Ali digitalne naprave manjšajo produktivnost v službi?

Ekonomisti iščejo pojasnila za zmanjševanje produktivnosti. Nekateri se sprašujejo, ali sta kriva nezmožnost osredotočenja za več kot nekaj minut in pametni telefoni.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

V nedavnem eseju je Dan Nixon iz Bank of England opozoril na množico prepričljivih dokazov, da bi lahko tehnološke motnje odžirale produktivnost, je pisala revija Economist. Podatki, kako pogosto posegamo po pametnih telefonih se glede na študije razlikujejo, a v grobem pravijo, da posameznik pametni telefon pogleda vsaki dve do sedem minut.

Izvajanje nalog med prejemanjem e-pošte in telefonskih klicev zmanjša IQ delavca za približno deset točk glede na delo v neprekinjenem miru. To je enako izgubi nočnega spanca. Po neki oceni po prekinitvi dela zaradi pametnega telefona potrebujemo skoraj pol ure, da se ponovno osredotočimo. Nixon ugotavlja, da stalne prekinitve dela zaradi pogledovanja k telefonu, navadijo delavce na odvračanje od dela in jih učijo, da izgubijo fokus.

Ali bi to lahko razložilo upočasnitev produktivnosti v bogatem svetu? Sinan Aral in Erik Brynjolfsson iz Tehnološkega inštituta Massachusetts (MIT) in Marshall Van Alstyne iz univerze v Bostonu so analizirali uporabo informacijske tehnologije podjetij in njenih vplivov na produktivnost dela in rast prihodkov. Našli so obrnjen vzorec U oblike, ki je povezan z večopravilnostjo in produktivnostjo. Zdi se, da začetno povečanje večopravilnosti iz povečane uporabe informacijske tehnologije povečuje produktivnost. Ampak kasneje zmanjša učinkovitost in poveča napake.

Nixon ocenjuje, da delavci, ki so podvrženi motnjam, postanejo manj empatični, kar je resen stranski učinek v gospodarstvu, kjer sodelovanje med ljudmi deluje kot zaščita pred avtomatizacijo. Motilci zmanjšujejo tudi srečo. 

Preberite tudi pogovor z Douglasom Rushkoffom Kako ostati človek

Več iz rubrike