Generacija Z (2. del): Odgovorni, iznajdljivi in izjemno trezni

Svet kapitala
V primerjavi s preteklimi generacijami se zato pripadniki generacije Z zelo dobro zavedajo, da so družbena omrežja javna, in pazijo na to, kaj na njih objavljajo. Pixabay

Današnji dvajsetletniki so predstavniki generacije Z, ki je poznana tudi kot tiha ali e-generacija. Gre za generacijo, katere pripadniki so odrasli s spletom in se zavedajo, da je njihovo vedenje nenehno dokumentirano, zato pazijo, kakšne sledi puščajo za seboj. Skrbijo za svoje zdravje in vse bolj posegajo po brezalkoholnih pijačah, posebno ko se usedejo za volan.

O generaciji Z smo pisali pred kratkim, danes pa so objavljene nove študije mladih, ki so rojeni po letu 1995.

V primerjavi s preteklimi generacijami se zato pripadniki te zelo dobro zavedajo, da so družbena omrežja javna, in pazijo na to, kaj na njih objavljajo. Skoraj vsi mladi (98 %), ki so sodelovali v anketi, so izpostavili, da cenijo svojo zasebnost in da imajo radi stvari pod nadzorom (97 %).
 
Za večino mladih predstavljajo družbena omrežja (66 %) način komunikacije, s katerim lahko vzdržujejo stike s prijatelji in znanci, tudi ko z njimi niso v neposrednem stiku. Nič čudnega torej, da se kar petina mladih s prijatelji in bližnjimi najpogosteje pogovarja po aplikacijah za pogovor, celo pogosteje kot po telefonskih pogovorih, in da je Facebook Messenger aplikacija, ki jo najpogosteje uporabljajo.
 
Gre za izjemno vizualno generacijo, ki se zelo dobro izraža s posnetki, fotografijami in simboli. Instagram uporabljajo pogosteje kot Facebook, enako pogosto pa uporabljajo tudi YouTube in SnapChat. Vsak tretji pa čustva izraža lažje z emodžiji, emotikoni in gif-i kot z besedami. 

image
Veliko mladih iz generacije Z raje kot po alkoholu posega po brezalkoholnih pijačah, kot je brezalkoholni radler, ki ga je poskusila že večina mladih (81 %). Pixabay

 

ZABAVA JIM PREDSTAVLJA DRUŽENJE, MANJ POSEGAJO PO ALKOHOLU

 
Zabavo asocirajo z druženjem s prijatelji, glasbo in plesanjem.
 
Tretjina mladih meni, da pijejo enako ali manj kot pretekle generacije in po alkoholnih pijačah posegajo občasno, ob praznovanjih in posebnih priložnostih. Okrog dvajset odstotkov mladih alkohola ne pije zato, ker raje posegajo po bolj zdravih pijačah ali ne marajo okusa ali učinka, ki ga ima nanje alkohol. Pri izbiri pijače so pozorni na kakovost izdelka, vsebnost sladkorja in naravne sestavine.
 
Veliko mladih raje kot po alkoholu posega po brezalkoholnih pijačah, kot je brezalkoholni radler, ki ga je poskusila že večina mladih (81 %). Za to pijačo se odločijo vedno, ko vozijo, pogosto pa tudi na zabavah in ob druženju s prijatelji.

 

CENIJO SVOJO ZASEBNOST

 
Današnji dvajsetletniki na prvo mesto postavljajo družino in prijatelje.
 
Zaradi nenehne prisotnosti na spletu ta mlada generacija še toliko bolj ceni svojo zasebnost, za katero več kot devetdeset odstotkov meni, da je zelo pomembna, enako pomembna pa sta jim tudi svoboda in neodvisnost.
 
Nika Erčulj je 21-letna youtuberka, ki se preživlja z vloganjem in ima čez 320 tisoč sledilcev. Njeno življenje je močno prepleteno z družbenimi mediji, vendar se zaveda, kako pomembno je ohranjati ravnovesje.
 
»V času vseprisotnih družbenih omrežij je še toliko pomembneje, da se znamo odklopiti, da prisluhnemo sami sebi in ne pozabimo na to, kako pomembno je negovati kakovostne odnose z družino in ljudmi, ki so nam blizu. To je eno ključnih spoznanj, do katerih sem prišla v svojih dvajsetih,« je dejala ob izpolnjevanju spletne ankete, ki jo je organizirala Pivovarna Laško Union.
 
Kljub temu da ima večina mladih dober občutek o svoji prihodnosti in menijo, da jim okolje ponuja dovolj priložnosti za samouresničevanje, jih skrbi trenutno družbeno stanje. Doživljajo ga kot stresno in hektično obdobje, v katerem so ljudje odtujeni in negotovi, velikokrat pa tudi neiskreni.
 

USTVARJALNI, IZNAJDLJIVI IN PODJETNI

 
Današnjim dvajsetletnikom predstavlja finančna preskrbljenost ključno skrb, obenem pa sta zanje značilni izredna iznajdljivost in podjetnost. Da je to generacija, ki ne stoji križem rok in čaka, da se jim bo kaj zgodilo, ampak aktivno soustvarjajo svoje življenje, dokazujejo tudi trije pripadniki generacije, o katerih se kljub njihovi mladosti že veliko govori.
 
Filip in Blaž, akrobata, ki stojita za imenom F&B Acrobtics, sta svojo pot začela na Slovenija ima talent, danes pa sta nastopila že skorajda po vsem svetu, v zadnjih mesecih pa sta dobila tudi glavno vlogo v oddaji The Fittest Family.
 
Urša Premik je iz svojega hobija razvila kariero in je danes ena najbolj iskanih slovenskih fotografinj. Fotografije njene babice je objavil italijanski Vogue, fotografirala pa je tudi Chucka Norrisa in številne druge zvezdnike. O tem, kaj pomeni biti danes v svojih dvajsetih, pravi: »Starejši so mi vedno govorili, da so dvajseta čas uživanja, čas raziskovanja. S tem se popolnoma strinjam, mislim pa, da so tudi čas iskanja samega sebe in ustvarjanja kariere. Trenutno sem točno na polovici dvajsetih. Prva polovica je prinesla ogromno sprememb v življenju, predvsem pa je spremenila pogled na svet in dojemanje odnosov. Prav zanima me, kaj bo prinesla druga polovica.«
 
Spletna raziskava »Kaj pomeni biti v svojih dvajsetih« je nastala na pobudo Pivovarne Laško Union z željo po razumevanju današnje mlajše generacije in odgovarjanju na njene potrebe. Anketa je bila izvedena maja 2019, v njej je sodelovalo 4300 mladih posameznikov, starih med 20 in 29 leti.

 
Več iz rubrike