Na daljavo tudi spremljanje bolnikov s koronavirusom

Nadgradnja telemedicinske rešitve za spremljanje bolnikov s koronavirusom. Glavna prednost je minimiziranje stikov in posledično zmanjševanje tveganja okužbe.
Fotografija: Telemedicinske rešitve so bile razvite že pred leti, zdaj pa se zaradi omogočenega spremljanja na daljavo manjša tveganje okužbe zdravstvenega osebja. FOTO: Telekom Slovenija
Odpri galerijo
Telemedicinske rešitve so bile razvite že pred leti, zdaj pa se zaradi omogočenega spremljanja na daljavo manjša tveganje okužbe zdravstvenega osebja. FOTO: Telekom Slovenija

Zdravstveno osebje lahko zdaj obravnava bolnike s koronavirusom na daljavo, ter tako varno spremlja potek zdravljenja. Rešitev so razvili že lansko leto pri Telekomu Slovenija, v sodelovanju s svojimi partnerji. Sprva je bila zamišljena obravnava bolnikov s kroničnimi boleznimi na daljavo, zdaj pa so rešitev prilagodili za spremljanje tistih, ki so oboleli s koronavirusom.

To v praksi pomeni, da se lahko bolniki zdravijo v domačem okolju. Brez neposrednega stika se že obravnava prve bolnike znotraj Telemedicinskega centra v UKC Ljubljana.



Pri Telekomu pišejo, da bolnik lahko sam izmeri številne vitalne funkcije s pomočjo brezžičnih merilnikov, ki so povezani s tablico ali pametnim telefonom. Ti nato vrednosti varno prenesejo v zdravstveni portal, znotraj katerega se samodejno zaznavajo odstopanja bolnikovih vitalnih funkcij. V kolikor bi vrednosti kritično odstopale bi bilo osebje o tem obveščeno, na to pa se lahko primerno odzovejo.
 

Zmanjšano izpostavljanje tveganju okužbe


Oprema je povezana z že znanim sistemom e-zdravje ter z Nacionalnim inštitutom za javno zdravje. Zaradi obravnave na daljavo je mogoče bolnike spremljati neprekinjeno, ob tem pa je ključnega pomena, da se zdravstveno osebje v manjši meri izpostavlja tveganjem okužbe. Omogočena je komunikacija preko sporočil ter avdio in video klici, aplikacija pa bolnika tudi sooča za navodili in ponuja izobraževalne vsebine.
Določene vitalne fukncije lahko uporabnik izmeri sam, vrednosti pa se samodejno pošljajo v zdravstveni portal. FOTO: Telekom Slovenija
Določene vitalne fukncije lahko uporabnik izmeri sam, vrednosti pa se samodejno pošljajo v zdravstveni portal. FOTO: Telekom Slovenija


Svojo rešitev je Telekom predstavil tudi v videu.
 

Telemedicina koristi dolgotrajni oskrbi


Telemedicina je registrirana kot medicinski pripomoček, prepoznana pa je tudi kot mednarodni primer dobre prakse za nego doma. Zaenkrat pristop telemedicine že uporabljajo v Ljubljani, prve teste pa so že opravili tudi v Krškem in Celju, kjer bi se takšno rešitev uporabljalo za namene dolgotrajne oskrbe.

Več iz rubrike