Domači hotelirji so na pravi poti razvoja petzvezdičnih produktov

Na letošnji VII. konferenci Združenja hotelirjev Slovenije, ki je 6. in 7. junija potekala v Rimskih termah, je več kot 80 slovenskih hotelirjev združilo razmišljanja in izkušnje o inovacijah v turizmu.
Fotografija: Hotel Kempinski v Portorožu. Voranc Vogel
Odpri galerijo
Hotel Kempinski v Portorožu. Voranc Vogel

Tako predavatelji kot sodelujoči v razpravah in udeleženci so se strinjali, da so inovacije tiste, ki vodijo v razvoj in oblikovanje lastne identitete, avtentičnosti ter ekskluzivnosti, ter da je pot do njih tista, ki podjetju poleg inovativnega produkta s potencialom uspeha na mednarodnem trgu prinaša tudi mnoge druge prednosti. Predvsem pa, da je sedaj pravi čas za njihov razvoj in realizacijo.

Osredni del konference je predstavljala okrogla miza, na kateri so svoj pogled na pot do višje dodane vrednosti, ki jo poganjajo prav inovacije, delili Gregor Jamnik, predsednik Združenja hotelirjev Slovenije, dr. Aleksandra Pivec, ministrica za kmetijstvo gozdarstvo in prehrano, Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, Mojca Leskovar, predsednica uprave Thermana d.d. in Andrej Lasič, pomočnik uprave NLB d.d. za korporativno in investicijsko bančništvo. Prof. dr. Maja Uran Maravić iz Fakultete za turistične študije Turistica, ki je okroglo mizo povezovala, je uvodoma poudarila, da verjame, da je slovensko hotelirstvo namero po ustvarjanju trajnostnih produktov že začelo realizirati.

Prvi dokaz k temu so projekti prvih hotelskih petzvezdničnih produktov, ki navdušujejo in spodbujajo ostale ponudnike, da gradijo na svojih avtentičnih zgodbah. Na konferenci so bile predstavljene štiri tovrstne uspešne zgodbe. Prva med njimi, hotel Slon, je nastala z nadgradnjo obstoječih storitev in ponudbe s strateško izbranimi dodatnimi petzvezdičnimi storitvami. Preostale tri pa so nastale kot avtentične, iz okolja vzete in z okoljem ustvarjene celovite zgodbe, ki hotel podpisujejo ter mu dajejo ekskluzivno, prepoznavno zgodbo. Med te sodijo Vila Planinka, ki je svojo podobo in ponudbo popolnoma zlila z lokalnim okoljem, prenovljeni Rikli Balance Hotel (nekdanji hotel Golf) na Bledu, ki je novo zgodbo snoval na lokalni tradiciji in zgodbi zdravilca Riklija, ter ljubljanski hotel Central s konceptom doživetij in storitev za milenijce.


Butičnost je naš najboljši image


»Naša butičnost je trenutno naša najboljša dodana vrednost in naš najboljši image,« je dejal Gregor Jamnik ter dodal, da je »naša posebnost izredno velika raznolikost na zelo majhnem prostoru. Zato je naša prihodnost v tem, da se hotelirji v teh svojih posebnostih med seboj začnemo čim bolj razlikovati. Bodimo čim bolj ekskluzivni in realizirajmo vsak tisto, v kar resnično verjamemo. Ker če v nekaj res verjameš, potem zagotovo uspeš,« je pozval slušatelje.

Da je ravno vpetost v lokalno okolje nujna za razvoj butičnih storitev, je prepričana tudi Eva Štravs Podlogar, ki v butičnosti vidi predvsem odraz nadgradnje ter presežka – preprosto, da gost dobi več od pričakovanega. »A to več lahko damo le, če znamo stvari povezati, če znamo graditi skupne zgodbe, ki pa jih nato vsak ponudnik lokalno doživi drugače, avtentično.« Kot primer je navedla primer medu in čebel, ki so zgodba nacionalne prepoznavnosti in identitete, torej zgodba Slovenije kot destinacije, vsak ponudnik pa jo v svojo avtentično ponudbo vključi na svoj način.

