Ekonomija festivalov 2020: “Žuram doma”
O

Ula Spindler, soustanoviteljica Kurzschlussa: Kurzschluss si želi najti svoj dom, stalno lokacijo, kjer bi se lahko prižigal skozi celo leto.
Fotografija: Kurzschluss
Kurzschluss

V času pandemije se veliko ljudi sprašuje, kako bodo preživeli tisti, ki se ukvarjajo z organizacijo večjih dogodkov. Zaradi epidemije covid-19 so namreč javne prireditve od 7. marca prepovedane za nedoločen čas. Organizatorji so bili prisiljeni odpovedati vse prireditve, ki bi morale biti realizirane. Ker ni znano, kdaj bo prepoved prenehala, tudi ne morejo dogovoriti nadomestnih terminov prireditev, kar zlasti velja za prireditve z mednarodnimi izvajalci. Zaradi odpovedi jih že bremenijo stroški, ki so nastali v času priprav, ki jih morajo plačati kljub temu, da prireditev ne morejo realizirati. Poleg organizatorjev koncertov - nosilcev projektov in glasbenikov, pa so zaradi prepovedi prireditev brez dela in prihodkov ostali tudi vsi izvajalci storitev, potrebnih za realizacijo projektov.

Zato smo se odločili poklicati soustanoviteljico Kurzschlussa, največjega glasbenega dogodka v Sloveniji. Ula Spindler, soustanoviteljica Kurzschlussa in direktorica Black Pony Entertainment Group, pojasni, da so letos bili primorani se lotiti njihovega poslanstva, zabavati ljudi, povsem drugače. Kljub temu, da je odziv ljudi izjemno velik in pozitiven, pa vseeno upajo, da bo kriza minila hitro in da zopet začnejo slediti zastavljenemu programu.

Ula Spindler
Ula Spindler

 
Za začetek vas prosim, da za naše bralce razložite, kaj je Kurzschluss in kako bi ga opredelili?
Zgodbo smo začeli pisati približno 15 let nazaj z organizacijo večjih glasbenih dogodkov in festivalov za slovenske in tuje blagovne znamke. Pri tem smo kmalu zaznali, da Slovenija potrebuje raznolika in pogostejša glasbena doživetja, ki bodo omogočala podporo razvoju glasbene in vzdrževanju družabne scene v našem prostoru. V sodelovanju z agencijo FM smo zasnovali koncept pop up kluba, ki ni sledil pravilom tedanjega nočnega življenja in je bil, zaradi neobičajnih lokacij, načina obratovanja in programske sheme, umeščen v »underground« kliko.  Nadeli smo mu ime Kurzschluss, kar se nam je zdela genijalna ideja, saj gre za najbolj urbani kratek stik, ki se zgodi v centru Ljubljane, v neobičajnem prostoru ter ponuja najboljšo zabavo in glasbeno doživetje v mestu. Čeprav njegovo poslanstvo ostaja enako še danes, pa Kurzschluss po obsegu in frekvenci odrašča.
 
Kdaj se je zgodil preskok z manjšega mestnega niza pop-up dogodkov v festival, ki polni dvorane GR celo leto in na katerega prihajajo velika imena svetovne glasbene scene?
Na samem začetku, torej leta 2013, smo si zadali zelo težko nalogo. Zadnjih 14 dni v decembru – torej v obdobju, ko se ljudje najraje družijo – smo obiskovalcem vsak večer ponudili nov in pester program z različnimi glasbenimi izvajalci. Teh 14 dni je bilo, čeprav izredno uspešnih, za ekipo izjemno utrujajočih, zato smo se odločili, da koncept dogodka preoblikujemo. Iz strnjenega programa, ki se izvede le enkrat letno, v niz dogodkov, ki se prižigajo večkrat letno. Tako nam je tekom zadnjih sedmih let uspelo zgraditi blagovno znamko z visoko stopnjo pripadnosti, zaradi česar smo kmalu prerasli prvotno kapaciteto, lokacijo v garaži Slovenijalesa za Bežigradom, in začeli iskati alternative. Ker nam je ta geolokacija Ljubljane dobro poznana in ker smo želeli ostati na razdalji, ki bi obiskovalcem iz centra mesta omogočala lažji dostop tudi brez prevoznih sredstev, smo ostali na Gospodarskem razstavišču. Začeli smo v manjših dvoranah, trenutno pa zasedamo 2 največji dvorani v Ljubljani, s čimer je Kurzschluss prerasel v največji glasbeni dogodek v Sloveniji, ki ga letno obišče več kot 40 tisoč ljudi. Prižiga se večkrat letno, pretežno v drugi polovici koledarskega leta, raste pa ne zgolj po obsegu, ampak tudi po številu produktov, ki jih ponuja – Kurzschluss s končnico LIVE označuje koncertne edicije; ROOFTOP edicije z intimnejšimi prizorišči nad Ljubljano; Kurzschluss priključujemo tudi izbranim dogodkom, kot je naprimer konferenci o medijskih trendih SEMPL in tudi tam v prilagojenem formatu izvajamo naše prepoznavne šove.
 
Koliko članov pa pravzaprav zaposluje projekt Kurzschluss?
V stalni ekipi je skozi leto zaposlenih med 10 in 15 ljudi. Ekipa dnevno diha skupaj z blagovno znamko, pripadnost je izjemnega pomena, saj je delo polno nepričakovanih izzivov, nočnih ur, zato z nami delajo tisti, ki so v glasbi s srcem, z glavo pa pripravljeni in izkušeni, da rešujejo raznolike in zahtevne komunikacijske in organizacijske izzive. Na samem dogodku se aktivira množična ekipa, ki šteje več kot 100 članov, od strežnega osebja, varnosti in tehnične ekipe, ki skrbi, da se dogodek, ki lahko v enem podaljšanem vikendu gosti več kot 15 tisoč ljudi tudi izpelje po najvišjih standardih. Celoten proces načrtovanja, postavljanja strategij, promocije izvajalcev, prodaje vstopnic in vseh sestavnih elementov izvajanja dogodka, vključno s tehnično podporo, se po uspešno izvedenem dogodku zlije v neprecenljiv občutek zadovoljstva, ki poskrbi zato, da smo se na podobno zahtevno pot pripravljeni podati vsakič znova.
 
