Kaj se dogaja na trgu elektronskih komunikacij v Sloveniji?

V zadnjem četrtletju leta 2016 se je, kot je razvidno iz poročila o razvoju trga elektronskih komunikacij za omenjeno obdobje, nadaljeval trend rasti števila priključkov IP-telefonije, prav tako se je povečala penetracija aktivnih uporabnikov mobilne telefonije na prebivalstvo.
Fotografija: Unsplash
Odpri galerijo
Unsplash

V tem obdobju so prevladovali priključki širokopasovnega dostopa do spleta prek FTTH, medtem ko se je tržni delež tehnologije ADSL spet znižal. Tržni delež priključkov širokopasovnega dostopa do spleta prek VDSL tehnologije je ostal nespremenjen. Priključki IP televizije so v tem obdobju zabeležili najvišji tržni delež, tržni delež priključkov kabelske televizije pa je zabeležil upad.

Trg fiksne telefonije

Nadaljeval se je trend rasti števila priključkov IP telefonije in konec leta 2016 se je tržni delež priključkov IP telefonije zvišal na 75 odstotkov. Tržni delež priključkov klasične telefonije se je v tem obdobju zmanjšal na 25 odstotkov. Nadaljevala se je rast rezidenčnih in poslovnih priključkov IP telefonije in se je v primerjavi s predhodnim četrtletjem zvečala za 1,4 odstotka.

V tem obdobju je Telekom Slovenije zabeležil rast tržnega deleža priključkov IP telefonije (znašal je 36,6 odstotka), Telemachu se je znižal na 29,8 odstotka, prav tako sta tudi družbi T-2 (16,7 odstotka) in Simobil (9,7 odstotka) poslovanje zaključili z nižjim tržnim deležem.

Trg mobilne telefonije

Penetracija aktivnih uporabnikov mobilne telefonije na prebivalstvo se je zvišala na račun večjega števila tako naročnikov kot tudi predplačnikov, in sicer na 115,5 odstotka. Tržni delež števila aktivnih uporabnikov mobilne telefonije Telekoma Slovenije se je znižal na 46,6 odstotka, Simobilu pa na 29,9 odstotka; Telemachu se je zvišal na 16,7 odstotka, prav tako tudi T-2, in sicer na 4,1 odstotka. Najvišji tržni delež naročnikov mobilne telefonije (46 odstotkov) je obdržal Telekom, z 32,2 odstotka mu sledi Simobil, Telemachu se je zvišal na 16,4 odstotka, T-2 pa na 5,3 odstotka.

Internet

Penetracija fiksnega širokopasovnega dostopa se je glede na gospodinjstva zvišala na 74,9 odstotka, glede na prebivalstvo pa na 29,7 odstotka. Telekom je imel konec leta nespremenjen 34-odstotni tržni delež priključkov fiksnega širokopasovnega dostopa do interneta. Sledita mu Telemach z višjim, 21-odstotnim tržnim deležem, ter T-2 z 19,1-odstotnim; tržni delež Simobila je nižji (12,1 odstotka).

Družba T-2 je kljub znižanju tržnega deleža priključkov širokopasovnega dostopa do interneta preko optike na 44,2 odstotka obdržala vodilni položaj. Sledi ji Telekom s 36,3-odstotnim tržnim deležem, ki je višji kot v predhodnem obdobju. Simobilu se je znižal (9,5 odstotka), Telemachu pa zvišal (4,2 odstotka).

Telekom ima kljub znižanju na 40,1 odstotka najvišji tržni delež uporabnikov mobilnega širokopasovnega dostopa, sledi Simobil (26,6 odstotka), z zvišanjem deleža se lahko pohvalita še Telemach (24,9) in T-2 (7,5 odstotka).

Televizija

Penetraciji priključkov fiksne televizije glede na prebivalstvo (29,3 odstotka) kot tudi na gospodinjstva (73,7 odstotka) sta se v primerjavi s preteklim obdobjem zvišali. Najvišji tržni delež so zabeležili priključki IP televizije, katerih tržni delež je znašal 51,1 odstotka. Tržni delež priključkov kabelske televizije je zabeležil upad (43,7 odstotka), tržni delež satelitske televizije je v primerjavi s preteklim četrtletjem nekoliko višji (3,7 odstotka).

Telekom ima še vedno najvišji tržni delež IP televizije (50,7 odstotka), sledi T-2 z 32,4-odstotnim tržnim deležem, ki je nižji od predhodnega četrtletja. Simobil je zvišal tržni delež na 16,2 odstotka, Telemach pa obdržal nespremenjenega (0,3 odstotka). Na področju kabelske televizije ima najvišji tržni delež (57,5 odstotka) Telemach.

Poročilo o razvoju trga elektronskih komunikacij za četrto četrtletje 2016

Več iz rubrike