Strojništvo in ekonomija, prava kombinacija za prodajnika
»Moj zdajšnji šef je prišel na našo fakulteto in nam predstavil podjetje ter karierne priložnosti, ki so jih imeli takrat na voljo,« je Marko Šteger, magister programa IMB na ljubljanski ekonomski fakulteti, opisal svoj prvi stik s podjetjem Poclain Hydraulics.
Odpri galerijo
Posel, to je proizvodnja in prodaja hidravličnih komponent in sistemov, se mu je zdel zanimiv, tako da ni pomišljal in sprejel izziv, ki so ga ponujali v podjetju. Zaposlil se je na delovnem mestu samostojnega prodajnega inženirja. »Da, res se morda naziv zdi nenavadna kombinacija, pogosto prodajnikov ne povezujemo z inženirji in obratno. Ampak zame je idealna. Prvo bolonjsko stopnjo študija sem končal na strojni fakulteti in drugo na ekonomiji,« je pojasnil.
Delo se mu zdi idealno, saj lahko združuje obe področji, ki ga zanimata, tehnično in družboslovno znanje pa mu zelo pomaga pri delu. »Izdelki, ki jih ponujamo, se ne uporabljajo vsak dan, zato je pomembno in si lahko uspešnejši, če imaš tehnično predstavo o izdelku in lahko predstaviš tehnične rešitve,« je poudaril Marko Šteger.
»Sem pa tudi precej proti centralizaciji vseh boljših delovnih mest in znanja. Zdi se mi, da imamo v Ljubljani včasih malo podcenjujoč pogled na vse druge kraje in se ne zavedamo, koliko znanja je v nekaterih panogah tudi drugod. Mislim, da bomo kot država morali oblikovati dolgoročnejšo strategijo in preprečiti koncentracijo delovnih mest v Ljubljani. Saj vidimo, kam to pelje: v kolone na avtocestah in neskončno množico avtomobilov, ki zjutraj vstopajo v mesto. Potrebujemo dolgoročnejšo rešitev,« meni Šteger, ki v Poclainu skrbi za balkanske trge.
Pomeni, da je razpet med prestolnicami v teh državah, Žirmi in Parizom, kjer je sedež skupine Poclain. Všeč mu je dinamika, ki jo prinaša njegov poklic, da srečuje nove ljudi, spoznava različne kulture, zanimivo mu je opazovati, kako različne pristope v poslu imajo na različnih trgih. »Na Balkanu je zelo pomemben osebni stik, zelo hitro s elektronske pošte preidemo na telefonski klic, na sestankih velik del časa namenimo osebnemu pogovoru,« je Marko Šteger povzel svoje izkušnje.
Čeprav mnogi menijo, da službene poti omogočijo tudi turistično raziskovanje mesta, ni tako. »Ko si na poti, ponavadi zmanjka časa za druge službene obveznosti. Kar pogosto se dogaja, da se po sestankih vrnem v hotel in tam nadaljujem delo, treba je na primer odgovoriti na elektronsko pošto,« je pojasnil prodajni inženir, ki se na daljšo pot odpravi dvakrat na mesec, krajše, enodnevne, pa se vrstijo veliko bolj pogosto. S propadom Adrie Airways so se njegova potovanja malce zapletla, saj je treba prestopati in za vožnjo potrebuje več časa, »vendar je bila negotovost pred tem bolj neprijetna, saj nismo nikoli vedeli, ali bo let, s katerim smo želeli na pot, v resnici izveden.«
Šteger se strinja, da vse to sodi k poklicu, ki ga opravlja. »Če je delo dinamično, je treba vložiti več napora. Mnogi pravijo, da si želijo dinamično delo, potem pa ugotovijo, da jim ne ustreza. Ima namreč svoje prednosti in slabosti. Ena od stvari je, da načrti v zasebnem življenju, na primer obisk večerne gledališke predstave, hitro padejo v vodo. Če ti prestavijo letalo, je pač treba prej na pot,« je omenil Marko Šteger, ki pa mu takšen način življenja ustreza. Ker je tudi po značaju takšen, da mora biti neprestano v gibanju, spoznavati nove ljudi, kulture.
