Ljudje ne maramo sprememb, a so nujne za podjetja

Spremembe se ne zgodijo v vakumu. Vsaka sprememba se začne z izzivom, kjer ključno vlogo igramo ljudje.
Fotografija: Vodstvo in vodje igrajo pri vpeljavi sprememb v podjtje ključno vlogo. Foto arhiv ŽKUD Tine Rožanc
Odpri galerijo
Vodstvo in vodje igrajo pri vpeljavi sprememb v podjtje ključno vlogo. Foto arhiv ŽKUD Tine Rožanc

Medtem ko se naš svet bliskovito spreminja, situacija od nas zahteva drugačen pristop. Izziv ni več kako preživeti dokler se stvari ne stabilizirajo, temveč kako biti uspešen v obdobju nenehne nejasnosti. Zdi se, da smo dosegli trenutek streznitve in ugotovili, da pretekli pristopi za uspeh niso več dovolj. Sprememba je potrebna, pa če se z njo počutimo udobno ali ne.

Ob vseh spremembah, ki smo jim priča, linearen način razmišljanja ni več dovolj. Posebej ne, ko sta pomembna hitrost in pragmatičen odziv na izzive trga, hkrati pa se moramo preoblikovati in razvijati v smeri prihodnosti, ki smo si jo začrtali. Kako torej bolje upravljati spremembe?

Upravljanje sprememb ni enostavno

Vodstvo in vodje igrajo pri njegovi vpeljavi ključno vlogo. Že samo spoznanje, da je sprememba potrebna, zahteva razmislek in premik v nas samih.

Pametni, talentirani in resnično sposobni ljudje, si morajo dandanes priznati, da nimajo odgovorov na vsa vprašanja. Sprejeti morajo, da česa ne vedo in da potrebujejo druge v svojem teamu ter se zavedati, da brez pomoči drugih zastavljeno ne bo uspelo. Veliko vodij tega premika ne zmore, enostavno potrebujejo nadzor in kontrolo nad vsemi informacijami.

image_alt
Raziskava: Vpliv čudežnih gob na ljudi z depresijo

Spodbujanje nenehnega razvoja pa pomeni prilaganje spremembam skozi nenehno učenje. Pomeni tudi vključevanju novih informacij, znanj, idej in vključevanje različnih pogledov. Razvoj ni samostojno dejanje ampak zahteva prehod iz ego- v ekosistem. Minil je čas, ko so bile izkušnje poosebljene v vodstvu podjetja.

Vodje morajo sprejeti dejstvo, da novi pogledi in ideje prihajajo iz celotne organizacije. In prav ta »mindset shift« je danes kritičen, ko rešujemo velike, komplekse izzive. In ravno ta »mindset shfit« je ključen za premik naprej.

Ljudje ne maramo sprememb

Zdijo se nam osupljive velike, nerazumljive in strašljive. Angleži imajo zanje lep izraz ko pravijo, da so pogosto “overwhelming“. Ko se odločimo za transformacijo je zato potrebno razmisliti kako do nje pristopiti - jo narediti izvedljivo, kako jo razstaviti na manjše logične korake in kako te smiselno prioritizirati, da si logično sledijo.

Potrebno je vzpostaviti tudi orodja slednja napredku in meriti naš prehod do uspeha ter se vmes nenehno učiti in prilagajati. Predstavljate si, da plezate po lestvi in pomembnost vsakega koraka ko se vzpenjamo, teže vsakega spoznanja, ko se učimo in “aha” momenta na naši zastavljeni poti. Ta pot do cilja pa je ravno tako pomembna kot cilj sam.

image_alt
Roboti, ki ustvarjajo slike, pripovedujejo šale in pišejo članke

Za nekatera podjetja pa preobrazba predstavlja težavo. Posebno v težkem položaju so velika podjetja, navajena vrsto let delovati na določen način, ki se skozi uvedbo matričnega načina sodelovanja trudijo postati bolj agilna.

Tako z namenom hitrejšega odločanja običajno poleg obstoječe postavijo vzporedno matrično organizacijo, kar pa prinese več “šefov”, več sestankov in na njih več udeležencev. Posledično vsaka odločitev traja dlje, odziv pa postane bolj kompleksen zaradi zadostitve interesov posameznikov.

Take situacije le poudarijo pomembnost jasne in enostavne transformacijske strategije, ki odgovori na - kaj bi radi dosegli in zakaj je to pomembno, kako bomo do zastavljenega cilja prišli, kako se bomo uskladili in složno sodelovali v zastavljeni smeri?

Ob tem pa ne smemo pozabiti, da odnos vodstva do ljudi na tej poti igra pomembno vlogo za uspeh transformacij.

Ogromno razliko vidim v rezultatih podjetij, ki želijo narediti vse in tistimi, ki želijo delati prave stvar i- tiste, ki imajo doprinos k poslovanju in so pomembne za naprej.

_____________________________________

Avtorica Helena Mah.
Avtorica Helena Mah.
*Avtorica, Helena Mah, je transformacijski vodja, ki privede vizijo v realnost. Kot strateški poslovni svetovalec pomaga ambicioznim in v prihodnost usmerjenim podjetjem definirati poslovne in tržno naravnane strategije za doseganje večjih doprinosov in učinkov na trgu.

image_alt
Veščine, ki odlikujejo dobrega vodjo

 

Več iz rubrike

Komentarji: