Jaz, najboljša blagovna znamka

Živimo v času digitalizacije, globalizacije in novih disruptivnih tehnologij. Blagovne znamke tako podjetij in nas samih so čedalje bolj pomembne.
Fotografija: Moč osebne blagovne znamke je izjemno pomembna. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Moč osebne blagovne znamke je izjemno pomembna. FOTO: Shutterstock

Blagovne znamke tako podjetij in nas samih so čedalje bolj pomembne. Hiter razvoj nove tehnologije, rast globalizacije in vse večje povpraševanje po znanju in informacijah so naše okolje transformirale v novo nastajajočo paradigmo, ki raste z najhitrejšim tempom in z veliko intenzivnostjo.



Delovno mesto, ki nima meja, kjer lahko posamezniki delajo v različnih delih sveta in jim pri tem pomaga informacijska in komunikacijska tehnologija.

Ne samo, da je 21. stoletje priča velikemu številu organizacij, ki so razširile svoje poslovanje na svetovni ravni, zaradi želje in potrebe biti konkurenčnejši in inovativnejši, temveč se je pokazala tudi potreba po dostopu do novih virov intelektualnega kapitala in raznolikega znanja iz celega sveta, potrebo po dostopu do novih talentov.

Vsak talent pa predstavlja svojo osebno blagovno znamko, ki je lahko navzven izjemna ali pa kaže ravno nasprotno.


Digitalno je zelo osebno


Stopili smo v čas, kjer lahko ponujamo svoje znanje in veščine praktično celotnemu svetu. Zato je izjemnega pomena, kako se predstavimo, kakšen je naš digitalni DNK, naš digitalni odtis, kaj pravzaprav sporočamo zunanjemu svetu, kaj so naša glavna znanja, kompetence, kakšna je naša lastna blagovna znamka?

To so vprašanja, ki si jih mora danes zastaviti vsakdo, ki se zaveda pomembnosti osebne blagovne znamke, saj smo vsi vpeti v globalni trg delovne sile in vsi predstavljamo sebe, torej svojo osebno blagovno znamko.

Postavljanje osebne blagovne znamke je zelo podobno kot postavljanje blagovne znamke podjetja.Foto. Voranc Vogel/Delo
Postavljanje osebne blagovne znamke je zelo podobno kot postavljanje blagovne znamke podjetja.Foto. Voranc Vogel/Delo


Če samo pogledamo nekaj zanimivh statistik o vplivu globalizacije:

- Skoraj 60% populacije uporablja internet, kar predstavlja 4,66 milijarde ljudi. Ta številka se je samo v zadnjem letu povečala za 319 milijonov novih uporabnikov.
- 5,22 miljarde je unikatnih mobilnih uporabnikov.
- 4,2 miljiardi uporabnikov je aktivnih na socialnih omrežjih kot so Facebook, Instagram, LinkedIn, Tik Tok in mnoga druga. LinkedIn predstavlja največje profesionalno omrežje z 750 milijoni uporabnikov.
- Skoraj 20 milijonov podjetij je registriranih na Linkedinu ter malce več kot 20 milijonov prostih delovnih mest.
- Malo manj kot 90% rekruterjev za zaposlitev uporablja danes LinkedIn, zato je naša predstavitev na vseh socialnih omrežjih, predvsem pa na LinkedInu izjemnega pomena (1). Tukaj se lahko pozicioniramo precej bolje kot drugi in se na ta način diferenciramo in naredimo bolj vidne. S tem pa pride do izraza naša osebna blagovna znamka.
 

Digitalni odtis in DNK


Zgodba, ki jo piše naše življenje je zgodba, ki je ne pozna veliko ljudi, in velikokrat ne odmeva naših dejanskih izkušenj, znanj, vrednot in kompetenc, ki bi jih želeli predstaviti.

Grajenje digitalnega odtisa traja kar nekaj časa, ponavadi vrsto let, saj je treba pridobiti izkušnje, znanje in veščine ter prepoznati naše univerzalne sposobnosti v tako hitrorastočem globalnem svetu.

Vse te stvari pa moramo znati predstaviti globalnemu svetu na prav način.

Kaj pravzaprav je digitalni odtis? Sam mu tudi velikokrat pravim naš digitalni DNK. Zatorej kdo smo, kaj izražajo naše objave, kako znamo predstaviti svoje delovne izkušnje, veščine, izobrazbo? Kako nas zunanji svet dojema? Velikokrat se zgodi, da imamo sami precej drugačno percepcijo, kot jo vidijo ljudje okoli nas oziroma ljudje, ki nas še ne poznajo. Lahko smo izjemni v določenih veščinah in znanju, vendar če tega ne znamo predstaviti in pokazati celemu svetu, smo si precej omejili nove priložnosti ter pogoje za rast.
Kreiranje osebne blagovne znamke v 5ih korakih

Pri kreiranju in pozicioniranje lastne osebne znamke je izjemno pomembno, da se fokusiramo na pet ključnih korakov:

Zastaviti si moramo cilje, ki jih želimo uresničiti. Tukaj govorimo o kratkoročnih in tudi dolgoročnih ciljih. Vse kar si želimo in zadamo je pomembno, da tudi uresničimo.

