: Steve Jobs (avtobiografija)

Glasba: nikoli nisem bil oboževalec nobene skupine, rad pa imam dance glasbo

Film: rad gledam akcijske filme, npr. Umri pokončno 1 (Die Hard) sem že v 80. letih gledal na vseh mogočih kanalih, še zdaj ga kdaj pogledam. Z otroki pa vsako leto gledam Sam doma 1 in 2.

Šport: nogomet enkrat na teden in občasno tek

Sovražnik: v poslovnem svetu je sovražnik tisti, ki na nekonkurenčen način poskuša nagovoriti kupca k nakupu in omejuje druge 


Ošterija pri oljki

Citypark, Šmartinska 152, Ljubljana

MENI: goveja juha, gobova juha, domači njoki s puranom in divjimi šparglji, lignji iz ponve z rožmarinom in belo polento, jabolčni zavitek, čokoladna kocka, kava z mlekom, brezkofeinska kava z mlekom

ZNESEK: 35,80 €

Več iz rubrike