Amazon vstopa v glave svojih kupcev

Beleženje slehernega giba in zaznavanje fokusa pogleda kupca v Amazon Go živilskih prodajalnah vodi v revolucijo pri usmerjanju posameznikovih nakupovalnih navad.
Fotografija: AP Pictures
Odpri galerijo
AP Pictures

Prva Amazon Go trgovina je bila odprta že leta 2016 v Seattlu, kjer ima sicer Amazon svoj sedež, njena posebnost pa je bila ta, da v njej ni prodajalca, za izbrane stvari ni potrebno plačati, vsaj ne na licu mesta. Račun pride kasneje. To je bila prva trgovina brez gneče, brez potrpežljivega stanja v vrsti, brez iskanja drobiža po drobižnici … Do danes je Amazon odprl že pet takšnih trgovin, prvo torej v Seattlu, pa v Washingtonu, dve v Chicagu, in še zadnjo v San Franciscu.

Trgovina z živili, kjer potrebuješ za nakup le Amazonovo aplikacijo, preko katere tudi potem kupec dobi račun, pa se poleg edinstvenega načina nakupovanja lahko pohvali še z izredno napredno tehnologijo beleženja nakupovalnih navad svojih kupcev. Po prostoru so na vsakem koraku in predvsem po stropu nameščene kamere, ki sicer nadzorujejo porabo izdelkov na nakupovalnih policah, zdaj pa z infrardečim senzorjem opazujejo in beležijo tudi obnašanje kupcev, predvsem kam je ob nakupu usmerjena njihova pozornost, piše ameriški spletni portal Wired. S tem trgovinski gigant zbira neprecenljive množične podatke o produktih, ki jih izbira posameznik, in še pomembneje, o njihovih nakupovalnih navadah.


PREBERITE ŠE:

Amazon le odprl prvo trgovino brez blagajn

Podatkovno kolesje za nakupovalnimi policami


V podjetju se tako lahko še bolj osredotočajo na izdelke, ki jih kupec že prime v roke, pa se potem iz nekega razloga odloči, da tega izdelka ne bo kupil. Kamere zaznajo posameznikov fokus na izdelek in zaznamek pošljejo v skladovnico kasneje računalniško obdelanih podatkov, ki se potem pretvorijo v oglase na mobilnih napravah tega kupca.

Znani so že primeri (Starbucks, Disney), ko so imela podjetja velike koristi in dobre rezultate zaradi močnega prepletanja spletne in dejanske uporabniške izkušnje, Amazon pa lahko pri tem z dobrim orodjem, programi in infrastrukturo naredi pravo revolucijo in še bolj usmerja delovanje posameznika, v tem primeru vpliva na nakupovalne navade in izbor izdelkov, v prihodnosti pa verjetno še na katero drugo področje življenja.

Več iz rubrike