Apple je največji z razlogom. Ta je?
Prihodnost pripada ekosistemskim podjetjem. Kaj pravzaprav so podjetja, ki imajo svoj ekosistem oziroma ekosistemska podjetja?

Odpri galerijo
Apple ime danes skoraj 1 milijardo uporabnikov. Foto: REUTERS
Velikokrat se pogovarjamo o najprestižnejših podjetjih, najmočnejših blagovnih znamkah, o podjetjih z največjim številom zaposlenih, o podjetjih, ki imajo največjo tržno kapitalizacijo, vendar se prihodnost nagiba k prevladovanju podjetij, ki bodo imela vzpostavljen svoj ekosistem.
Nova generacija potrošnikov, sili podjetja, da premislijo o pristopu k upravljanju in širjenju svojega poslovanja. Hkrati pa je tu še pandemija, ki je pospešila željo številnih tradicionalnih korporacij, da bi ustvarile ali pa bile del digitalnih ekosistemov.
To so podjetja, ki so sestavljena iz medseboj povezanih sklopov storitev, s katerimi uporabniki v eni integrirani izkušnji izpolnjujejo različne medsektorske potrebe (1).
Zatorej, spletni oziroma digitalni ekosistem pomeni, da ima organizacija med seboj si komplementarne digitalne izdelke oziroma storitve.
Če vzamemo Apple v obzir. Apple ime danes skoraj 1 milijardo uporabnikov in približno 1,6 milijard naprav, med njimi ponujajo iPhone, iPad, iPod, Mac računalnik, Apple uro, Apple televizijo, iCloud, iTunes in Apple Pay. Tako smo mnogi uporabniki povezani z Applom preko različnih produktov in storitev, kar pomeni, da Apple s tem gradi mrežo komplementarnih si rešitev za svojega uporabnika in povečuje svoj ekosistem.
Med podjetji, ki prevladujejo, so vzpenjajoča se tehnološka podjetja, ki so s svojimi platformami konkurirala in nadomeščala ponudbe tradicionalnih konkurentov z nadzorom vmesnikov in nadzornih točk, kot so iskanje, oglaševanje in pošiljanje sporočil.
Kar sedem od desetih podjetij z največjo tržno kapitalizacijo je eksositemskih podjetij, ki velik del svojih prihodkov pridobijo iz digitalnih ekosistemov, ki so jih ustvarili.
Reference:
1 Ching, V., Dietz, M., Rab, I., in Townsend, Z. (2020, september). Ecosystem 2.0: Climbing to the next level, McKinsey Digital.
2 Companies Market Cap. Pridobljeno dne 10.02.2021 iz spletnega naslova https://companiesmarketcap.com/
Nova generacija potrošnikov, sili podjetja, da premislijo o pristopu k upravljanju in širjenju svojega poslovanja. Hkrati pa je tu še pandemija, ki je pospešila željo številnih tradicionalnih korporacij, da bi ustvarile ali pa bile del digitalnih ekosistemov.
Kaj pravzaprav so podjetja, ki imajo svoj ekosistem oziroma ekosistemska podjetja?
To so podjetja, ki so sestavljena iz medseboj povezanih sklopov storitev, s katerimi uporabniki v eni integrirani izkušnji izpolnjujejo različne medsektorske potrebe (1).
Zatorej, spletni oziroma digitalni ekosistem pomeni, da ima organizacija med seboj si komplementarne digitalne izdelke oziroma storitve.
Če vzamemo Apple v obzir. Apple ime danes skoraj 1 milijardo uporabnikov in približno 1,6 milijard naprav, med njimi ponujajo iPhone, iPad, iPod, Mac računalnik, Apple uro, Apple televizijo, iCloud, iTunes in Apple Pay. Tako smo mnogi uporabniki povezani z Applom preko različnih produktov in storitev, kar pomeni, da Apple s tem gradi mrežo komplementarnih si rešitev za svojega uporabnika in povečuje svoj ekosistem.
Med podjetji, ki prevladujejo, so vzpenjajoča se tehnološka podjetja, ki so s svojimi platformami konkurirala in nadomeščala ponudbe tradicionalnih konkurentov z nadzorom vmesnikov in nadzornih točk, kot so iskanje, oglaševanje in pošiljanje sporočil.
Kar sedem od desetih podjetij z največjo tržno kapitalizacijo je eksositemskih podjetij, ki velik del svojih prihodkov pridobijo iz digitalnih ekosistemov, ki so jih ustvarili.
Podjetja z največjo tržno kapitalizacijo (Povzeto in prirejeno po 2):
- Apple (ZDA) 2.254 trilijonov dolarjev,
- Saudi Aramco (Saudska Arabija) 2.025 trilijonov dolarjev,
- Microsoft (ZDA) 1.838 trilijonov dolarjev,
- Amazon (ZDA) 1.640 trilijonov dolarjev
- Alphabet – Google (ZDA) 1.412 trilijonov dolarjev
- Tencent (Kitajska) 940.81 milijard dolarjev
- Tesla (ZDA) 770.02 milijard dolarjev
- Facebook (ZDA) 767.98 milijard dolarjev
- Alibaba (Kitajska) 730.09 milijard dolarjev
- TSMC (Tajvan) 584.71 milijard dolarjev
Reference:
1 Ching, V., Dietz, M., Rab, I., in Townsend, Z. (2020, september). Ecosystem 2.0: Climbing to the next level, McKinsey Digital.
2 Companies Market Cap. Pridobljeno dne 10.02.2021 iz spletnega naslova https://companiesmarketcap.com/
Podprite Svet kapitala
Delamo razliko; z le enim klikom do kakovostnega pobega v poslovne zgodbe Sveta kapitala že za 0,99 EUR.Več iz rubrike
mnenja
3 knjige, ki bi jih moral(!) prebrati vsak vodja
Odlične knjige, ki odpirajo nova obzorja v razumevanju vodenja, sestavljanja ekipe in oblikovanju idej za naslednje korake.
mnenja
Carpe diem – ultimativna življenjska modrost
»Dream as if you will live forever; live as if you will die today« – James Dean, ameriška igralska legenda.