25. SOF

Zgodba definira človeka in njegov odnos do sveta, zato potrebujemo dobre zgodbe. Pa jih znamo ustvariti, jih radi slišimo ali smo mojstri tarnanja?
Fotografija: Žiga Intihar
Odpri galerijo
Žiga Intihar

25. Slovenski oglaševalski festival (SOF), ki je bil letos v portoroškem Kempinskem Palaceu, je bil v znamenju dobrih zgodb. Dobra zgodba je vsemogočni bog gospodarske rasti in boljšega jutri, zato v nadaljevanju navajamo korake do uspeha.

  1. napadalnost: Legenda slovenskega oglaševanja Janez Rakušček je bil nazoren, ko je dejal, da »nam dobre zgodbe dajejo zagon, a smo Slovenci pogosto preveč pasivni. Denimo v nogometu imamo veliko zelo dobrih golmanov in zelo malo napadalcev. To kaže na defenzivno naravnost Slovencev kot družbe. Postati bi morali precej napadalni, morda celo agresivni, veliko bolj samozavestni in podjetnejši. Premagati moramo svojo sramežljivost. To bi bil dober recept, da rešimo in ustvarimo svoje blagovne znamke.« Se sliši preprosto? Morda, a vsi vemo, da je to zelo težko, saj je za to treba spremeniti našo mentaliteto, kulturo, izobraževalni sistem. »Poraz je boleč, a ga je treba razumeti kot novo izkušnjo, dobro učno uro. Res pa je, da se vse začne doma in v šoli. To govorim kot oče, ki opaža, kako slovenski šolski sistem duši vse, kar izstopa iz povprečja. Še več: slovenski šolski sistem nagrajuje mediokriteto, namesto da bi nagradil pogum, inovativnost in izstopanje iz ustaljenih kalupov. Samo poglejte, povprečna ocena pri nas je 4,3, in to je dober znak, da je nekaj hudo narobe, saj vsi vemo, da bi morala biti povprečna ocena 3,2,« je dodal Rakušček in k temu brez dlake na jeziku dodal, da je »ignoriranje takšnega podatka, milo rečeno, škodljivo in neumno«.
  2. strast: Rok Predin, večkrat nagrajeni režiser animiranih filmov in direktor animacije pri Trunk Animation, ki išče rešitve za na videz nerešljive probleme, kot je, denimo, ustvariti reklamo za avtomobilistično znamko Jaguar, ne da bi v reklami »nastopal« njihov avto, se osredotoča na strast. »Brez strasti se bo težko rodilo nekaj z dodano vrednostjo,« pravi.
  3. nenehno nezadovoljstvo: Predinov kolega iz Trunk Animation Richard Barnett, ki je leta 2012 produciral vsebine za koncert ob diamantnem jubileju kraljice Elizabete II. in bil izglasovan na seznam tisoč najvplivnejših Londončanov, je dodal nasvet: »Četudi vam uspe prebojna zgodba, s tem ne smete biti zadovoljni. Nenehno morate iskati možnosti za izboljšave, saj le-te vedno obstajajo. In manever za izboljšave je v resnici manever za razvoj.« V Londonu nas k temu sili krvoločna konkurenca, dodaja Barnett in sredi hitrega dogajanja na festivalu pozdravi njegovo predsednico Dolores Podbevšek Plemeniti.
  4. izstop iz povprečja: »Ne bodimo sive miške v ozadju, ampak pogumno stopimo v ospredje. Imamo dobre argumente za to«, pravi Podbevšek Plemenitijeva. Izstop iz sive cone in hoditi po robu nista neznanki za gospodarstvenike, ki so nam v festivalskem petkovem jutru slabih deset ur pred podelitvijo nagrad vlili samozavest in nam povedali, da ni nič nemogočega; da se vse da! Stojan Petrič, ki je od leta 1994 do leta 2014 sedel na čelu koncerna, zdaj pa je predsednik sosveta koncerna Kolektor Group, Enzo Smrekar, generalni direktor in član uprave Droge Kolinske, ter generalni direktor Steklarne Hrastnik Andrej Božič so orali ledino in ustvarjali prave slovenske zgodbe o uspehu.
  5. vsi smo lahko Peter Prevc: »Treba je imeti pogum in se zavedati, da so najboljši sprožilci uspeha samozavest, osredotočenost, dobra tehnika, spoštovanje človeka in ignoriranje zavisti,« so si bili edini.
  6. z oglaševanjem povečate prodajo za deset odstotkov: Nekdanji vodja odnosov z javnostjo in tržnega komuniciranja v Belinki ter nekdanja predsednica oglaševalskega razsodišča Gordana Petek Ivandič je poudarila, da je »oglaševanje eno od ključnih orodij za gospodarsko rast. Za slovensko gospodarstvo je bila usodna poteza, ko so v recesiji najprej zmanjšali finančna sredstva za komuniciranje. Številne resne raziskave so dokaze, da so v recesiji preživela le podjetja, ki so oglaševanje svojih izdelkov nadaljevala kljub krizi ali to področje celo še nadgradila«. K temu je naša sogovornica dodala, da učinkovito zastavljena strategija komuniciranja lahko prodajo poveča za deset odstotkov in da je tudi zato zelo koristno, da se ne le spodbuja oglaševanje, temveč tudi to, da bi gospodarstveniki postali stalni gostje festivalov, kakršen je SOF.

Letošnji SOF se je končal z dobrim razpoloženjem (plesom ob DJ-ritmih na terasi hotela Kempinski) in podelitvijo nagrad najboljšim, najopaznejšim in najkreativnejšim oglaševalcem lanskega leta. Zvezde 25. Slovenskega oglaševalskega festivala so bili direktorica Luna\TBWA in regijska direktorica TBWA CEE Adriati Špela Levičnik Oblak, Telekom Slovenije, Orto in Pristop.

Več iz rubrike