Črički namesto arašidov?

Sainsbury's bo prvi nakupovalni center v Veliki Britaniji, ki bo na svojih policah ponudil tudi užitne žuželke, kot so recimo črički. Potrošniki bodo lahko izbirali med različnimi okusi, največji hit bodo po njihovem mnenju dimljeni črički v bbq omaki. Bi jih poskusili?
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Kupci trgovskega centra Sainsbury's bodo v kratkem v svoj nakupovalni voziček lahko položili tudi vrečko užitnih žuželk. V trgovinskem gigantu verjamejo, da bo največji uspeh doživela vrečka dimljenih, hrustljavih, praženih čričkov v bbq (žar) omaki. Od nedelje naprej bodo na voljo po vsej državi, v kar 250 trgovinah, piše britanski Independent.

Pakirane žuželke bodo evropskega porekla, čričje kmetije pa že danes predstavljajo pomemben del v prehranski industriji, do leta 2023 predvidevajo okoli 400 milijonov evrov prihodka. »Žuželke naj ne bodo predmet zgražanja in stalnih vprašanj Ali si upaš?, pač pa se s tem odpira popolnoma novo področje za raziskovanje okusov in pridobivanja novih virov proteinov,« je prepričana Rachel Eyre, vodja novih produktov v verigi Sainsbury's.

Že na svetovnih jedilnikih

»Na vzhodni polobli jih ljudje dejansko že jedo, poleg tega lahko za pripravo jedi uporabimo zgolj moko iz insektov. S tem, ko izdelek ne spominja na insekte, zmanjšamo odpor tudi pri bolj tradicionalnih uporabnikih na Zahodu, kar ugotavljata profesorja Spencer Harrison z Inseada in Samir Nurmohammed iz Whartona,« piše Miha Škerlavaj z Ekonomske fakultete v Ljubljani v aktualni številki Sveta kapitala.

V Veliki Britaniji so sicer že odprli prve restavracije, kjer ponujajo žuželke v tortilji, solati ali juhi. Gram sušenega črička vsebuje več proteinov kot gram piščančjega, govejega ali svinjskega mesa, poleg tega pa njihova »vzreja« veliko manj onesnažuje okolje. »S stalno rastjo svetovne populacije smo prisiljeni razmišljati o alternativnih virih proteinov, žuželke se zdijo popolni nadomestek, ki poleg vsega ne puščja ogljičnega odtisa,« za Independent pravi Duncan Williamson, strokovnjak za prehrano v WWF UK.


Raziskava verige Sainsbury's je pokazala, da je že 10 odstotkov Britancev poskusilo žuželke in več kot polovici je bil okus všeč. Nekaj manj kot pol vprašanih bi v prihodnosti žuželke poskusili, borih sedem odstotkov pa bi jih lahko umestilo v svoj tedenski jedilnik. Bi bili vi med njimi?

Več iz rubrike