Močan trend: Nakup turistične storitve prek spleta

Digitalni mediji močno vplivajo na nakupovalne navade slovenskih potrošnikov. Kot kaže raziskava Iproma in Valicona, je zlasti turizem ena od panog, v kateri digitalni mediji prevladujejo tako pri oglaševanju kot tudi pri končnem nakupu. Nakup turistične storitve prek spleta sodeč po raziskavi namreč opravi več kot polovica potrošnikov.
Fotografija: Leon Vidic
Odpri galerijo
Leon Vidic

Raziskava je pokazala, da je 61 odstotkov slovenskih potrošnikov k nakupu počitnic spodbujenih prek digitalnih kanalov, od tega 27 odstotkov prek članka na spletu, 22 odstotkov prek objave oz. mnenja na spletu in 20 odstotkov prek brskanja po spletu.

O počitnicah se na spletu informira 87 odstotkov slovenskih potrošnikov, prek tradicionalnih virov informiranja pa le 39 odstotkov. Kot ugotavlja raziskava, največjo informacijsko podporo turističnim storitvam dajejo spletne strani ponudnikov, kjer se informira 71 odstotkov vprašanih, več kot polovica potrošnikov pa išče informacije prek iskalnika po ponudniku in primerja različne ponudbe.

Potrošniki se za nakup odločajo na podlagi kombinacije cene (53 odstotkov) in vrednosti za denar (51 odstotkov), drugotnega pomena za nakup pa sta za 27 odstotkov slovenskih potrošnikov pretekla izkušnja in počitnikovanje v želenem terminu.

Iprom in Valicon ugotavljata, da je posebnost kategorije turizem ta, da so digitalni kanali močno prevladali nad tradicionalnimi, saj je prek spleta opravljenih 56 odstotkov nakupov turističnih storitev. Slovenski potrošnik sicer za nakup turističnih storitev potrebuje približno 69 dni, povprečna vrednost nakupa pa znaša 677 evrov.

Največ truda potrošniki vložijo pri iskanju nastanitve, kot najbolj enostavni nakupi so se izkazali nakupi letalskih kart.

Več iz rubrike