Lepotni posegi: Postajamo družba, ki je preobremenjena z videzom

Kaja Kovič
Reuters

Estetska medicina kot poslovni model? Da, postajamo družba, ki je preobremenjena z videzom

Specialistka plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije dr. med. Nina Suvorov o poslovnem vidiku estetske medicine, ter dr. dent. med. Ivan Habijanec iz hrvaške zobne ambulatne H-dent o dentalnem turizmu pri južnih sosedih:

Koliko strank imate na mesec?

Tudi na področju estetske kirurgije imamo sezone. So meseci, ko pokamo po šivih, predvsem spomladi, ko se začnejo priprave na poletje, in pozna jesen, ki je uvod v veseli december in praznovanja. Takrat si ljudje želijo zasijati in temu primerna je zasedenost ambulant v našem centru. So pa seveda tudi veliko bolj umirjeni meseci. V povprečju imamo od sto do 120 pacientov na teden, ki pridejo na razne neinvazivne postopke za oblikovanje obraza, na primer pomlajevanje obraza z butolin toksinom, polnili, mezoterapijo, kemičnim pilingom ter za oblikovanje in učvrstitev telesa. Na mesec torej od 400 do 500 strank. Za estetske operacije se v povprečju odloči od dva do pet pacientov na teden.

Lahko govorimo o rasti tovrstne dejavnosti?

Da, to je ena izmed najhitreje rastočih specializacij medicinske znanosti. Zahteve po privlačnem ali vsaj urejenem videzu se kažejo na številnih področjih in vključujejo vse starostne skupine. Velikokrat omenjene in dobro znane raziskave so pokazale, da so privlačnejši ljudje uspešnejši v družbi, pa naj govorimo o doseganju poslovnih uspehov ali o splošni priljubljenosti, lažje naj bi vzpostavljali socialne stike in bili bolj sproščeni v partnerskih odnosih. S pojavom družbenih omrežij je ta trend še bolj neprizanesljiv. Postajamo družba, ki je preobremenjena z lepoto. Pri mojem delu je treba imeti zdrav pristop k estetskim posegom, odločitve morajo biti tehtne, razumske, skrbno načrtovane in strokovno opravljene. Na estetiko gledam kot kirurginja in ženska. Z znanjem, izkušnjami in spoznavanjem vsakega pacienta uvidim, kako mu lahko pomagam izpolniti realne želje, izboljšati samopodobo in kakovost življenja.

image
Reuters


 

Kateri je najcenejši postopek in koliko stane?

Najcenejši postopek v Estetiki Med-art stane 90 evrov. To je diamantni piling, ki traja skoraj eno uro, gre pa za poglobljeno kozmetično nego, ki je namenjena izboljšanju prekrvavitve, hidraciji in očiščenju kože. Storitev izvaja kozmetičarka ali medicinska sestra. Cene storitev, ki jih opravljam sama, so odvisne od količine porabljenega materiala. Pri neinvazivnih postopkih, ko uporabimo polnila, botulin toksin ali kombinacijo obojega, se cene gibljejo od 250 do 1500 evrov. V povprečju so ljudje pripravljeni za hitre lepotne popravke odšteti od 400 do 600 evrov.


Lepotni poseg lahko razbremeni človeka več frustracij kot nešteto ur psihoterapije


Kako poteka odprtje tovrstne ambulante, koliko znašajo začetne investicije?

Ker ravno končujemo naš novi estetskomedicinski center v Vili Urbana v Ljubljani, so mi ti podatki dobro znani. Medicinski centri so arhitekturno posebni in glede na dejavnost, ki se bo izvajala, morajo biti narejene določene prilagoditve v prostoru. Ob koncu del je treba pridobiti uporabno dovoljenje in dovoljenje za opravljanje dejavnosti. Nakup in nato ureditev prostora v Ljubljani iz podaljšane tretje faze do klinike velikosti od 150 do 200 kvadratnih metrov je naložba v višini od 400.000 do 600.000 evrov. Torej le ureditev prostora, brez aparatur, ki so v estetiki nujne. Vsak kakovosten estetskomedicinski center namreč razpolaga s kar nekaj aparati predvsem za neinvazivno pomlajevanje obraza in telesa, potem so tu še laserji in drugo. Estetski aparati stanejo od 10.000 do 100.000 evrov ali več. Investicija v estetskomedicinski center je velika in vložek se ne povrne tako hitro, kljub rasti.

Kdo ponavadi izvaja lepotne posege?

Estetska medicina spada v domeno strokovno usposobljenega medicinskega kadra, torej specialistov plastične kirurgije, maksilofacialne kirurgije, dermatologov ter otorinolaringologov, ki imajo za to opravljeno specializacijo, ustrezne izkušnje, visoko raven usposobljenosti, čut za estetiko in etiko ter ustrezno licenco in ne spadajo v domeno drugega medicinskega kadra, da ne govorimo o kozmetičarkah ipd.

Kam je usmerjen vaš karierni fokus v estetski medicini?

V naši družbi še vedno obstajajo tabuji o estetskih posegih. Prepogosto jih napačno razumemo, ljudi pa stigmatiziramo. Zato si želim približati ljudem estetsko medicino in kirurgijo, jih izobraziti in podučiti, da bi postalo pomlajevanje družbeno sprejemljivo. Z estetsko kirurgijo posameznikom pomagamo izboljšati samopodobo in kakovost življenja. Estetski posegi so osebna odločitev posameznika, zakaj bi ga zaradi tega obsojali. In obratno, zakaj bi obsojali ljudi, ki se odločijo starati po naravni poti.


Na Hrvaško po nov nasmeh

image
Reuters


 

Zdravstveni turizem je na Hrvaškem zelo razvit. To ni novost, dentalni turizem poznamo že več let. V moji ordinaciji je zaposlenih 17 ljudi različnih profilov in v njej je tako rekoč vsak dan slišati slovenski jezik. Slovenci prihajajo sem predvsem zaradi tretjino nižje cene in odlične kvalitete. Hrvaška ima na splošno zelo dobre stomatološke šole. Hrvaškim in tujim pacientom, ki prihajajo predvsem iz Slovenije, Italije, Velike Britanije in ZDA, je všeč tudi to, da lahko opravijo vse v eni hiši – od slikanja zob, obiska laboratorija do večjih in manjših posegov. Pogosto jim organiziramo tudi nastanitev in povezane aktivnosti v Rovinju, kjer je ordinacija. Največ tujih strank pride k nam na estetske popravke nasmeha ali vsaditev implantata. Ta postopek v Italiji stane več kot 15.000 evrov, v Sloveniji okoli 9000, tu pa malo manj kot 5000 evrov.

Več iz rubrike