Dunajčani brez avtomobila po nakupih

Raziskava Avstrijskega prometnega združenja (VCÖ) je pokazala, da Dunajčani prisegajo na okolju prijazno mobilnost, ko se odpravljajo po nakupih. Kar dve tretjini vseh nakupov opravijo peš, s kolesom ali z javnim prevozom.
Fotografija: Ikea Dunaj
Odpri galerijo
Ikea Dunaj

Nakupovanje pomembno vpliva na okolje, saj med tednom predstavlja šestino vsega prometa, ob sobotah pa kar tretjino. »Vpliv nakupov na okolje ni odvisen samo od kupljenih izdelkov, ampak tudi od tega, s katerimi prevoznimi sredstvi se odpravimo do trgovine,« je prepričana Ulla Rasmussen iz Avstrijskega prometnega združenja. Kdor namesto z osebnim avtomobilom nakupuje peš, s kolesom ali z javnimi prevoznimi sredstvi, bistveno prispeva k varovanju okolja in preprečevanju zastojev na cestah.

Več kot polovica Dunajčanov  vse nakupe opravijo peš ali s kolesom, 22 odstotkov pa z javnim prevozom. To pomeni, da kar dve tretjini vseh nakupovalnih poti opravijo okolju prijazno. »Najpomembnejši dejavnik pri izbiri načina nakupovanja je v Avstriji lokacija trgovine. Ker je Dunaj mesto kratkih poti, večino nakupov opravijo brez avtomobila,« je povedala Rasmussen. V avstrijski prestolnici je polovica vseh nakupovalnih poti krajša od kilometra, 80 odstotkov vseh poti pa je krajših od pet kilometrov.

Edinstvena Ikeina trgovina brez parkirnih mest

Kar 42 odstotkov vseh dunajskih gospodinjstev je brez osebnega avtomobila, v ožjem mestnem središču celo večina. Temu trendu sledi tudi švedsko pohištveno podjetje Ikea, ki namerava na osrednji dunajski nakupovalni ulici Mariahilfer Straße ob železniški postaji Westbahnhof zgraditi nakupovalno središče brez parkirnih mest. Kupci si bodo v trgovini sicer vse izdelke lahko ogledali in jih preizkusili, kupili pa le tiste, ki jih bodo lahko odnesli peš ali odpeljali s kolesom, vlakom, tramvajem ali podzemno železnico. Večje izdelke bodo kupcem v najkrajšem možnem času dostavili na dom. Večnadstropna pohištvena trgovina z zeleno streho, številnimi drevesi v notranjosti in prostori za druženje naj bi bila zgrajena do leta 2021.

Več iz rubrike

trendi

Kako se prepletata budizem in znanost

Znanstveniki vse bolj uporabljajo budistično modrost za razumevanje različnih raziskovalnih tem in človeškega stanja. Menihi in redovnice pa zavzeto srkajo najnovejše raziskave. Njihova vprašanja so …

trendi

Blagoslov in prekletstvo à la Michelin

O tem, kako podjetje, ki prodaja gume, odloča o usodi svetovne kulinarike.

trendi

Ženske se manj ličijo. Posledice se že čutijo

Japonsko luksuzno kozmetično podjetje Shiseido se spogleduje s kitajskim spletnim modelom, ki bi podjetju zagotovil rast po pandemiji. Trenutno časi niso rožnati.

trendi

Na dnu oceana poteka lov na minerale, vredne več bilijonov

Najzanimivejša prihodnost tehnologije za drone morda ne bo v zraku, po katerem bi dostavljali pakete za Amazon, ampak pod vodo, kjer bi pomagali odkrivati ogromno bogastvo.

Komentarji: