Družabna omrežja za poslovneže

Mineva že dvajseto leto odkar smo prvič spoznali družabna omrežja in danes si skorajda ne predstavljamo več življenja in komunikacije brez njih. Sprva smo se jih posluževali bolj za zabavo, danes pa imajo družabna omrežja pomembno funkcijo tudi v podjetniških vodah.
Fotografija: Unsplash
Odpri galerijo
Unsplash

Ljudje vseh starosti, stopenj izobrazbe, družbenih položajev in kulturnih okolij uporabljajo različna omrežja za komuniciranje; po nedavni raziskavi je kar 79 odstotkov vseh uporabnikov interneta redno aktivnih na Facebooku. Na internetu se je slabih dvajset let nazaj odprla nova prodajna platforma za podjetja, saj se je v kibernetskem prostoru oblikovala nova ciljna publika, to so uporabniki družabnih omrežij. V ZDA osem od desetih podjetij uporablja tovrstne kanale za prodajo produktov, komuniciranje s strankami, utrjevanje blagovne znamke in podobne aktivnosti. Katera družabna omrežja pa uporablja vaše podjetje?

  • Facebook

Na Facebooku najdemo največ različnih demografskih skupin. Niti ni toliko važno, s čim točno se ukvarjate, tu boste našli ustrezno ciljno skupino. Seveda natančnost in osredotočenje nista odveč. Odločitve, kje in kako oglaševati so zelo pomembne, saj si ne želite plačevati oglaševanja, ki dosega razpršeno publiko, ampak le potencialne kupce. Razvoj dosledne organske tržne strategije vpliva na ciljno občinstvo. Na FB delite zgodovino znamke, vrednote, zgodbe o uspehu, vsakodnevne dogodke v podjetju in vse skupaj opremite z ustreznimi slikami in videoposnetki. Redno se poslužujte plačanega oglaševanja, to naj bo v vašem strateškem načrtu, saj je Facebook poleg Googla najmočnejši oglaševalec.

  • Twitter

Twitter lahko označimo kot kanal, ki vam pomaga pri učinkovitem komuniciranju z ljudmi. Do konkretnega dejanja prodaje na Twitterju večinoma ne pride, poudarek je na povezovanju med ljudmi in organizacijami, ki si med seboj sledijo, izmenjujejo vsebine, slike, video posnetke, najnovejše poslovne posodobitve in razvijajo odnose. Uspešna podjetja redno odgovarjajo na čivke (tweete), so korektna, prijazna, veliko označujejo druge deležnike na omrežju in delijo njihove vsebine.

  • Instagram

S skoraj 600 milijoni uporabnikov je Instagram največja platforma za ustvarjanje vizualne vsebine. Oznake in kanali so široko razpršeni, zato vsakdo najde nekaj zase. Instagram je odlično družabno omrežje, preko katerega ciljnemu občinstvu vizualno predstavite podjetje, izdelke in posebnosti. Veliko pozornosti požanjejo boni, vabila in Instagram Story.

  • LinkedIn

Če služijo zgoraj omenjene platforme trženju, je LinkedIn kanal, preko katerega lahko pridobite nove sodelavce, strokovnjake, partnerje in stranke. Impresivni profili na LinkedInu vsebujejo opis podjetja, oznako blagovne znamke, popis storitve, predstavitev zaposlenih ter primerne fotografije. LinkedIn primerno sredstvo za iskanje poslovnih stikov, bodisi za nove sodelavce bodisi za akcije B2B.

  • Google Plus

S pomočjo Google Plus lahko vplivate na SEO in iskanje ključnih besed na Googlu. Lahko se pridružite storitvi Google+ skupin z istim poslovnim interesom, lahko ustvarite svojo bazo publike oziroma uporabnikov in jih pripeljete do vaše spletne strani. Sveža in aktualna vsebina vam bo koristila pri vidljivosti na Googlu, pazite na doslednost, popularne in primerne ključne besede ter primerno slikovno gradivo.

  • Pinterest

Za podjetja v kreativni industriji je Pinterest je pravo družabno omrežje. Tako kot Instagram je tudi Pinterest zelo močan vizualni medij, preko katerega lahko enostavno in kakovostno gradite svojo blagovno znamko. Fotografije v zvezi z modo, oblikovanjem, dizajnom, umetnostjo, hrano in drugimi ustvarjalnimi deli postanejo vidne in optimizirajo oznake ter ključne besede. To družabno omrežje je zelo popularno, zato so objave pogoste in tempo je hiter. Prav zaradi tega strokovnjaki priporočajo več objav dnevno ter tudi hitro reagiranje na vprašanja, pohvale, kritike in druge komentarje. Le-tako boste vidni v najbolj popularnem zavihku »nedavno«.

  • Aplikacije za sporočanje (WhatsApp, Viber, Snapchat ipd.)

Aplikacije za sporočanje so zelo priljubljene med vsemi uporabniki mobilnih telefonov, saj so poceni (zastonj) in lahko dostopne. Ta orodja lahko dobro izkoriščajo mala podjetja za lokalno trženje. WhatsApp, Facebook Messenger, Viber in Snapchat vam pomagajo zgraditi vez s strankami, ki jih morda osebno poznate ali ste bili že v kakršnemkoli stiku z njimi. Ko stranke odobrijo vaša sporočila, naj bo vaše ravnanje strokovno, poučno in zanimivo in tako bo tudi trženje produktivno.

Več iz rubrike