Zlati podjetniški nasveti ameriškega milijarderja
John Paul DeJoria je danes uspešen podjetnik z bogatimi izkušnjami. Podelil je nekaj nasvetov, kako uspeti v podjetništvu.
Odpri galerijo
John Paul DeJoria je danes uspešen ameriški podjetnik, milijarder, filantropist in ustanovitelj svetovno znanega podjetja Paul Mitchell, ki nudi pestro ponudbo izdelkov za nego las, ter podjetja Patron, ki ponuja produkte iz tekile. Kljub temu da je danes izjemno uspešen in bogat, ve, kako je biti na dnu. Dvakrat v svojem življenju je bil namreč brezdomec, vendar se je znal po vsakem padcu dvigniti v višave.
DeJoria si je svoj uspeh prislužil z lastnimi rokami. Ker je izkusil tako padce kot vzpone, lahko poda relevantne nasvete, kako zastaviti uspešno samostojno pot. Nekatere napotke podjetnikom je podelil tudi na spletni strani Entrepreneur.
DeJoria je na neki točki življenja zaradi izgube premoženja ostal brez domovanja. Bil je preveč ponosen, da bi se preselil nazaj v stanovanje k mami, jo je pa namesto tega prosil za denarno pomoč, da bi se lahko postavil na noge.
V tistem času mu je še kako dobrodošlo pomoč ponudil prijatelj. Za bivanje mu je ponudil svojo rezervno sobo, v kateri se je DeJoria za nekaj časa nastanil skupaj s svojim takrat dvo-letnim sinom. Zdajšnji ameriški milijarder priznava, da je bila to podpora, ki mu je spremenila življenje.
DeJoria zato podjetnikom svetuje, naj ne bodo preveč ponosni, da bi prosili za pomoč. V podjetniškem svetu je občasna pomoč drugih še kako dobrodošla. Pretiran ponos je lahko velik zaviralec na poti do ciljev.
DeJoria priznava, da je bil ob zagonu prvega podjetja brez denarja. Sprva je zgolj hodil po ulicah in mimoidočim delil svoje poslovne vizitke. Na poslovne sestanke se je peljal z avtobusom. Nekoč se je za sestanek dogovoril celo na postaji podzemne železnice.
»Ker nisem imel sredstev za zagon poslovanja, sem začel postopoma. Prvih nekaj mesecev sem večino zasluženega denarja vlagal nazaj v podjetje,« je svojo izkušnjo delil DeJoria in povedal, da tak pristop uporablja še danes pri vsaki novi poslovni ideji, ki se je loti.
DeJoria je potreboval pol milijona dolarjev, da je ustanovil podjetje John Paul Mitchell, zaradi česar je kasneje postal milijarder.
Tekom svoje podjetniške kariere je nekoč naredil veliko napako. Z nekim podjetjem se je dogovoril, da ga bo to podprlo z 1,5 milijona dolarjev. Preden se je usedel v avto, da bi se sestal s poslovnim partnerjem in prejel obljubljeni znesek, je porabil še zadnja razpoložljiva sredstva. Zaradi naraščajoče inflacije pa se je podjetnik v zadnjem trenutku umaknil, obljubljenih sredstev pa mu ni predal. Tako je zaradi nespametne porabe denarja DeJoria čez noč ponovno postal brezdomec.
DeJoria pojasnjuje, da je podjetništvo sinonim za tveganje, vendar je treba vedeti, kakšno tveganje je racionalno in sprejemljivo. Drugim podjetnikom svetuje, naj vedno najprej počakajo, da bodo res prejeli obljubljena sredstva, šele nato naj se odločijo, kako bodo z njimi razpolagali.
DeJoria priznava, da so bili začetki njegove podjetniške poti vse prej kot enostavni. Ko je ugotovil, da določene taktike ne prinašajo pričakovanega rezultata, je spremenil pristop. Nikoli pa za svoj neuspeh ni obtoževal drugih.
