Antikrist pariškega glamurja

Multinacionalka LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) je 21. januarja letos nepričakovano oblikovalca Hedija Slimana imenovala za novega umetniškega in kreativnega direktorja znamke Céline, najbolj znane po ženskih torbicah in modnih dodatkih.
Fotografija: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Arhiv podjetja

Hedi Slimane bo prvo kolekcijo za Céline predstavil na septembrskem pariškem tednu mode. Ob imenovanju je Bernard Arnault, direktor LVMH, povedal: »Zelo sem vesel, da se je Slimane vrnil v skupino LVMH. Je eden najbolj talentiranih oblikovalcev našega časa. Sem njegov velik oboževalec še iz časa sodelovanja pri Dior Homme, kjer je v začetku tisočletja požel pohvale in priznanja svetovnih modnih kritikov. Slimane bo nadzoroval in oblikoval žensko in moško modo, modne dodatke in dišave.«

Arhiv podjetja
Arhiv podjetja

Kdo je ta razvpiti oblikovalec?

Hedi Slimane je italijansko-tunizijski fotograf in modni oblikovalec, rojen v Parizu leta 1968. Je tudi tisti oblikovalec, zaradi katerega je modni posebnež Karl Lagerfeld izgubil 42 kilogramov, da bi lahko nosil njegova oblačila.

Čudežni deček, konservativni modni krogi so ga označili tudi za antikrista pariškega šika, je že pri enajstih letih odkril fotografijo, dobil svoj prvi fotoaparat in v temnici razvijal črno-bele fotografije. Še preden je vedel, da obstaja moda, je pri šestnajstih krojil svoja oblačila. Po študiju umetnostne zgodovine na École du Louvre se je učil pri modnem svetovalcu Jean-Jacquesu Picartu, ki je takrat vodil projekt ob stoletnici monograma Louisa Vuittona (grafični simboli rož, začetnic L. V. in japonskega simbola mon), pri katerem je sodelovalo sedem priznanih modnih oblikovalcev: Azzedine Alaia, Helmut Lang, Sybilla, Manolo Blahnik, Isaac Mizrahi, Romeo Gigli in Vivienne Westwood.

Slimane je postal medijsko prepoznaven tudi zaradi prijateljevanja s Kate Moss in rock'n'roll glasbeniki Oasis in The Libertines.

Leta 1996 je Pierre Bergé, soustanovitelj modne hiše Yves Saint Laurent (YSL), prepoznal talent mladega Slimana in mu ponudil vodenje njihove nove ready-to-wear kolekcije. Že leto pozneje je postal umetniški vodja njihove moške linije in njegovo prvo kolekcijo je z gromkim aplavzom pozdravil sam Yves Saint Laurent. A svojeglavi Slimane se je januarja 2000, takoj po predstavitvi kolekcije Black Tie (Črna kravata), ki je zaznamovala prihod Slimanove silhuete izredno suhega moškega, odločil zapustiti YSL, zavrnil ponudbo za kreativnega direktorja pri znamki Jil Sander in sprejel položaj kreativnega vodje za moška oblačila pri Christianu Diorju.

Okrepil prodajo Diorja

Arhiv podjetja
Arhiv podjetja

To je bilo tudi leto, ko se je v njegove kreacije tako zelo zaljubil Karl Lagerfeld (Chanel), da je shujšal več kot 40 kilogramov. Slimanova moška silhueta je zavladala, njegovo ime ni bilo več neznanka. Pod njegovim vodstvom je junija 2001 nastala prva dišava Dior Homme, imenovana Higher (Višji). Hedi Slimane je aprila 2002 postal prvi oblikovalec moških oblačil, ki je prejel prestižno nagrado CFDA (Council of Fashion Designers of America), ki jo podeljuje strokovna žirija urednikov, oblikovalcev in pionirjev modne industrije. Izročil mu jo je David Bowie. In prav Slimanu gre tudi zahvala za uspešno poslovanje podjetja Dior, ki je v letu 2002 povečalo dobiček za 40 odstotkov. Ime med modno elito si je ustvaril med letoma 2002 in 2007 kot kreativni direktor hiše Dior Homme, ki je po njegovi zaslugi postala sinonim za ozko krojene dvodelne obleke in tajlirane bele srajce.

Julija 2007 se je Slimane odločil, da ne bo podaljšal pogodbe pri Dior Homme, tudi dogovarjanje o financiranju nastanka Slimanove lastne blagovne znamke znotraj Diorja ni obrodilo sadov. Oblikovalec je na svoji spletni strani napisal, da noče izgubiti nadzora nad svojim imenom in lastno blagovno znamko. Vrnil se je k modni in portretni fotografiji. Ko je marca 2011 hiša Dior s položaja kreativnega vodje razrešila Johna Galliana, se je šušljalo, da se vrača Slimane, a se to ni zgodilo. Je pa zato leto pozneje družba PPR objavila, da bo Slimane zamenjal Stefana Pilatija na mestu kreativnega direktorja hiše Yves Saint Laurenta.

Saint Laurent brez Yvesa

Hedi Slimane je bil, o tem je pisalo več medijev, tudi New York Times, obseden z nadzorom.

Leta 2000 je v modnem svetu zavladala Slimanova moška silhueta izredno suhega moškega.

Ko je postal kreativni direktor, je ime hiše spremenil v Saint Laurent, zamenjal logotip znamke in kreativni atelje iz Pariza preselil v Los Angeles. Sam se je podpisal pod vse oglaševalske kampanje, zavračal intervjuje, ves čas nadziral oddelek za odnose z javnostmi in lastnikom obljubil, da bo hišo Saint Laurent preobrazil v kokoš, ki nosi zlata jajca. In to mu je do potankosti uspelo, celo brez revolucionarnih novosti.

V času Slimanove vladavine je Saint Laurent postal najbolj donosna blagovna znamka družbe Kering, ki med drugim bedi nad Guccijem, Stello McCartney in Bottego Veneta. Prodaja kolekcije Saint Laurent je po uradnih podatkih s 353,7 milijona evrov v letu 2011 zrasla na 973,6 milijona evrov v letu 2015.

Več iz rubrike