Mag mode s svojim muzejem
V Alžiriji rojeni, zdaj že pokojni modni oblikovalec Yves Saint Laurent je oboževal Marakeš. Tam je črpal navdih za svojo modo in Maročani so mu pred dvema letoma v zahvalo zgradili muzej.
Odpri galerijo
Če kdo omahuje, ali bi šel v Marakeš ali ne, ker mu pač Severna Afrika ni najbolj blizu, mikajo pa ga toplejši kraji, se bo morda laže odločil za odhod, saj je tam zdaj že dve leti muzej Yvesa Saint Laurenta. No, seveda mora takega človeka zanimati moda, a tudi umetnost in kultura. Mene je že prvi obisk Marakeša pred dobrim desetletjem do konca navdušil. Všeč so mi bili preprosti in topli ljudje, vroče sonce, vonj po vrtnicah in začimbah, barve (zlasti maroška modra in živo rumena), bogata zgodovina, barantanje v znamenitih sukih … In vse to, predvsem pa bogata kultura in pestrost barv ter seveda dekadenca so v šestdesetih letih minulega stoletja prepričali tudi Yvesa Saint Laurenta, da se je preselil v Marakeš.
Tam je kupil manjšo hišo, ki je zdaj del svetovno znanega vrta Le Jardin Majorelle. V hiši deluje tudi fundacija Yvesa Saint Laurenta, povezana z novim muzejem, ki je zgrajen le sto metrov stran, v tipično maroškem slogu in v barvah zemlje (arhitekturni studio KO).
Najprej so bile papirnate lutke
V muzeju je razstavljenih 40 oblačil, ki najbolj zaznamujejo Saint Laurentovo modo, in niz fotografij, ki kronološko predstavljajo njegovo življenje, vrhunce njegovega ustvarjanja in sodelovanje z njegovo muzo in prijateljico, igralko Catherine Deneuve.
Ko sem brskal po njegovem življenjepisu, sem naletel na podatek, da je kot otrok izdeloval zapletene papirnate lutke, v najstniških letih pa oblikoval obleke za svojo mamo in sestre. Pri sedemnajstih se je preselil v Pariz in se vpisal v Chambre Syndicale de la Haute Couture. Tam so hitro opazili njegov talent. Michel De Brunhoff, urednik francoskega Voguea, je Saint Laurenta predstavil Christianu Diorju. In že pri enaindvajsetih je naredil prvo kolekcijo za hišo Dior. Potem je šlo samo še navzgor. Spremenil je modne smernice za ves svet.
Po smrti Cristiana Diorja leta 1957 je 21-letni Saint Laurent prevzel vodenje te modne hiše, na začetku šestdesetih pa je ustanovil svojo modno hišo. Po navedbah modne stroke je s kolekcijo pomlad/poletje 1958 brez dvoma rešil hišo Dior pred finančnim zlomom. Ravne linije njegovih stvaritev, mehka različica Diorjevega novega pogleda, so ga izstrelile v modno orbito. Obleke iz te kolekcije so poimenovali tudi trapezne obleke. V tem času je oblikovalec skrajšal svoje ime v Saint Laurent, ker je mednarodni tisk ugotovil, da je celotno težko zapisovati, ostala pa je kratica YSL v logotipu znamke.
Sledil je vlogi žensk v družbi
Yves Saint Laurent je oblikoval ženska oblačila, ki so označevala spreminjajočo se vlogo ženske v družbi, ki jo je razumel kot samozavestno tako zasebno kot seksualno in na delovnem mestu.
Sam je bil samotarski modni ustvarjalec, ki se je iz visoke mode zaradi bolezni umaknil leta 2002. Ob njegovi smrti leta 2008 je francoski predsednik Nicolas Sarkozy dejal: »Bil je kreativni genij in hkrati prvi, ki je visoko modo povzdignil na raven umetnosti, s čimer je dosegel globalni vpliv. V svojo znamko je prelil kreativnost, eleganco in prefinjen osebni pečat. Prepričan je bil, da je lepota prestiž, ki ga potrebujejo vsi ljudje, tako ženske kot moški.«
Tam je kupil manjšo hišo, ki je zdaj del svetovno znanega vrta Le Jardin Majorelle. V hiši deluje tudi fundacija Yvesa Saint Laurenta, povezana z novim muzejem, ki je zgrajen le sto metrov stran, v tipično maroškem slogu in v barvah zemlje (arhitekturni studio KO).
