Na Amazonu poplava lažno pozitivno ocenjenih izdelkov

A. S. H.
Ni vse zlato, kar se sveti. Foto: Reuters

Spletni trgovec Amazon je poln lažnih odličnih ocen uporabnikov, predvsem ko gre za neznane blagovne znamkah, ugotavlja Zveza potrošnikov Velike Britanije Which?.

»Poznane blagovne znamke so le redkost, ko se poglobiš v ocene izdelkov kot so recimo slušalke, pametne ure in sobne fitnes naprave,« so zapisali v organizaciji Which?, kjer so na sled prišli lažnim ocenam spletnih trgovcev, tokrat so se osredotočili na Amazon. Na tisoče ocen je nepreverjenih, kar pomeni, da ti, ki so jo dali, niso nikoli kupili nobenega izdelka prek omenjenega  spletnega giganta.

Na Amazonu zatrjujejo, da so v avtomatiziran sistem pregledovanja ocen investirali precejšen del sredstev. Zavedajo se namreč pomembnosti ocenjevanja posameznih izdelkov po mnenju kupcev ogledovanega izdelka, a Which? opozarja, da je lažna ocena na Amazonu navkljub temu nekaj povsem običajnega.

Za primer so vzeli slušalke. Amazonov iskalnik je pod željenim geslom ponudil vrsto neznanih blagovnih znamk slušalk, ki jih ne poznajo niti strokovnjaki iz glasbene stroke. Kar 87 odstokov od vseh 12.000 ocen prvoponujenih slušalk je bilo od nepreverjenih ocenjevalcev. Šlo je za znamko Celebrat, od koder britanski BBC ni dobil nobenega odgovora, ko je zaprosil za obrazložitev.

Kako ugotoviti, da je ocena lažna?
  • Ni dovolj le ocena izdelka, vedno poglejte še globlje v oceno in preberite predvsem spisane ocene
     
  • Preverite datume objave ocen, kjer bodite pozorni na datum prve objave; če je izdelek  ocenjen takoj po njegovem pojavu na spletu, je ocena verjetno lažna
     
  • Uporabljajte sito pri ocenah, ki z enim klikom loči preverjene stranke (verified costumers), ki so na Amazonu že kupovale, od tistih, ki niso opravile nobenih nakupov in so že zato lažne
     
  • Če ima izdelek na tisoče odličnih ocen, bodite še posebej pozorni, verjetno gre za poseg računalniškega algoritma.   


ReviewMedia, ameriško podjetje, ki se ukvarja prav s preverjanjem spletnih ocen, je bilo nad ugotovitvami organizacije Which? šokirano. »V vsakem primeru gre pri tem ponudniku za enostavno zlorabljene algoritme,« so sporočili.

Spletni nakupi v Veliki Britaniji dosežejo znesek tudi do 27 milijard evrov letno, pri čemer se kupci -seveda- odločajo za nakup tudi na podlagi ocen ostalih kupcev. A Which? opozarja, naj vsako oceno, vsaj na Amazonu, vzamejo s kančkom dvoma.
Več iz rubrike