Na Amazonu poplava lažno pozitivno ocenjenih izdelkov

Spletni trgovec Amazon je poln lažnih odličnih ocen uporabnikov, predvsem ko gre za neznane blagovne znamkah, ugotavlja Zveza potrošnikov Velike Britanije Which?.
Fotografija: Ni vse zlato, kar se sveti. Foto: Reuters
Odpri galerijo
Ni vse zlato, kar se sveti. Foto: Reuters

»Poznane blagovne znamke so le redkost, ko se poglobiš v ocene izdelkov kot so recimo slušalke, pametne ure in sobne fitnes naprave,« so zapisali v organizaciji Which?, kjer so na sled prišli lažnim ocenam spletnih trgovcev, tokrat so se osredotočili na Amazon. Na tisoče ocen je nepreverjenih, kar pomeni, da ti, ki so jo dali, niso nikoli kupili nobenega izdelka prek omenjenega  spletnega giganta.

Na Amazonu zatrjujejo, da so v avtomatiziran sistem pregledovanja ocen investirali precejšen del sredstev. Zavedajo se namreč pomembnosti ocenjevanja posameznih izdelkov po mnenju kupcev ogledovanega izdelka, a Which? opozarja, da je lažna ocena na Amazonu navkljub temu nekaj povsem običajnega.

Za primer so vzeli slušalke. Amazonov iskalnik je pod željenim geslom ponudil vrsto neznanih blagovnih znamk slušalk, ki jih ne poznajo niti strokovnjaki iz glasbene stroke. Kar 87 odstokov od vseh 12.000 ocen prvoponujenih slušalk je bilo od nepreverjenih ocenjevalcev. Šlo je za znamko Celebrat, od koder britanski BBC ni dobil nobenega odgovora, ko je zaprosil za obrazložitev.



ReviewMedia, ameriško podjetje, ki se ukvarja prav s preverjanjem spletnih ocen, je bilo nad ugotovitvami organizacije Which? šokirano. »V vsakem primeru gre pri tem ponudniku za enostavno zlorabljene algoritme,« so sporočili.

Spletni nakupi v Veliki Britaniji dosežejo znesek tudi do 27 milijard evrov letno, pri čemer se kupci -seveda- odločajo za nakup tudi na podlagi ocen ostalih kupcev. A Which? opozarja, naj vsako oceno, vsaj na Amazonu, vzamejo s kančkom dvoma.

Več iz rubrike