Milenko Boroja: Dober vodja je prvi, ki posluša in zadnji, ki govori
Splošno je znano, da zaposleni odhajajo ne zaradi podjetja temveč zaradi ljudi, ki jih vodijo. Kljub temu imajo v nekaterih podjetjih sisteme upravljanja z zaposlenimi in ne vodenja zaposlenih.
Odpri galerijo
V naslednjem obdobju se bomo morali prilagoditi novim situacijam, pridobivati nova znanja in mogoče celo začeti s čisto novimi poslovnimi modeli. Ravno takšna - težka - obdobja so lahko tudi izjemna priložnost, pravi Milenko Boroja - podjetnik, predavatelj, trener in Coach ter avtor sistema Carrer Builder za nepremičninske agente.
Podjetniki, ki razmišljajo dolgoročno in jih ni strah akcije, lahko v takšnih situacijah prosperirajo. Tako na področju poslovanja, kot tudi na področju vodenja in rasti podjetja. In ravno tu so se pojavile izjemne priložnosti, poudarja Boroja, ki je trenutno tudi vodja ekipe v prvem Market Centru Keller Williams Slovenia, kjer dnevno izobražuje in mentorira ter dviguje vrednost najboljšim nepremičninskim posrednikom.
Nepremičninski posredniki in agencije, so imeli, kljub prepovedi dela na terenu, izjemno priložnost, da v tem času naredijo analizo svojega poslovanja (ugotavljanje uspešnosti), da se posvetijo pregledu svoje ponudbe in vsebini ponudbe ter za tisto, kar je po mnenju Boroje najpomembnejše, da se posvetijo svojim strankam. Da se z njimi v tem času pogovarjajo (ne prodajajo) in vzdržujejo odnos.
Boroja meni, da bi si v času korona krize podjetniki morali zastaviti vprašanje; Kaj lahko storim do sprostitve ukrepov, da bom potem še bolj uspešen? Katera so vsa tista izobraževanja (knjige, video posnetki), ki mi lahko pomagajo do boljše uspešnosti in prihodka?
Boroja ugotavlja, da se je sistem komunikacije potom različnih on-line platform izkazal za zelo učinkovitega. Nekateri še naprej prakticirajo dnevne video konference.
Boroja je prepričan, da jim bo to v bližnji prihodnosti koristilo saj prodaja nepremičnin postaja vse bolj avtomatizirana.
Nov trend na področju vodenja je definitivno on-line izobraževanje, pravi in dodaja, da so kolegi iz drugih tržišč ugotovili, da tovrstno izobraževanje na dnevni bazi, dviguje vrednost posrednika in njihove storitve.
»Dober vodja je tisti, ki se drži osnovne naloge; Je prvi, ki posluša in zadnji, ki govori«. To pomeni, da zna prepoznati spremembo vrednot pri posameznem zaposlenem glede na situacijo kje se nahajajo in primerno odgovoriti oziroma zna prepoznati izzive zaposlenih, pojasnjuje Boroja, čigar poslanstvo je pomagati posrednikom, da dosežejo in presežejo svoje zastavljene cilje, da osvojijo nove načine komunikacije in strategije dela.
V času pred recesijo je pomembno motivirati ljudi k izobraževanju, da osvojijo nova znanja, da dvignejo svojo vrednost (ne ceno) in se pripravijo, kako odreagirati ko kriza nastopi.
Splošno je znano, da zaposleni odhajajo ne zaradi podjetja temveč zaradi ljudi, ki jih vodijo, pojasnjuje Boroja in dodaja, da imajo vodje priložnost, da se naučijo tehnik vodenja, komunikacije, motiviranja in doseganja rezultatov v kolikor se odločijo za to.
Kljub temu Boroja ugotavlja, da imajo v nekaterih podjetjih sisteme upravljanja z zaposlenimi in ne vodenja zaposlenih.
Uspešna podjetja in vodje spodbujajo rast in razmišljanje (iskanje rešitev) svojih zaposlenih, pričakujejo samostojnost in kolegialnost. Dober vodja zna uporabljati dovoljšno mero empatije, pomagati ter spodbujati v ključnih momentih, je prepričan Boroja »Uspeh zaposlenih je uspeh vodje,« še dodaja.
Podjetniki, ki razmišljajo dolgoročno in jih ni strah akcije, lahko v takšnih situacijah prosperirajo. Tako na področju poslovanja, kot tudi na področju vodenja in rasti podjetja. In ravno tu so se pojavile izjemne priložnosti, poudarja Boroja, ki je trenutno tudi vodja ekipe v prvem Market Centru Keller Williams Slovenia, kjer dnevno izobražuje in mentorira ter dviguje vrednost najboljšim nepremičninskim posrednikom.
