Med krizo smo doživeli učinek šminke - Reinold Geiger, izvršni direktor L’Occitane en Provence
V Sloveniji ima 13 trgovin in spletno prodajo, posel pri nas pa je po njegovih besedah »zrel in izredno močan, predvsem po zaslugi odličnega dela lokalne ekipe v zadnjih letih«. V Sloveniji si želijo rasti še v segmentu obrazne kozmetike.
L'Occitane je znamka naravne kozmetike, ki je šele v zadnjem desetletju postala globalna. Kako gre glede na trenutno gospodarsko sliko vašemu poslu danes?
Trenutno imamo majhno rast. Razlog za to je po eni strani težje poslovanje zaradi konkurence in krize v nekaterih državah, tudi v Aziji, še posebej pa zaradi digitalne revolucije, ki je spremenila vedenje potrošnikov. Zato smo na poti reorganizacije podjetja v digitalno. Po tej investiciji bomo ponovno veliko rast predvidoma dosegli v letu ali dveh.
Kljub težki globalni gospodarski situaciji pa so v prvih šestih mesecih fiskalnega leta 2017, ob upoštevanju stalnih tečajev, čisti prihodki od prodaje skupine zrasli za 1,3 odstotka, medtem ko se je neto rast prodaje zaradi neugodnih vplivov menjalnih tečajev povečala za 0,9 odstotka. Prodaja na drobno se spreminja, trgovine, ki so zelo dobro poslovale, morda v prihodnjih petih letih ne bodo tako uspešne. Manj je prometa, ker ljudje iščejo vse mogoče izdelke po spletu. V prihodnosti bo vsakdo želel iti le na najboljšo lokacijo in trgovine bodo morale biti zelo zanimive, nakupovanje pa izkušnja. Toda povpraševanje po naravni kozmetiki in odgovornih znamkah je vse večje. In prav to skupina L'Occitane ponuja kupcem.
Vas je gospodarska kriza leta 2008 prizadela? So bili nekateri trgi, Azija, ZDA, Latinska Amerika in Evropa, bolj prizadeti kot drugi?
Presenetljivo se nas finančna kriza leta 2008 ni dotaknila, tisto leto smo dosegli solidno rast. Trg kozmetike je namreč specifičen. Ste slišali za učinek šminke, lipstick effect? Med krizo ljudje omejijo nakup dragih izdelkov, kot so avtomobili, luksuzne torbice in oblačila, in raje kupujejo kozmetiko!
Kaj pa trenutna aktualna politika – bo recimo brexit vplival na vaš posel?
To je težko oceniti, prezgodaj je, da bi lahko kaj rekli. Opazujemo situacijo.
Kje so najboljše razmere za vaš posel, v Franciji, Veliki Britaniji, ZDA ali kje drugje?
Razmere se spreminjajo. Danes smo uspešni v Braziliji, Rusiji in na Kitajskem. V nasprotju s pričakovanjem pa ne dosegamo tako dobrih rezultatov v Hongkongu in Franciji, zaradi zmanjšanega števila turistov v teh državah.
Glede na vaš rezime prihajate iz industrije pakiranja lepotnih proizvodov, podjetju L'Occitane ste se pridružili leta 1996 kot predsednik družbe. Kaj vas je prepričalo v investicijo?
Podjetje je bilo majhno, a je imelo izdelke odlične kakovosti, polega tega pred dvajsetimi leti potrošnikom ni bilo mar, ali so proizvodi kemični ali ne. Verjel sem, da bo dolgoročno povpraševanje po naravnih izdelkih zraslo. Danes izdelujemo naravne kozmetične izdelke, ki so enako učinkoviti kot kemični, če ne celo boljši, poleg tega pa sem že takrat dojel, da je težava onesnaževanje in da bodo ljudje več pozornosti namenjali naravnim izdelkom.
Kaj je bila vaša prva pobuda, potem ko ste se pridružili L’Occitanu?
Delo z ustanoviteljem Oliverjem Baussanom, da bi gradili na njegovi inspiraciji.
Ob prebiranju zgodovine L’Occitana se zdi, da je partnerstvo med vami in Baussanom nekakšen klasičen zakon komplementarnih veščin – podjetništvo in filozofija, strast itd. Vas je bilo kdaj strah, da bi se posel lahko sfižil?
Ne, verjetno sem to, čemur rečejo podjetnik – rad imam načrtovana tveganja in vedno verjamem, da se bo izšlo.