Pomen sodelovanja je večkrat poudarila tudi ministrica dr. Aleksandra Pivec. »Vesela sem, da smo vzpostavili medresorsko skupino in začenjamo novo pot do uspeha v sodelovanju kmetijstva in turizma. Čaka nas veliko dela, na primer z vzpostavitvijo dobrega sistema stalne dobave lokalnih izdelkov ter zagotavljanja stalne visoke kakovosti lokalnih izdelkov. Uvajamo tudi tretji segment promocije, torej segment HoReCa sistema in začenjamo s promocijo v tej smeri – in pri teh novostih si želimo tesnega sodelovanja v medresorni skupini.« Prepričana je tudi, da je prostora za razvoj petzvezdičnih produktov še veliko, predvsem skozi vključevanje lokalnih proizvodov.
 

Čas je za investicije


Eden izmed pogojev razvoja produktov z višjo dodano vrednostjo je tudi vlaganje v infrastrukturo. Čeprav črpanje tonamenskih sredstev iz EU fondov v zadnji finančni shemi ni bilo več predvideno, se tudi to še lahko spremeni. »V novi finančni perspektivi se bomo borili tudi za to, da sredstva namenimo investicijam,« je dejala Eva Štravs Podlogar, slušatelje pa je z optimizmom navdal tudi Andrej Lasič. Spodbudno je delil dejstvo, da so »banke danes kapitalsko močne,« je dejal in poudaril, da so časi primerni za kreditiranje dobrih projektov.
 

Odnos do zaposlenih je ključnega pomena


Ena izmed tematik, ki je tekom konference stalno prihajala v ospredje, je tudi pomen dobrega odnosa do zaposlenih. S tem poudarkom je udeležence že uvodoma nagovorila Eva Štraus Podlogar, ki je zadovoljstvu zaposlenih ob bok dodala zadovoljstvo gosta in oboje postavila kot osnovni pogoj za doseganje poslovnih rezultatov. Pogoj za zadovoljstvo obeh omenjenih pa je spoštovanje, ki naj tvori jedro vsakega odnosa. S tem se strinja tudi Dr. Željko Curić iz O.K. Consultinga, ki je spoštovanje gosta postavil kot osnovo za doseganje zadovoljnega gosta. »Ljudje bodo kmalu pozabili, kaj se bo zgodilo, skoraj nikoli pa, kako so se ob tem počutili,« je dejal in opozoril: »Ni idealnega, ni popolnega hotela,« zato se morajo hotelirji danes zavedati, da konkurenčno prednost ne predstavljajo več morje, sonce, brezplačno kosilo in podobni atributi, temveč »konkurenčna prednost postaja, kako se gost počuti, ko iz vašega hotela odhaja.«

Enako velja za zaposlene, ki s tem, ko postanejo del celovite zgodbe, ko so vanjo vpeti, postanejo tudi njeni podporniki, zagovorniki in ambasadorji. Temu pritrjujeta tako Ana Praprotnik, vodja marketinga v Sava turizmu d.d., in Mojca Krašovec, direktorica Sava hoteli Bled d.d., ki sta vodili projekt prenove Golf hotela Bled, enake izkušnje pa opisuje tudi Matej Rigelnik, direktor hotela Central. Zaposleni so že tekom razvoja inovativnega produkta pridobili novo energijo in se z zgodbo povezali, postali bolj motivirani, pravijo.
 

Dogodek pozitivne energije in navdiha


Direktorica Turistično gostinske zbornice Slovenije, Klavdija Perger, je dogodek označila kot izredno uspešen. »Konferenca je odražala ogromno pozitivne energije in ustvarjalnega zaleta slovenskih hotelirjev. Delili smo mnenja in poglede, predvsem pa verjamem, da so dobre izkušnje prvih praks petzvezdičnih turističnih produktov slušatelje navdale z novo ustvarjalno energijo,« je dejala.

Več iz rubrike