Ali želimo postati prepoznavni po našem znanju na specifičnem področju? Želimo pričeti svoje podjetje? Vsi ti cilji nato sovpadajo s postavitvijo manjših digitalnih ciljev, kot so rast socailnih medijev, številne objave vezane na naše cilje, vključevanje v razna združenja in networking dogodke ter kreiranje naše digitalne podobe.

Odkriti in predstaviti moramo našo edinstveno ponujeno oziroma dodano vrednost, po angleško »unique value preposition«, se pravi kaj ponujamo našim potencialnim strankam, kupcem, delodajalcem; kdo so te osebe, podjetja; kako rešujemo njihove izzive; ter kaj nas dela unikatne in drugačne.

Postavljanje osebne blagovne znamke je zelo podobno kot postavljanje blagovne znamke podjetja. Sami se nikoli nebi odločili za ustanovitev novega podjetja, predno bi odgovorili na zgornja vprašanja. Pred vsako objavo, govorom, dogodkom, člankom, moramo definirati našo ponujeno dodano vrednost ter se prepričati, da sovpada z izgledom celostne podobe naše osebne blagovne znamke.

Predstaviti moramo našo profesionalno zgodbo oziroma pot. Ljudje zelo rad slišimo osebne zgodbe o uspehih, padcih, izzivih ter na koncu zmagah. Pomislite koga vi občudujete oziroma komu sledite in zakaj mu sledite? Kaj vas privlači na njegovem profilu, digitalnem odtisu?

Skoraj 60% populacije uporablja internet, kar predstavlja 4,66 milijarde ljudi. Ta številka se je  v zadnjem letu povečala za 319 milijonov novih uporabnikov.<br />
<br />
 
Skoraj 60% populacije uporablja internet, kar predstavlja 4,66 milijarde ljudi. Ta številka se je  v zadnjem letu povečala za 319 milijonov novih uporabnikov.

 


Za predstavitev naše poslovne zgodbe, si moramo zastaviti prava vprašanja kot so:
- Kaj sem že dosegel?
- Kakšne izzive sem premagal?
- Katere zastavljene cilje sem že dosegel?
- Kako sem se spremenil na bolje?
- Kateri moji projekti so naredili izjemne spremembe vredne omembe?

Vsak posameznik ima svojo osebno zgodbo, ki je zanj izjemnega pomena in se je veliko naučil. To zgodbo pa je potrebno predstaviti na tak način, da se lahko tudi drugi poistovetijo z njo in pridobijo dragocene informacije, poglede in izušnje.
Pomembnost osebne blagovne znamke

Izpostaviti moramo svoj osebnostni značaj in lastnosti. Ko se spogledujemo s svojimi osebnostnimi karakteristikami, značajskimi vrednotami, etiko in moralo, se moramo zavedati, da se vsi vidimo v drugačni luči, kot nas vidijo drugi.

Ker pa se želimo predstaviti zunanjemu svetu skozi naše oči, je zelo pomembno, da izpostavimo lasnosti, ki jih vidijo tudi drugi v nas. Zelo dobro je, da v ta proces vključimo naše najbližje, prijatelje, sodelavce ter osebe, ki nas poznajo. Moramo biti avtentični, saj se to takoj začuti, če oseba ni avtentična in iskrena.

Ustvariti in zapisati moramo eno povedo, ki predstavlja našo blagovno znamko. Zelo pomembno je, da imamo stalno pred sabo jasno poved, s katero se poistovetimo in nas definira. Tako, bomo lahko v vsaki naši izjavi, objavi, govoru, držali rdečo nit naše osebne blagovne znamke. Velikokrat lahko iste informacije predstavimo na dva načina, na bolj zanimiv način ali pa dolgočasen način, kar lahko zelo spremeni percepcijo in pogled na nas.

Ker vsi poznamo zgodbo o Božičku, lahko na tem preprostem primeru naredimo dve podobni zgodbi, ki nas definirata, med katerimi ena zelo izstopa:

- Božiček je direktor neprofitne organizacije, ki skrbi, da vsako leto vsi pridni otroci prejmejo darila
- Božiček je direktor največje neprofitne organizacije na svetu, ki vsako leto obdaruje vse otroke po celem svetu, ki upoštevajo svoje starše in se lepo obnašajo.

Blagovna znamka nas definira in predstavlja vse v kar verjamemo. Hkrati predstavlja tudi naše izkušnje, poglede, znanja in veščine ter ambicije. Je naša vstopna točka in stik z globalnim svetom, zato se moramo zavedati, da je izjemnega pomena.

S prihodom globalizacije, novih tehnologij in večjega števila globalnih talentov oziroma intelektualnega kapitala, je izrednega pomena, da prikažemo našo osebno blagovno znamko v pravi luči.

V luči, ki zajema vse naše znanje, izjemne lastnosti, izkušnje, poglede in tudi vrednote. Čedalje bolj gre svet v spremljanje digitalnega odtisa in kar lahko danes odkrijemo o nas na spletu, je naš prvi stik z globalizacijo. To je naša digitalna vizitka, ki nas predstavlja.



Reference:
Global Digital Overview. Povzeto dne 5.3. s spletnega naslova https://datareportal.com/global-digital-overview
 

Več iz rubrike