Hierarhija luksuza v modi
Kaj pomeni biti dobro oblečen in kdo ustvarja modne trende? So to oblikovalci, proizvajalci ali potrošniki? Moda je način življenja v nekem prostoru in času, sedanji modni »zeitgeist« pa očitno določajo kitajski potrošniki. Erwan Rambourg, direktor angleškega bančnega holdinga HSBC, je v knjigi »The Bling Dynasty« raziskal kitajski modni fenomen in ugotovil, da prav oni določajo trende luksuza v modi. »Blagovne znamke, s katerimi se obkrožate, so pomembnejše od tega, koliko zaslužite,« zapiše ob piramidi, ki predstavlja sodobno hierarhijo modnih znamk.
Če ne morete biti boljši kot vaš tekmec, se vsaj oblecite bolje od njega.
Svoje teze potrdi z intervjuji s kitajskimi milijonarkami, ki so se zaupale direktorju agencije China Market Research Group. »Določene blagovne znamke so postale preveč dostopne. V nekoliko dražji pekinški restavraciji nosi vsaka druga ženska torbico Louis Vuitton. Če veliko žensk nosi to torbico, pomeni, da ni več del razkošja. Po novem imamo v mojem krogu prijateljic raje znamki, kot sta Chanel in Bottega Veneta, saj sta bolj ekskluzivni.«
Na tako držo novodobnih kitajskih milijonarjev gotovo vpliva močna prenasičenost modnih trgovin z luksuznimi blagovnimi znamkami v večjih azijskih mestih. Po raziskavah Boston Consulting Group (BCG) je v Tokiu, Seulu, Hongkongu, Pekingu in Singapurju prava poplava luksuznih trgovin, in to prebivalce sili, da iščejo nove trende, s katerimi lahko izkazujejo družbeni status.
Novodobni kitajski milijonarji so predrugačili luksuz in znamka Louis Vuitton je tako dovolj dobra le še za tajnice. Veliki in bleščeči napisi z imeni znamk niso moderni, kitajskim milijonarjem so všeč zelo drage, a diskretne, manj komercialne znamke. Kitajci so postali pomembni igralci na modnem parketu. Po novem želijo družbeni status razkazovati na bolj diskreten način, ki ga Rambour imenuje »trend anti-bling«.
V Evropi za najbolj priljubljene luksuzne modne znamke veljajo Fendi, Chanel, Dior, Burberry. V Magistratu International, ki je znan kot vodilni slovenski distributer za najbolj cenjene modne blagovne znamke in kot lastnik dveh modnih hiš v Ljubljani, Emporiuma in Galerije Emporium, so povedali, da so slovenski kupci dražjih blagovnih znamk konvencionalni. Moški najraje izbirajo med znamkami Hugo Boss in Tommy Hilfiger, ženske pa najraje kupujejo znamke Marella, Liu Jo in Desigual. V Emporiumu so opazili, da kupce iz Azije najpogosteje zanimajo italijanske blagovne znamke, kot so Armani, Versace in Valentino, ker so pri nas kakovostnejše, saj so narejene v Evropi.
Coco Chanel je imela prav. »Najboljše stvari v življenju so zastonj, vse druge najboljše stvari pa so zelo zelo drage.«
Več iz rubrike
Nova razkošna nepremičnina Jennifer Anniston
Zvezdnica serije Prijatelji Jennifer Anniston je nedavno kupila razkošno nepremičnino od Oprah Winfrey.
Kaj možgane ohranja aktivne in zmanjšuje tveganje za demenco?
Strokovnjaki so 11 let analizirali podatke o zdravstvenem stanju več kot 500.000 ljudi, ki ob zaposlitvi niso imeli demence.