Včasih zaposlena na zavarovalnici, danes ustvari 125 milijonov letno
Tori Gerbig je pri 24 letih delala v zavarovalnici, s čimer je zaslužila približno 22.000 evrov na leto. Prosti čas je običajno preživela z družino ali pa je brskala po internetu in iskala trendovska oblačila, ki so bila hkrati cenovno ugodna. Takrat ni bilo tolikšne izbire tovrstnih oblačil, zato se ji je porodila ideja, da začne s prodajo ženskih oblačil na eBayu.
Leta 2011 je skupaj z možem Chrisom Gerbigom ustanovila Pink Lily, spletno trgovino za ženska oblačila. Sprva je bil to le zabaven hobi, ki pa je kasneje prerasel v resen posel. Danes gre za eno najhitreje rastočih spletnih trgovin na drobno v Ameriki. Pink Lily je lani ustvaril 125 milijonov evrov bruto prodaje, navaja CNBC.
Kako se je vse skupaj pričelo?
Ob odprtju trgovine sta Tori in Chris vložila približno 237 evrov za nakup oblačil in dodatkov. Ker še nista bila seznanjena s cenovno strategijo, sta cene izdelkov določala glede na to, koliko bi kot stranki zanje plačala sama. Delala sta v domači dnevni sobi, kar pomeni, da sta imela stroške le s pošiljanjem. Dobiček je prvih nekaj let zelo variiral. Denar sta porabila za odplačilo študentskih posojil in vlaganje nazaj v podjetje.
Dve leti pozneje so na Facebooku ustanovili skupino, da bi tam tržili svoja oblačila in pridobivali zveste stranke, ki so pokazale zanimanje za izdelke. Do konca leta so privarčevali skoraj 18.000 evrov, ki so jih uporabili za zagon uradne spletne strani Pink Lily. Takrat je posel začel cveteti.
Torijini podjetniški nasveti
Maja 2014 je Pink Lily presegel 88.000 evrov mesečnih prihodkov. Trenutno prek spletne strani vsak dan prodajo več kot 11.000 izdelkov, imajo tudi fizično trgovino in z 250 redno zaposlenimi spadajo med največje delodajalce v Bowling Greenu. Še vedno obiskujejo tudi sejme, pri ustvarjanju modelov po meri pa sodelujejo tudi s skupino partnerjev in prodajalcev. Gerbigova je za CNBC podala tudi nekaj nasvetov za ustanovitev uspešnega podjetja, ki jih z vami delimo v nadaljevanju.
- Poiščite tržno nišo
Verjetno ste že večkrat slišali, da je zelo pomembno, da najdete vrzel oziroma tržno nišo na obstoječem trgu. Ko je Tori pričela s svojo dejavnostjo, je bilo veliko žensk, ki so bile navdušene nad modnimi trendi in so želele najti modno obleko za približno 45 evrov ali ali manj, vendar so bile pri tem neuspešne. Vedela je, da jim lahko to omogoči, kar je tudi uresničila.
- Plemenitite svoj dobiček
Če želite hitro doseči rast, je potrebno ves ali vsaj večino prvega dobička vložiti nazaj v podjetje. Morda boste posledično v prvih nekaj letih zelo prikrajšani za denar, kar je bil tudi del Torijine zgodbe. To vsekakor ni bila prijetna izkušnja, saj je delala do 60 ur na teden, živela skromno in ves denar, ki ga je zaslužila, vložila v rast podjetja Pink Lily, toda na dolgi rok se je obrestovalo.
- Poiščite zabavne in unikatne načine, kako pritegniti sledilce
Da bi bil marketing uspešen, je treba pritegniti sledilce na družbenih omrežjih. Pink Lily ima na Instagramu več kot 1,4 milijona sledilcev. Te redno sprašujejo, kaj bi radi videli na njihovem spletnem mestu in na prodajnih policah. Odgovore uporabijo pri sprejemanju končnih odločitev. Kupci se zaradi tega po drugi strani počutijo kot del podjetja.
- Omogočite zvestim strankam, da postanejo ambasadorji blagovnih znamk
Smiselno je dobro premisliti tudi glede oblikovanja programa ambasadorja blagovnih znamk. Pri podjetju Pink Lily so zasnovali program, ki ponuja 10-odstotno provizijo pri vsaki prodaji, ki jo omogočijo dolgoletne zveste stranke, ki jamčijo za kakovosten nakup. To je zelo uspešen del marketinške kampanje, zaradi katerega je letno ustvarjenih sedem milijonov evrov prodaje.
- Poiščite področje, kjer lahko resnično doprinesete
Gerbigova na koncu dodaja, da je bistvenega pomena oblikovanje linije izdelkov, ki jih ponujate. Kaj bo vašim strankam najprej prišlo na misel, ko bodo slišale za ime vaše blagovne znamke? Pri Pink Lily se poslužujejo še enega prijema in sicer, da pogosto odkupijo celotno zalogo prodajalca, ki jim je všeč, tako da ni več dostopna drugim. Celotna kolekcija je tako na voljo zgolj v njihovi trgovini.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?