L’Occitane svoje izdelke proizvaja v Provansi. Na trgu so tudi drugi ekološki kozmetični izdelki, predvsem nemški, kot so Dr. Hauschka, Body Shop, Weleda. Po čem se L’Occitane razlikuje od drugih proizvajalcev ekološke kozmetike?
Razlikujemo se po treh stvareh. Najprej, kot ste rekli, smo locirani v Provansi. To je najboljše mesto na zemlji za izdelavo lepotnih izdelkov in ima edinstveno zgodovino še iz srednjega veka. Naše trgovine in izdelke navdihuje Provansa. Pa tudi naše videnje lepote, ideja naravnega razvajanja in naravnega sijaja temelji na tem, kar človek lahko čuti v tej deželi.
Druga pomembna razlika je v učinkih in senzoričnosti naših izdelkov – vedno smo težili k temu, da imamo absolutno najboljšo kakovost. Kozmetična industrija je namreč že dolgo zelo konkurenčna, tako da brez izjemne kakovosti ne bi nikoli razvili močne blagovne znamke. Poleg tega imamo čudovite novosti, ki jih bomo v prihodnosti dali na trg, in ni verjetno, da jih bodo imeli tudi tekmeci, ki ste jih omenili.
Tretja stvar je trajnostno pridobivanje naših ključnih sestavin, immortelle oziroma suhocvetnice, sivke, mandljev, karitejevega masla … Zgradili smo dolgoročno partnerstvo z lokalnimi proizvajalci. Naša ekipa kmetijskih strokovnjakov na terenu dela z njimi. Poznajo jih osebno: vseh deset proizvajalcev suhocvetnice na Korziki, poznamo gospoda Jauberta, našega proizvajalca mandljev na planoti Plateau de Valensole v Provansi. Naš program, imenovan 'trajnostne skupnosti', nam omogoča sledenje sestavinam in njihovi kakovosti, prav tako skrb za biotsko raznovrstnost. Proizvodi so varni, skrbimo za okolje in ljudi.
Pa vendar, ne moremo mimo opazke, da ekološki izdelki niso poceni. Mnogi so dragi ali celo predragi. Ali mora ekološki izdelek stati toliko?
Za dobre izdelke so potrebne dobre sestavine in večina teh je dragih, zato naši izdelki ne morejo biti poceni. Vendar raziskave kažejo, da so naši kupci za ekološko prijazne in visokokakovostne izdelke pripravljeni plačati več. Mogoče je tudi biti ekološko prijazen in prihraniti – taki so izdelki eco-refill, za katere se porabi do 90 odstotkov manj plastike kot originalni.
Je cena povezana tudi z valom ekoloških izdelkov, ki so zadnje čase v ospredju?
Ne. Kot sem dejal, je povezana z dragimi sestavinami. Ampak naši izdelki, v primerjavi s tem, kar najdete v zgornjem delu trga, niso dragi.
Bi rekli, da podjetja ne glede na visoko ceno v povprečju prodajo več, ker ponujajo ekološke izdelke?
Podjetja prodajo več, ko ponudijo dobre izdelke, privlačne za potrošnike. Še vedno pa je najbolj pomembno ponuditi kakovostne izdelke, ki jih potrošnik želi kupiti, in se potem ponovno odloči za nakup. To je naš vsakodnevni izziv.
Leto je skoraj pri koncu, najbrž že imate izdelano strategijo za prihodnje. Na katere trge merite?
Fokus je na Kitajski. Vendar izzivi niso regije, temveč prodajni kanali. Dobiti moramo tekmo s spletom, z nakupom prek mobilnih telefonov ter v drobni prodaji na letališčih in turističnih točkah. Potencialno rast imamo v vseh državah, nobene ne zapostavljamo.
Kako pa motivirate zaposlene, da tako strastno promovirajo vaše izdelke?
Naši zaposleni so prvi ambasadorji. In ja, kandidati in zaposleni pogosto omenijo naše vrednote, našo družbeno odgovornost in strast do naravne kozmetike. Delati za L'Occitane pomeni tudi ustvarjati boljšo potrošniško izkušnjo in biti avantgarda industrije na drobno.
Imate obliko izkušenj, tudi precej delovne dobe. Ali razmišljate o upokojitvi?
Morda v naslednjih desetih ali dvajsetih letih.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.