John Krafcik

Vodja novega Googlovega podjetja Waymo, ki bo razvijalo tehnologijo samovozečih avtomobilov, napoveduje svetlo prihodnost vozilom brez voznika.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Ameriški poslovnež John Krafcik je po študiju strojništva na Univerzi Stanford in menedžmenta na Sloanovi poslovni šoli na univerzi MIT več let delal za avtomobilsko družbo Ford, nato se je pridružil korejskemu proizvajalcu avtomobilov Hyundai. Tu je opravljal več različnih nalog, nazadnje je bil vodja prodaje Hyundaijevih vozil za ameriški trg, nato je lani septembra postal vodja Googlove skupine za razvoj samovozečih avtomobilov.

Štiriinpetdesetletni Krafcik je prejšnji teden na tiskovni konferenci sporočil, da se bo Googlova enota za razvoj samovozečih avtomobilov preoblikovala v novo podjetje Waymo, on pa bo postal izvršni direktor podjetja. Novinarjem je povedal, da namerava novo podjetje Waymo še naprej izpopolnjevati tehnologijo vožnje brez voznika ter tako skrbeti, da bodo ceste varnejše, saj z novo tehnologijo utrujeni, zaspani in alkoholizirani vozniki ne bi več ogrožali prometne varnosti. Samovozeče avtomobile bi lahko uporabljali tudi slabovidni, ostareli in vsi tisti, ki sicer ne bi mogli narediti vozniškega izpita za vožnjo običajnih avtomobilov. Krafcik je prepričan, da bo nova tehnologija, ki so jo pri Googlu razvijali več kakor deset let, olajšala življenja milijonov ljudi po vsem svetu ter ustvarjala nove inovativne izdelke, delovna mesta in storitve. Pojasnil je še, da se bo novo podjetje posvetilo predvsem razvoju tehnologije za vožnjo brez voznika, ne pa tudi proizvodnji takšnih avtomobilov, zato se bo verjetno povezovalo z večjimi proizvajalci avtomobilov, ki bodo lahko izkoristili tehnološke dosežke novega podjetja Waymo.

Krafcik je medijem povedal, da je skupina strokovnjakov, ki so zaposleni v podjetju Waymo, opravila prvo testno vožnjo s samovozečim vozilom brez kakršnekoli pomoči voznika že lani poleti, ko je v avtomobilu sedel samo slep potnik in se peljal po mestnih ulicah Austina v ameriški zvezni državi Teksas. Vozilo, opremljeno z Googlovo tehnologijo, menda zmore zanesljivo zaznavati vsa reševalna vozila, zna se varno razvrščati na večpasovnih cestah ter se ustavljati pred semaforji in ustreznimi prometnimi znaki, poleg tega lahko menda celo predvideva, kaj bodo storili težko predvidljivi vozniki v drugih vozilih. Krafcik pravi, da jih pri Waymu kljub dosedanjim pomembnim dosežkom čaka še veliko dela: izboljšati bo treba zemljevide, ki jih bodo uporabljali samovozečimi avtomobili, izpopolniti morajo navigacijo v izjemno slabih vremenskih razmerah in na splošno poskrbeti za to, da bo vožnja v takšnem avtomobilu prijetno doživetje brez nenadnega in sunkovitega zaviranja ter podobnih nevšečnosti za potnike.

Prebrani članek je nastal v okviru vsebin Delove priloge Posel in denar.

Več iz rubrike