Nepremičninski posredniki in agencije, so imeli, kljub prepovedi dela na terenu, izjemno priložnost, da v tem času naredijo analizo svojega poslovanja (ugotavljanje uspešnosti), da se posvetijo pregledu svoje ponudbe in vsebini ponudbe ter za tisto, kar je po mnenju Boroje najpomembnejše, da se posvetijo svojim strankam. Da se z njimi v tem času pogovarjajo (ne prodajajo) in vzdržujejo odnos.
Boroja meni, da bi si v času korona krize podjetniki morali zastaviti vprašanje; Kaj lahko storim do sprostitve ukrepov, da bom potem še bolj uspešen? Katera so vsa tista izobraževanja (knjige, video posnetki), ki mi lahko pomagajo do boljše uspešnosti in prihodka?
»Po sprostitvi ukrepov, se je pokazalo, kdo je v vmesnem času delal na področjih, ki jim po navadi ne namenja dovolj časa. Namreč tisti, ki so doma samo čakali, so še zmeraj v težavah«.
Kakšni so novi trendi na področju vodenja? Kako voditi ekipo, ki dela od doma?
Boroja ugotavlja, da se je sistem komunikacije potom različnih on-line platform izkazal za zelo učinkovitega. Nekateri še naprej prakticirajo dnevne video konference.
»Kljub temu, da na tovrstnih sestankih ni socialne bližine, je pomembno, da vodja zna prepoznati izzive posrednikov in jih spodbuja da gredo v akcijo oziroma poizkusijo nov način komunikacije in dela«.
Boroja je prepričan, da jim bo to v bližnji prihodnosti koristilo saj prodaja nepremičnin postaja vse bolj avtomatizirana.
Nov trend na področju vodenja je definitivno on-line izobraževanje, pravi in dodaja, da so kolegi iz drugih tržišč ugotovili, da tovrstno izobraževanje na dnevni bazi, dviguje vrednost posrednika in njihove storitve.
Kako v tem času motivirati zaposlene? Kakšne so veščine, ki jih mora v tem ključnem trenutku obvladati vsak vodja?
»Dober vodja je tisti, ki se drži osnovne naloge; Je prvi, ki posluša in zadnji, ki govori«. To pomeni, da zna prepoznati spremembo vrednot pri posameznem zaposlenem glede na situacijo kje se nahajajo in primerno odgovoriti oziroma zna prepoznati izzive zaposlenih, pojasnjuje Boroja, čigar poslanstvo je pomagati posrednikom, da dosežejo in presežejo svoje zastavljene cilje, da osvojijo nove načine komunikacije in strategije dela.
»Moj nasvet vodjam je, da pozorno poslušajo svoje zaposlene in prepoznajo od česa zaposleni bežijo (stran od nečesa) oziroma, da si nekaj želijo (k nečem)«.
V času pred recesijo je pomembno motivirati ljudi k izobraževanju, da osvojijo nova znanja, da dvignejo svojo vrednost (ne ceno) in se pripravijo, kako odreagirati ko kriza nastopi.
Katere tehnike oziroma metode vodjem delajo največje preglavice?
Splošno je znano, da zaposleni odhajajo ne zaradi podjetja temveč zaradi ljudi, ki jih vodijo, pojasnjuje Boroja in dodaja, da imajo vodje priložnost, da se naučijo tehnik vodenja, komunikacije, motiviranja in doseganja rezultatov v kolikor se odločijo za to.
Kljub temu Boroja ugotavlja, da imajo v nekaterih podjetjih sisteme upravljanja z zaposlenimi in ne vodenja zaposlenih.
Uspešna podjetja in vodje spodbujajo rast in razmišljanje (iskanje rešitev) svojih zaposlenih, pričakujejo samostojnost in kolegialnost. Dober vodja zna uporabljati dovoljšno mero empatije, pomagati ter spodbujati v ključnih momentih, je prepričan Boroja »Uspeh zaposlenih je uspeh vodje,« še dodaja.
Več iz rubrike
Vse igrače in nobene radosti
Ne glede na koliko uspeha, denarja in materialnih dobrin uspe nekdo nabrati v življenju, vse to ga samo po sebi ne bo pripeljalo do zadovoljstva in miru.
Bi lahko v prihodnosti predvideli kazniva dejanja?
Umetna inteligenca bi lahko v prihodnosti predvidela 90 odstotkov kaznivih dejanj