DeJoria je po vseh življenjskih izkušnjah ugotovil, da denar pride in gre. Uspešen podjetnik je po njegovem prepričanju tisti, ki v sebi vedno nosi prepričanje, da ga ob morebitni izgubi lahko ponovno zasluži. Pravi podjetnik naj bi bil tisti, ki se je pripravljen spopasti z izzivi, ki mu jih postavlja svet. Prepričan je, da nobena težava ni nepremostljiva.
DeJoria si je svoj uspeh prislužil z lastnimi rokami. Ker je izkusil tako padce kot vzpone, lahko poda relevantne nasvete, kako zastaviti uspešno samostojno pot. Nekatere napotke podjetnikom je podelil tudi na spletni strani Entrepreneur.
»Ne bodite preveč ponosni, da bi prosili za pomoč«
DeJoria je na neki točki življenja zaradi izgube premoženja ostal brez domovanja. Bil je preveč ponosen, da bi se preselil nazaj v stanovanje k mami, jo je pa namesto tega prosil za denarno pomoč, da bi se lahko postavil na noge.
V tistem času mu je še kako dobrodošlo pomoč ponudil prijatelj. Za bivanje mu je ponudil svojo rezervno sobo, v kateri se je DeJoria za nekaj časa nastanil skupaj s svojim takrat dvo-letnim sinom. Zdajšnji ameriški milijarder priznava, da je bila to podpora, ki mu je spremenila življenje.
DeJoria zato podjetnikom svetuje, naj ne bodo preveč ponosni, da bi prosili za pomoč. V podjetniškem svetu je občasna pomoč drugih še kako dobrodošla. Pretiran ponos je lahko velik zaviralec na poti do ciljev.
»Za podajanje v podjetništvo ne potrebujete gore denarja«
DeJoria priznava, da je bil ob zagonu prvega podjetja brez denarja. Sprva je zgolj hodil po ulicah in mimoidočim delil svoje poslovne vizitke. Na poslovne sestanke se je peljal z avtobusom. Nekoč se je za sestanek dogovoril celo na postaji podzemne železnice.
»Ker nisem imel sredstev za zagon poslovanja, sem začel postopoma. Prvih nekaj mesecev sem večino zasluženega denarja vlagal nazaj v podjetje,« je svojo izkušnjo delil DeJoria in povedal, da tak pristop uporablja še danes pri vsaki novi poslovni ideji, ki se je loti.
»Ne zanašajte se na predvidevanja«
DeJoria je potreboval pol milijona dolarjev, da je ustanovil podjetje John Paul Mitchell, zaradi česar je kasneje postal milijarder.
Tekom svoje podjetniške kariere je nekoč naredil veliko napako. Z nekim podjetjem se je dogovoril, da ga bo to podprlo z 1,5 milijona dolarjev. Preden se je usedel v avto, da bi se sestal s poslovnim partnerjem in prejel obljubljeni znesek, je porabil še zadnja razpoložljiva sredstva. Zaradi naraščajoče inflacije pa se je podjetnik v zadnjem trenutku umaknil, obljubljenih sredstev pa mu ni predal. Tako je zaradi nespametne porabe denarja DeJoria čez noč ponovno postal brezdomec.
DeJoria pojasnjuje, da je podjetništvo sinonim za tveganje, vendar je treba vedeti, kakšno tveganje je racionalno in sprejemljivo. Drugim podjetnikom svetuje, naj vedno najprej počakajo, da bodo res prejeli obljubljena sredstva, šele nato naj se odločijo, kako bodo z njimi razpolagali.
»Kriviti druge je nesmiselno«
DeJoria priznava, da so bili začetki njegove podjetniške poti vse prej kot enostavni. Ko je ugotovil, da določene taktike ne prinašajo pričakovanega rezultata, je spremenil pristop. Nikoli pa za svoj neuspeh ni obtoževal drugih.
DeJoria je po vseh življenjskih izkušnjah ugotovil, da denar pride in gre. Uspešen podjetnik je po njegovem prepričanju tisti, ki v sebi vedno nosi prepričanje, da ga ob morebitni izgubi lahko ponovno zasluži. Pravi podjetnik naj bi bil tisti, ki se je pripravljen spopasti z izzivi, ki mu jih postavlja svet. Prepričan je, da nobena težava ni nepremostljiva.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?