Iz Milana za (še) prave moške!

Najboljše za sodobne moške z izbranim okusom prihaja iz italijanskih modnih hiš: Canali, Ermenegildo Zegna, Salvatore Ferragamo, Giorgio Armani.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Čeprav sem modni navdušenec že zelo dolgo, se mi čedalje bolj zdi, da so nekateri modni oblikovalci s svojimi trendi in vizijami za moške prestopili meje okusnega. Že res, da se moda spreminja in gre v korak s časom (ki je seveda tudi hektičen), ampak ne razumem več, zakaj moške oblačijo v izrazito feminilna oblačila. Na srečo je milanski teden mode, ki se je končal v torek, glede tega še najmanj 'problematičen'. Zakaj? Ker oblikovalci in znamke Giorgio Armani, Salvatore Ferragamo, Canali … še vedno izdelujejo oblačila, ki moških ne smešijo, temveč jih spremenijo v sodobne moške z izbranim okusom.

Toda, moda je še naprej četrta najdonosnejša industrija na svetu, in zlasti azijski trgi ter njihovi kupci prenesejo vse mogoče modne kombinacije in odbitosti, pa tudi feminilne kroje in barve.

Zakaj je Milano pomembna modna prestolnica?

V eni od štirih modnih prestolnic sveta so zbrana vsa največja imena, skupaj s projektnimi studii in galerijami sodobne umetnosti. Milanske ulice so prepredene s trgovinami (visoke) mode z najboljšim izborom in priložnostmi za nakupe. Italijanska modna meka ima štiri pomembne nakupovalne ulice, poimenovane Modna četrt (Quadrilatero della moda): Via Montenapoleone, Via Manzoni, Via della Spiga in Corso Venezia. Hitro pa se uveljavlja tudi Via Gesu, kjer so ekskluzivne trgovine samo za moške (končno!).

Pixabay
Pixabay

Montenapoleone oziroma Montenapo, kot ulici pravijo domačini, je ime dobila po Napoleonu. Na njej so najbolj glamurozni butiki italijanskih in tujih modnih znamk: Dolce & Gabbana, Giorgio Armani, Prada, Roberto Cavalli, Gucci, Escada, Valentino, Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Salvatore Ferragamo, Frette, La Perla, Etro … In zato, jasno, je Milano meka za najpetičnejše kupce. Številne blagovne znamke so svoje prodajalne uredile v slogu galerije ali muzeja, v Guccijevem butiku na Via Montenapoleone postrežejo s kavo, ponekod lahko naročite aperitiv, v nekdanjem butiku pokojnega oblikovalca Gianfranca Ferreja pa so uredili celo mini spa. Vse se pač vrti okrog luksuza.

Dejstvo je tudi, da najboljše prihaja iz italijanskih modnih hiš: blagovnim znamkam, kot so Canali, Ermenegildo Zegna, Brioni, Salvatore Ferragamo, Giorgio Armani, se bo poklonil vsak moški, ki da kaj nase. In novodobne ženske jim bodo še vedno jedle iz roke. Brezhibni kroji in šivi iz italijanskih modnih hiš, ki ustvarjajo modo le za moške, so izjemni na pogled in presenetljivo nežni na otip.

Milano Moda Uomo …

… je eden najpomembnejših tednov moške mode na svetu tudi zaradi posla. Giorgio Armani, Prada, Dolce & Gabbana, Salvatore Ferragamo, Ermenegildo Zegna, Canali in drugi povečujejo prihodke od prodaje, zlasti z luksuznimi izdelki na trgih Kitajske in Južne Koreje, kjer ti modni velikani zadnja leta kot po tekočem traku gradijo velike, razkošne trgovine. Po analizah modno-finančne revije Pambianco je med luksuznimi italijanskimi modnimi znamki na prvem mestu Giorgio Armani, sledijo Ermenegildo Zegna, Stefano Ricci, Dolce & Gabbana, Gianni Versace. Revija je pri 50 znamkah preverjala prodajo doma in v tujini (prihodke in čisti dobiček; podatki so še za leto 2014). Vseh 50 podjetij je ustvarilo za 18 milijard evrov prihodkov (lani so narasli na 20 milijard).

Ni vse v formalni obleki

Namreč, zakaj so casual oblečeni poslovneži in direktorji (lahko) bolj učinkoviti v poslu kot poslovni ljudje, ki prisegajo na stroga poslovna oziroma formalna pravila oblačenja?