Delo se mu zdi idealno, saj lahko združuje obe področji, ki ga zanimata, tehnično in družboslovno znanje pa mu zelo pomaga pri delu. »Izdelki, ki jih ponujamo, se ne uporabljajo vsak dan, zato je pomembno in si lahko uspešnejši, če imaš tehnično predstavo o izdelku in lahko predstaviš tehnične rešitve,« je poudaril Marko Šteger.
Mnogi pravijo, da si želijo dinamično delo, potem pa ugotovijo, da jim ne ustreza. Ima namreč svoje prednosti in slabosti. Ena od stvari je, da načrti v zasebnem življenju, na primer obisk večerne gledališke predstave, hitro padejo v vodo.
Delo je takšno, kakor si je predstavljal, in mu je všeč, po devetih mesecih zaposlitve v Žireh pravi Ljubljančan. Pravzaprav se kar nekajkrat na mesec zjutraj ne odpelje v podjetje, ampak na letališče, pokomentira daljšo pot do delovnega mesta, ki bi marsikoga odvrnila od zaposlitve. Žiri so bližje, kot se morda zdi na prvi pogled. Največja prednost je, da gredo vsi drugi v nasprotno smer.»Sem pa tudi precej proti centralizaciji vseh boljših delovnih mest in znanja. Zdi se mi, da imamo v Ljubljani včasih malo podcenjujoč pogled na vse druge kraje in se ne zavedamo, koliko znanja je v nekaterih panogah tudi drugod. Mislim, da bomo kot država morali oblikovati dolgoročnejšo strategijo in preprečiti koncentracijo delovnih mest v Ljubljani. Saj vidimo, kam to pelje: v kolone na avtocestah in neskončno množico avtomobilov, ki zjutraj vstopajo v mesto. Potrebujemo dolgoročnejšo rešitev,« meni Šteger, ki v Poclainu skrbi za balkanske trge.
Dve plati dinamičnega dela
Pomeni, da je razpet med prestolnicami v teh državah, Žirmi in Parizom, kjer je sedež skupine Poclain. Všeč mu je dinamika, ki jo prinaša njegov poklic, da srečuje nove ljudi, spoznava različne kulture, zanimivo mu je opazovati, kako različne pristope v poslu imajo na različnih trgih. »Na Balkanu je zelo pomemben osebni stik, zelo hitro s elektronske pošte preidemo na telefonski klic, na sestankih velik del časa namenimo osebnemu pogovoru,« je Marko Šteger povzel svoje izkušnje.
Delova poslovna konferenca Izvažajmo pametneje
Gradimo globalno zakladnico znanj o pametni proizvodnji
»Ne vem, ali bi v Parizu lahko imel boljšo službo«
Gradimo globalno zakladnico znanj o pametni proizvodnji
»Ne vem, ali bi v Parizu lahko imel boljšo službo«
Čeprav mnogi menijo, da službene poti omogočijo tudi turistično raziskovanje mesta, ni tako. »Ko si na poti, ponavadi zmanjka časa za druge službene obveznosti. Kar pogosto se dogaja, da se po sestankih vrnem v hotel in tam nadaljujem delo, treba je na primer odgovoriti na elektronsko pošto,« je pojasnil prodajni inženir, ki se na daljšo pot odpravi dvakrat na mesec, krajše, enodnevne, pa se vrstijo veliko bolj pogosto. S propadom Adrie Airways so se njegova potovanja malce zapletla, saj je treba prestopati in za vožnjo potrebuje več časa, »vendar je bila negotovost pred tem bolj neprijetna, saj nismo nikoli vedeli, ali bo let, s katerim smo želeli na pot, v resnici izveden.«
Šteger se strinja, da vse to sodi k poklicu, ki ga opravlja. »Če je delo dinamično, je treba vložiti več napora. Mnogi pravijo, da si želijo dinamično delo, potem pa ugotovijo, da jim ne ustreza. Ima namreč svoje prednosti in slabosti. Ena od stvari je, da načrti v zasebnem življenju, na primer obisk večerne gledališke predstave, hitro padejo v vodo. Če ti prestavijo letalo, je pač treba prej na pot,« je omenil Marko Šteger, ki pa mu takšen način življenja ustreza. Ker je tudi po značaju takšen, da mora biti neprestano v gibanju, spoznavati nove ljudi, kulture.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?