Yves Saint Laurent je živel tudi dekadentno življenje. Prav zato ga je premamil Marakeš, kamor se je stekal svetovni jet set na, kot se je večkrat pisalo, nepozabne in razuzdane zabave slavnih. V šestdesetih in sedemdesetih so ga omamljenega od kokaina videvali tudi v Parizu in New Yorku, v klubih, kot sta bila Studio 54 in Regine’s. Ko ni oblikoval kolekcij, se je umaknil v Marakeš in užival v svoji hiši z ljubimcem in podpornikom, industrialcem Pierrom Bergejem. Leta 1983 je Laurent postal prvi živeči modni oblikovalec, ki mu je ameriški Metropolitanski muzej posvetil samostojno razstavo njegovih oblačil.
Najprej so bile papirnate lutke
Zaradi homoseksualnosti je Yves Saint Laurent precej trpel že v mladih letih, pa tudi sicer je bil bolj šibkega zdravja, tako fizično kot psihično.
V muzeju je razstavljenih 40 oblačil, ki najbolj zaznamujejo Saint Laurentovo modo, in niz fotografij, ki kronološko predstavljajo njegovo življenje, vrhunce njegovega ustvarjanja in sodelovanje z njegovo muzo in prijateljico, igralko Catherine Deneuve.
Ko sem brskal po njegovem življenjepisu, sem naletel na podatek, da je kot otrok izdeloval zapletene papirnate lutke, v najstniških letih pa oblikoval obleke za svojo mamo in sestre. Pri sedemnajstih se je preselil v Pariz in se vpisal v Chambre Syndicale de la Haute Couture. Tam so hitro opazili njegov talent. Michel De Brunhoff, urednik francoskega Voguea, je Saint Laurenta predstavil Christianu Diorju. In že pri enaindvajsetih je naredil prvo kolekcijo za hišo Dior. Potem je šlo samo še navzgor. Spremenil je modne smernice za ves svet.
Po smrti Cristiana Diorja leta 1957 je 21-letni Saint Laurent prevzel vodenje te modne hiše, na začetku šestdesetih pa je ustanovil svojo modno hišo. Po navedbah modne stroke je s kolekcijo pomlad/poletje 1958 brez dvoma rešil hišo Dior pred finančnim zlomom. Ravne linije njegovih stvaritev, mehka različica Diorjevega novega pogleda, so ga izstrelile v modno orbito. Obleke iz te kolekcije so poimenovali tudi trapezne obleke. V tem času je oblikovalec skrajšal svoje ime v Saint Laurent, ker je mednarodni tisk ugotovil, da je celotno težko zapisovati, ostala pa je kratica YSL v logotipu znamke.
Sledil je vlogi žensk v družbi
Yves Saint Laurent je oblikoval ženska oblačila, ki so označevala spreminjajočo se vlogo ženske v družbi, ki jo je razumel kot samozavestno tako zasebno kot seksualno in na delovnem mestu.Sam je bil samotarski modni ustvarjalec, ki se je iz visoke mode zaradi bolezni umaknil leta 2002. Ob njegovi smrti leta 2008 je francoski predsednik Nicolas Sarkozy dejal: »Bil je kreativni genij in hkrati prvi, ki je visoko modo povzdignil na raven umetnosti, s čimer je dosegel globalni vpliv. V svojo znamko je prelil kreativnost, eleganco in prefinjen osebni pečat. Prepričan je bil, da je lepota prestiž, ki ga potrebujejo vsi ljudje, tako ženske kot moški.«
Vsako leto razstava modnih fotografij
V marakeškem muzeju so med oblačili razstavljeni znamenita obleka, posvečena umetniku Pietu Mondrianu, nekaj oblek iz obdobja, ko se je Saint Laurent navdihoval zgolj v Maroku in Afriki, pa smoking, ki ga je nosila Catherine Deneuve na snemanju za revijo Elle. Vsako leto bo v muzeju gostovala razstava fotografij modnih fotografov, s katerimi je umetnik sodeloval. Prve, ki so razstavljene zdaj, so fotografije s Catherine Deneuve, ki jih je posnel Andre Rau leta 1992 za revijo Elle.
V marakeškem muzeju so med oblačili razstavljeni znamenita obleka, posvečena umetniku Pietu Mondrianu, nekaj oblek iz obdobja, ko se je Saint Laurent navdihoval zgolj v Maroku in Afriki, pa smoking, ki ga je nosila Catherine Deneuve na snemanju za revijo Elle. Vsako leto bo v muzeju gostovala razstava fotografij modnih fotografov, s katerimi je umetnik sodeloval. Prve, ki so razstavljene zdaj, so fotografije s Catherine Deneuve, ki jih je posnel Andre Rau leta 1992 za revijo Elle.
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.