Certifikat za proizvodnjo zaščitene slovenske potice

Potem ko je ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano decembra 2017 zaščitilo ime Slovenska potica z zajamčeno tradicionalno posebnostjo, je bil ta teden podeljen prvi certifikat za proizvodnjo. Tega je prejela Janja Štrumbelj iz Škofljice pri Ljubljani, lastnica blagovne znamke lePotica.
Fotografija: Foto Dean Dubokovič
Odpri galerijo
Foto Dean Dubokovič

Slovenska potica je pripravljena s petimi tradicionalnimi nadevi, orehovim, orehovim z rozinami, rozinovim, pehtranovim ali pehtranovim s skuto, so ob tem spomnili na ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

Pečena je v potičniku, ki zagotavlja edino pravo obliko potice, ki je okrogla, z luknjo v sredini, njen zunanji rob pa je gladek ali pokončno rebrast. Potresena je lahko s sladkorjem v prahu in kot taka predstavlja slovensko narodno sladico.

Zaščita z zajamčeno tradicionalno posebnostjo pomeni, da proizvodnja ni geografsko omejena, torej se Slovenska potica lahko proizvaja kjerkoli, pogoj za uporabo zaščitenega imena Slovenska potica pa je certifikat, ki dokazuje, da je potica proizvedena natančno tako, kot je predpisano v t.i. potrjeni specifikaciji za Slovensko potico.

Štrumbeljeva je certifikat prejela v ponedeljek, podelil ji ga je certifikacijski organ Bureau Veritas.

Vlogo za zaščito Slovenske potice so sicer na ministrstvo naslovile Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije, Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pri Gospodarski zbornici Slovenije ter Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije. Potem ko je je ministrstvo zaščitilo konec leta 2017, pa je vloga za zaščito Slovenske potice trenutno v postopku pri Evropski komisiji.

Več iz rubrike

trendi

Kako se prepletata budizem in znanost

Znanstveniki vse bolj uporabljajo budistično modrost za razumevanje različnih raziskovalnih tem in človeškega stanja. Menihi in redovnice pa zavzeto srkajo najnovejše raziskave. Njihova vprašanja so …

trendi

Blagoslov in prekletstvo à la Michelin

O tem, kako podjetje, ki prodaja gume, odloča o usodi svetovne kulinarike.

trendi

Ženske se manj ličijo. Posledice se že čutijo

Japonsko luksuzno kozmetično podjetje Shiseido se spogleduje s kitajskim spletnim modelom, ki bi podjetju zagotovil rast po pandemiji. Trenutno časi niso rožnati.

trendi

Na dnu oceana poteka lov na minerale, vredne več bilijonov

Najzanimivejša prihodnost tehnologije za drone morda ne bo v zraku, po katerem bi dostavljali pakete za Amazon, ampak pod vodo, kjer bi pomagali odkrivati ogromno bogastvo.

Komentarji: