Če vaše delo ne navdihuje, ste neuspešni

Kaja Kovič
Juan Garcia-Herreros. Foto Osebni Arhiv

Juan García-Herreros, znan tudi po umetniškem imenu Snow Owl, je kolumbijski bas kitarist, ki je ne le uvrščen med 10 najboljših basistov na svetu, prejel je tudi zavidanja vredne titule, med drugim nominacijo za grammyja.

Lansko pomlad ga je eden najboljših filmskih skladateljev Hans Zimmer povabil k sodelovanju na glasbeni turneji »World of Hans Zimmer«, na kateri redno nastopa še danes. V Sloveniji je prisostvoval na konferenci World of Synergy, kjer je govoril o izzivih v prihodnosti, ob katerih bomo morali vse bolj in bolj delati na lastni prilagodljivosti, osredotočenosti in samoiniciativnosti.


Otroci običajno sanjajo o obvladovanju inštrumentov, kot so klavir, kitara in bobni, vi pa ste se odločili za igranje bas kitare. Kako to, kako ste začeli kariero?

Moja prva izbira je bila klavir, a ker se je moj brat učil bobnov, je potreboval basista in me tako skorajda prisilil v igranje bas kitare.


Od kod pa prihaja ime Snow Owl (snežna sova, op. a.)? Kaj pomenijo maske, ki jih nosite? Vaša vizualna podoba je zelo posebna.

Snow Owl je moje avtohtono ime, ki mi ga je dal moj plemenski poglavar v Kolumbiji. Različne maske, ki jih nosim na odru, predstavljajo tradicionalne barve in elemente naše dediščine. Ko nosim modro masko, se prelevim v preroka, ki povezuje spiritualni svet z realnim, rdeča maska pomeni pot lovca, medtem ko rumena maska pomeni ravnotežje med duhovnostjo in bojevitostjo.


Pravi umetnik povzema zvoke svojega časa, kar pomeni, da v prihodnosti nikoli ne bo zmanjkalo zvoka, nastalega izpod rok človeka.


Kakšna dediščina vas je spremljala ob izgradnji glasbene kariere v Kolumbiji?

Vse je težko, če se ti na začetku zdi, da bo težko. Pomembna je naravnanost, ki jo imaš do neke zadeve. V Kolumbiji je glasba del vsakdana, zelo je vpletena v življenje ljudi, zato sem se že na začetku glasbene kariere odločil, da ta pot ne bo težka.


Niste pa le glasbenik, temveč tudi producent, ki pomaga mladim umetnikom. Kako jih vodite?

Z zgledom. Učenje z zgledom. Samo resnica bo navdihnila druge, da iščejo svojo resnico.


Eden od vaših projektov je The World of Hans Zimmer. Kako ste postali del tega neverjetnega avdiovizualnega projekta, katerega oče je svetovno priznan filmski skladatelj?

Hans Zimmer me je povabil, da postanem solist za njegovo produkcijo po tem, ko si je ogledal moje nastope kar prek spleta. On zaupa v moje sposobnosti, jaz pa podpiram njegovo glasbeno vizijo.


Kako povezujete vodenje in umetnost? Ali ustvarjanje glasbe vpliva na voditeljske sposobnosti?

Glasbeniki veliko potujemo po svetu in velikokrat nastopamo v državah, v katerih ne poznamo njihovega jezika. Ne znamo komunicirati s publiko, ampak naša glasba nas povezuje z njo. Na odru se definitivno krepi karizma. Ko ustvarjate katerokoli obliko umetnosti, je to posredno dejanje vodenja. Delo ste v celoti opravili in v času, ko ga občinstvo dojame in sprejme, se potencialno lahko spremeni le to, kar čutijo in kako ga interpretirajo. Umetniško delo in drža sta ljubeče sebična, v nasprotnem primeru se ne izražate resnično, ampak kopirate.


Obožujem napake, ker popolnost ni evolucionarna. Ko enkrat dosežemo popolnost, pred nami ni več izzivov.


Je človek, naj si bo umetnik ali menedžer, lahko sebičen in ljubeč hkrati?

Seveda. Imamo odgovornost do svojih ljudi, ker imamo moč. Mi smo tisti, ki jih lahko spodbujamo ali kritiziramo. Po mojem mnenju človek potrebuje melodijo in ritem dela. Jaz kot glasbenik ali voditelj mu ponudim rešitev, a ta rešitev je plod moje vizije in zato trdim, da so voditelji ljubeče sebični.


Kako pomembno je poslušanje pri aktu vodenja?

Poslušanje in postavljanje vprašanj sta pomembna, ker le tako človek raste. Obožujem napake, ker popolnost ni evolucionarna. Ko enkrat dosežemo popolnost, pred nami ni več izzivov. Sprašujejo pogumni in le taki bodo napredovali, ker bodo dobili prave odgovore. Sprašujte še več in vsak dan!


Ali raje delate v skupini ali sami? Zakaj?

Preziram delo in obožujem ustvarjanje. Med njima je velika razlika. Zame so skupinske stvaritve prav tako smiselne kot »solo«​ stvaritve.


Sam sem se odločil, da karierna pot ne bo težka. In zato ni bila težka.


Kakšno je vaše mnenje o umetni inteligenci na področju glasbe v prihodnosti? Ali so glasbeniki zamenljivi?

Menim, da že beseda sama odgovori na vprašanje: umetna! Človeška bitja pa so avtentična. Pravi umetnik povzema zvoke svojega časa, kar pomeni, da v prihodnosti nikoli ne bo zmanjkalo zvoka, nastalega izpod rok človeka.


Mediji imajo po mojem mnenju velik vpliv na glasbeni okus ljudi. Nadzorujejo ga le s podpiranjem in objavljanjem glasbenika in njegovih del. Se strinjate?

Tudi družabni mediji so dosegli višine, od koder lahko vplivajo celo na volitve, začeli so presegati priporočila časopisov. Ko se bodo mladi zavedali, kako močne so njihove objave in kliki, se bo celotno igralno polje spremenilo.


Ali se strinjate, da je bilo v preteklosti merilo uspešnosti število predvajanih skladb na radijskih postajah in prodanih albumov, to pa se je malce spremenilo s prihodom novih platform, kot so Spotify, Deezer in YouTube. Ali je novo merilo uspešnosti prodaja vstopnic koncertov?

Edino merilo uspeha, ki ga upoštevam, je prenos navdiha. Če vaše delo ne navdihuje, ste neuspešni.


Pollstar je pred kratkim napovedal, da je bila svetovna glasbena industrija v zadnjih letih zelo uspešna. Pred dvema letoma je zabeležila 7-odstotno rast. To je najvišja rast v zadnjih 15 letih. Se lahko za to zahvalimo ljubiteljem glasbe, ki so za nastope pripravljeni plačati vse dražje vstopnice? Pollstar ugotavlja, da je to voda na mlin izvajalcem, ki danes služijo predvsem z nastopi v živo.

Akterji v glasbeni industriji bi se morali bolj osredotočiti na podpiranje svobodomiselnih umetnikov, namesto na spodbujanje dobička. Brez umetnikov ni »industrije«. Vrnitev gramofonske plošče je npr. znatno vplivala na to število.
Več iz rubrike