Amazon pravi, da lahko zazna strah na vašem obrazu

Simona Drevenšek
Foto: Pixabay

Podjetje je po poročanju revije Wired posodobilo program Rekognition, ki lahko s pomočjo algoritma zazna strah na obrazu. To lahko stori za zgolj 0,001 dolarja na fotografijo ali celo ceneje, če želite analizirati več kot milijon fotografij.

Novica je vzbudila zanimanje, saj je Amazon v središču političnega stiska zaradi natančnosti, kar zadeva analizo in prepoznavanje obrazov. Program Rekognition namreč uporabljajo tudi določeni policijski oddelki. Bolj zaskrbljujoča pa je druga funkcija programa, ki omogoča razbirati spol.

Rekognition je do nedavnega ocenjeval čustva v sedmih kategorijah: srečen, žalosten, jezen, presenečen, zgrožen, miren in zmeden. Strah, ki so ga dodali avgusta, je osmi v nizu.

Amazon niti ni prvo podjetje, ki razvijalcem ponuja dostop do algoritmov, ki trdijo, da zaznavajo čustva. Microsoft podoben program ponuja od leta 2015; na seznam čustev so dali tudi »prezir«, medtem ko algoritem (še) ni sposoben zaznati »zmede«. Google ponuja podobno storitev od leta 2016.

V spletni dokumentaciji o Rekognition piše, da storitev ne »omogoča določitve človekovega notranjega čustvenega stanja in je ne bi smeli uporabljati na tak način«, vendar na spletni strani Amazona, ki se pri e-trgovini precej naslanja na globoke podatke, ne izključujejo možnosti, da bi  trgovine vnesle »žive slike kupcev« v svoj sistem in analizirale kupce. Tako bi lahko spremljali čustvena in demografska gibanja na različnih prodajnih mestih skozi čas.

Čeprav Amazon, Google in Microsoft napredujejo z algoritmi, ki intuitivno čutijo, psihologi opozarjajo, da je poskus branja čustev iz obraznega izraza v osnovi napačno usmerjen. Študija, ki so jo februarja objavili raziskovalci univerze Berkeley, je pokazala, da je treba za to, da natančno preberemo čustva nekoga drugega v videoposnetku, biti pozoren ne samo na obraz, ampak tudi na govorico telesa in okolico. Programska oprema, ki jo ponujajo tehnološke družbe, pa na splošno analizira vsak obraz posebej. Še večjo »rano« pa je tovrstni industriji zadala julija objavljena študija. Psihologi so pregledali več kot 1000 objavljenih ugotovitev o obrazni mimiki in čustvih in ugotovili, da ni dokazov, da bi obrazni izrazi zanesljivo sporočali čustva, kar je spodkopalo osnovno predpostavko programske opreme za zaznavanje čustev.
Več iz rubrike