Pixabay
Pixabay

V nekaterih poslovnih okoljih inteligenca in učinkovitost poslovnežev namreč nista usklajeni s formalnim oblačenjem. V spletnem Business Insiderju ugotavljajo, da na primer v visokotehnoloških podjetjih izvršni direktorji (CEO) bolj učinkovito delajo v casual oblačilih, podobno kot inženirji, ki v teh podjetjih gradijo in oblikujejo izdelke. Business Insider zavrača mišljenje, da so pomembni samo izbrano formalno oblečeni ljudje, in se hkrati še pošali, da niso vsi 'formalneži' plehki in neučinkoviti pri delu, čeprav dosti njih velikokrat deluje precej naivno. A tudi ne zanikajo, da so v nekaterih industrijah in panogah formalne obleke še vedno 'nujno zlo'.

Formalna obleka za večjo samozavest? Ena zadnjih študij kalifornijske univerze Northridge je med drugim pokazala, da formalno oblačenje spreminja miselnost ljudi. Prišli so do ugotovitev, da se formalno oblečeni posamezniki počutijo močnejše, a manj povezane s sodelavci, da razmišljajo celostno in so manj osredotočeni na podrobnosti v procesu dela in da dajejo prednost abstraktnemu razmišljanju pred dejstvi. Študija še razkriva, da tipičen posameznik, ki se po tradiciji izbrano oblači, ker misli, da bo zaradi tega bolj uspešen, postaja manj samozavesten, manj inteligenten, z manj možnostmi za uspeh. Zanj bi bilo boljše, da bi izbral bolj casual oblačila. Primer zelo uspešnega in sproščeno oblečenega podjetnika je šef Facebooka Mark Zuckerberg, ki na sestankih nosi pulover s kapuco.


Prodorni Italijani

Italijanske modne znamke so se leta 2014 na Deloittovi lestvici stotih najboljših modnih družb na svetu zelo dobro odrezale. Med četrtim in 39. mestom se jih je zvrstilo deset: Luxottica (četrto mesto z devetimi milijardami evrov prihodkov), Prada (15. mesto s 4,1 milijarde evrov prihodkov), Armani (21. mesto s tremi milijardami), OTB (28. mesto, slabi dve milijardi evrov prihodkov; OTB je družba Renza Rossa z znamkami Diesel, Marni, Viktor & Rolf in Maison Margiela), Max Mara (33. mesto, 1,6 milijarde evrov prihodkov), Salvatore Ferragamo (34. mesto, 1,5 milijarde), Zegna (35. mesto, 1,5 milijarde), Safilo (36. mesto, 1,4 milijarde), Dolce & Gabbana (38. mesto, 1,2 milijarde) in Tod's (39. mesto z 1,1 milijarde evrov prihodkov).


Smernice za pomlad/poletje 2018

Pixabay
Pixabay

  • Na tednu milanske moške mode je s svojimi kreacijami zaradi družbenih in političnih sloganov vzbudil pozornost kreativni vodja kanadske znamke Ports 1961 Milan Vukmirovic. Oblikoval je kolekcijo, ki poudarja praznovanje različnosti, moči, optimizma do vseh ras, zlasti črncev. Zato je odeta v etno barve, afriške vzorce in ekspresivne barve, vezenine, največji navdih pa je bil afriški umetnik Michel Basquiat in njegovo življenje. Oblikovalec pravi, da šteje vsako življenje, vsaka barva, predvsem pa ljubezen. Ti slogani so zdaj modni tudi zaradi svetovnega strahu pred teroristi, skrajneži in rasisti.
  • Diesel Black Gold se je odločil, da hkrati predstavi moško in žensko kolekcijo za pomlad in poletje 2018. Gre za, tako je zapisal tudi Corriere Della Sera, tehno grunge kolekcijo z veliko usnjenimi parkami in jaknami s kratkimi rokavi in zadrgami za moške, velikimi usnjenimi torbami in zelo odprtimi sandali, medtem ko so za ženske pri znamki oblikovali oprijete, do tal segajoče obleke iz bombaža z zadrgami ali gumbi z veliko vzorci ali črtami. Barve so pistacija, bež, modra, črna.
  • Znamka večne klasike s primesmi urbanosti za moške Canali je v kolekcijo za prihodnjo pomlad in poletje spet vpletla več živo rumene barve, vrhunsko izdelane tanjše plašče (bombaž), najpogosteje so izdelani v karo vzorcih, več kot ponavadi je lana. Canalijev moški bo videti precej dandyjevski, a še vedno dovolj eleganten za sklepanje poslovnih kupčij.
  • Posebneža italijanske modne scene Andrea Pompilia, ki tudi oblikuje samo za moške, so letos navdihovali etno motivi (predvsem iz Mehike), modno boemstvo in moški, oblečen za potovanja. Odločil se je za veliko karo vzorcev, ostal je zvest 'svojim' čevljem v dveh barvah (loafers), etno verižice, kratke karo hlače. V kolekcijo je vključil več bomberjev s črtami, karo vzorci, safari printi in tremi gumbi. Kolekcija je v slogu modnega upbeata in funky sloga iz devetdesetih.

Več iz rubrike