Razložite nam, kako trenutna situacija s koronavirusom vpliva na vas? Kako ste se nanjo prilagodili?
Znašli smo se v nepoznanem in negotovem položaju, ki od posameznika zahteva veliko mero odgovornosti do sebe in drugih. Kot organizator dogodkov se zavedamo, da ja zdravje na prvem mestu, zato smo se že pred danimi predpisi odločili poskrbeti za varno povezovanje ljudi z glasbo s pomočjo novih medijev. Če običajno svoje najljubše izvajalce in didžeje spremljamo v velikih dvoranah, pa zaradi izrednih razmer Kurzschluss glasbena doživetja seli v slovenske domove. V okviru iniciative #ŽURAMDOMA smo na Facebook strani Kurzschluss pričeli z brezplačnimi virtualnimi zabavami, ki ljubiteljem elektronike vsak petek omogočajo varno druženje na daljavo. Za prvo virtualno druženje, na katerega se je priklopilo skoraj pet tisoč techno navdušencev, je poskrbel svetovno uspešen didžej in producent Uroš Umek, sledili so mu Ian Sound, Damir HoffmanDJ SharkDj PsiHoTim UrbanyaBrina Knauss, … Spletni mediji nam omogočajo nove načine povezovanja in tako smo se odločili ponuditi kakovostno glasbo in dobro zabavo kar v različne domove.
 
 Kakšen pa bo Kurzschluss čez pet let? Kakšna je vizija za rast in razvoj projekta?

Kot do sedaj, tudi v prihodnje navdih za nove ideje in priložnosti črpamo iz največjih evropskih festivalov kot tudi najbolj priljubljenih klubov. Kurzschluss je danes največji klub v Sloveniji. Ponuja celostno clubbing izkušnjo, ne le glasbeno, temveč tudi storitveno, saj lahko obiskovalci rezervirajo svoj prostor oziroma mizo na prizorišču s svojim natakarjem, zaradi česar je celotna izkušnja, tako kot je to običajno v tujini, še bolj edinstvena. Seveda pa to ne pomeni, da se festivalskemu vzdušju ne moreš prepustiti v prvi vrsti, kjer lahko vzpostaviš pristni kontakt z nastopajočimi. Si pa Kurzschluss želi najti svoj dom, stalno lokacijo, kjer bi se lahko prižigal skozi celo leto. Ne na dnevni ali tedenski bazi, še vedno pa pogosteje. S tem bi omogočili hitrejši odziv na pobude iz tujine, ki jih je vedno več. Navsezadnje je Kurzschluss kot blagovna znamka postal resna eniteta ne samo v Sloveniji, temveč tudi v regiji, temu priča predvsem dejstvo, da nas pogosto nagovarjajo h gostovanju največjih glasbenih imen, vendar nam to lokacijske omejitve zaenkrat še ne omogočajo. To je zagotovo glavni cilj za prihodnje. Ostajamo pa zvesti naši izvirni viziji - sledimo svetovnim smernicam, vedno gostimo najboljše nastopajoče, v Slovenijo skušamo vnesti svež veter ter podpiramo mlade talente. Pomemben nam je vsak gost! Prav vsakemu želimo resnično pričarati najboljšo izkušnjo, ki jo lahko ponudimo. Kot organizacija čutimo kolektivno odgovornost za razvoj glasbene in dogodkovne scene, zato izkušnjo, ki ju nudimo, vsako leto poskušamo nadgrajevati in podpirati projekte, s katerimi lahko stkemo vezi z okoljem, v katerem živimo.

Kdo so vaši partnerji in sponzorji? Bi lahko rekli, da gre pri vašem sodelovanju za nov medijski format oglaševanja in promocije?
Sodelujemo s svetovno priznanimi in poznanimi blagovnimi znamkami, ki so nam izrekle svojo podporo in zaupanje v skupni zgodbi. V nas so prepoznali dobre prakse, glede na to, da se brez sponzorjev v svetu dogodkov in zabave dogodki težko preživi. Naš cilj je vzpostavitev dolgoročnih partnerstev, skozi katera rastemo in razvijamo obe znamki, saj le na ta način lahko uspešno dosegamo cilje in upravičimo njihovo zaupanje. Čeprav glavna Kurzschluss sezona zaživi v drugi polovici leta, pa naša komunikacijska platforma dela, diha in živi skozi celo leto, in tudi letos je tako. Za naše partnerje smo medijski format, ki omogoča povezovanje in komuniciranje s ciljno skupino mladih od 18. do 40. leta skozi celo leto. V ekipi imamo poleg  najbolj izkušenih ljudi za organizacijo dogodkov tudi odlikovane strokovnjake za vsebinski marketing, odnose z mediji in vizualno komunikacijo. Zato se umeščanje sponzorskih oziroma partnerskih vsebin ne konča pri izpostavitvi logotipa na prizorišču in objavi sponzoriranega sporočila na Facebooku. Skupno sodelovanje zajema veliko globlji odnos, ki se navzven kaže v ustvarjanju skupnih zgodb, ki za obiskovalce in znamke predstavljajo dodano vrednost.

Več iz rubrike

Komentarji: