Lekcija adaptacije na »korona šok«

Po vsem tem, kar smo preživeli v preteklem letu in kar še sledi… Kaj je novo normalno?
Fotografija: Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Foto: Shutterstock

Vsa svetovna situacija in »covid izziv« nas sili, da se adaptiramo, še bolj učinkovito in hitreje, kot kdajkoli prej. Potrebujemo veliko mero fleksibilnosti in tudi prizemljenosti, da izgradimo dobro odpornost na trenutno situacijo v svetu.
 
Kaj so tisti trendi, ki naj bi jih zasledovali, če želimo ohraniti svoje podjetje ali pa celo iz trenutne situacije iziti še bolj uspešni, trdni in nezlomljivi?
 
Moje mnenje je, da je »korona« velika učiteljica za vse nas. Ne kazen ali grožnja, ampak priložnost, da se od nje nekaj naučimo ter posledično zrastemo.
 
image_alt
Podjetniške zgodbe: Kodila

Pri vsem tem pa nam razumevanje in upoštevanje lekcij zgodovine lahko pomaga. Če jih razumemo, lahko poslovnim vodjem in snovalcem 'novih' politik, pomagajo ugotoviti, kako obvladati zahtevna leta, ki so pred nami.
 
Torej, tudi, ko bo najhuje za nami in bo situacija popustila ter nam odprla vrata, bomo še vedno pred dejstvom, da je potrebno delovati na nov način, drugače. Ena izmed bistvenih lekcij, ki jo vedno najdemo v vsaki zgodovinski situaciji, je lekcija adaptacije na »šok« in izgradnja odpornosti. Prav ta sposobnost, da podjetje zgradi odpornost na šok in iz njega izstopi bolje kot konkurenca, je tisti ključ do preživetja in trajne blaginje, uspeha.
 
Ok, vse dobro in prav. Tole se verjetno sliši super učeno in teoretično dosegljivo. Vsi v teoriji poznamo ključne parametre, ki naj jih podjetja zagotavljajo, da bodo uspešna tudi med in po krizi. Eden izmed teh je zagotovo dobra priprava podjetja pred krizo. Tukaj boste pogosto slišali, da je to tudi dobra, kvalitetna bilanca stanja in sposobnost učinkovitega zmanjševanja stroškov med krizo? Ja, dober nasvet.
 
Pa je to zares zadosti? Ali bo to zares zagotovilo za večjo prožnost vašega podjetja? 
 
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Po mojem mnenju je ta nasvet sicer dober, vendar nezadosten. Danes nam takšno ukrepanje ne bo pomagalo na dolgi rok. Morda je lahko trenutno krpanje rane, vendar nas zagotovo ne bo peljalo po poti, da iz krize pridemo uspešnejši in močnejši, morda celo ne bo dovolj, da preživimo.
 
Čas je, da premislite, kako boste resnično adaptirali in transformirali poslovne modele svojih podjetij.
 
Tukaj vam želim predstaviti čisto konkreten primer iz naše pretekle prakse. Vodja uspešnega in dobro stoječega proizvodnega podjetja, ki šteje več kot 30 zaposlenih se je znašel v kočljivi in ranljivi situaciji. Kaj se je zgodilo? Posledice koronske krize so se pokazale tudi v delovanju dobavnih verig, kar pomeni, da veliko podjetij in tudi naše dotično ne morejo več dobiti določenih delov, ki jih potrebujejo za potek svoje proizvodnje. Eden izmed razlogov, da se je zgodilo je ta, da vodja podjetja ni predhodno in pravočasno načrtoval temeljitega popisa svoje proizvodne verige. Prav tako, morda še bolj ključno, ni načrtoval in izgradil mreže distribuiranih virov pridobivanja komponent za svojo proizvodnjo. Vse je gradil na večinoma enem dobavitelju in že trajnem poslovnem partnerstvu, ki ga je začel že njegov predhodnik - oče. Nanj in na ta način je bil zelo navezan.
 
Z našo pomočjo je ugotovil, da bo potrebno ustvariti nov, distribuiran vir pridobivanja komponent za svojo proizvodnjo. Pa ne samo to, še bolj bistveno, spoznal je, da bo potrebno konkretno pretehtati tip obstoječe proizvodnje in ga re-inovirati. Iz njegovega »ranljivega« položaja je vzniknil nov načrt - vizija modernih produktov, ki jih želi postaviti na trg. Kar pomeni, po trajnem obdobju statične in na nek način suhoparne proizvodnje, ki je temeljila zgolj na tem »kaj trenutno potrebuje trg in naročnik«, se je podjetnik končno osvobodil do te mere, da je začel znova konkretno sanjati in vizualizirati nov produkt. Seveda je ostal na realnih tleh, da bo ta produkt ustvaril na način, ki bo seveda mogoč glede na dobavljivost virov zanj, prav tako pa bo zanimiv za kupca v prihodnosti. Ta kupec prihodnosti namreč rešuje drugačne izzive, kot jih je tisti pred koronsko krizo.
 
image_alt
Dalmatinsko naselje postalo hit te sezone

Kaj je torej zelo pomembno in je konkreten pokazatelj voditeljeve sposobnosti adaptacije in izgradnje prožnosti skozi krizne situacije in obdobja?
  • Neustrašnost in v prvi vrsti vera vase in v svoje sposobnosti, da lahko ustvariš nekaj povsem novega
  • Sposobnost, da lahko najdeš nove poslovne povezave in kontakte.
  • Vzdrževanje in gradnja dobrih poslovnih odnosov.
  • Sposobnost v svoj tim privabiti nove, kvalitetne sodelavce
  • Iskrena vera v svetlo prihodnost in v realizacijo svoje vizije.
To so ključni elementi in sposobnosti posameznika, da ohrani zdrav razum in mirnost znotraj sebe, tudi, ko ves zunanji svet kriči drugače. Ko zunanji kazalci ustrahujejo in napovedujejo samo težave.
 
Kaj vse je še pomembno in kaj se še učimo iz sodobnosti in nas uči ustvarjanje nove realnosti, pa z vami podelim v nadaljevanju članka prihodnji teden.
 

Več iz rubrike