Štiri bistvene skrivnosti Netflixovega uspeha

Kaj je poleg dobre poslovne ideje ključno za Netflixov uspeh?
Fotografija: Netflix je trenutno najbolj priljubljen kanal za gledanje filmskih vsebin. Foto: Pixabay.
Odpri galerijo
Netflix je trenutno najbolj priljubljen kanal za gledanje filmskih vsebin. Foto: Pixabay.

Ste kdaj sanjali o ustanovitvi preprostega zagonskega podjetja, ki bi kasneje zraslo v večmilijonsko podjetje, kot so Netflix, Apple Inc ali Microsoft? Ste si kdaj želeli biti uspešni podjetnik? Tudi FYI, Netflix, Apple, Microsoft in druga uspešna podjetja so začela skromno. Na začetku so imela največ 15 zaposlenih, danes jih imajo na tisoče. Toda zagon uspešnega podjetja zahteva pameten in premišljen pristop, navaja Influencive. Ključne stvari, ki jih je treba pri tem upoštevati, so: poslovna ideja, izdelek ali storitev, zaposleni in stranke.

image_alt
Najbolj zanimive Applove trgovine po vsem svetu

Dobra poslovna ideja

Za začetek je poslovna ideja oziroma njen koncept tisti, ki nas vodi k ustvarjanju novega izdelka ali storitve za določen  potrošniški trg. To je prvi korak v procesu zagona uspešnega podjetja. Vzemite si čas in opazujte, kaj ljudje potrebujejo in česa na nekem območju še ni. Na tak način lahko razvijete odlično poslovno idejo, ki zadovolji potrebe in reši problem, navaja Influencive.

Netflixova posebnost je, da daje potrebe strank na prvo mesto. Foto: Pixabay.
Netflixova posebnost je, da daje potrebe strank na prvo mesto. Foto: Pixabay.

Bogataši, kot so Elon Musk, Jeff Bezos, Reed Hastings, Marc Randolph in podobni globalni milijarderji, so razvili neverjetne ideje, ki rešujejo probleme. Musk je na primer širši javnosti omogočil, da so jim na voljo električna vozla in samovozeči avtomobili. Pri delovanju električnih vozil ni potreben plin, kar je dobro tudi z vidika stroškov. Hastings in Randolph sta uporabila internet, da bi filme, TV serije in druge oblike medijske zabave ponudila širši množici ljudi. Netflix je ljubiteljem filmov pomagal rešiti težavo nakupovanja ali izposoje filmov iz knjižnic.

Kakovost je za zadovoljne stranke ključnega pomena

Ko gre za tržne niše, med katerimi lahko izbirate, je na voljo veliko možnosti. Treba pa je vedeti, da se te razlikujejo po dobičkonosnosti. Netflix je trenutno na prvem mestu na področju storitev za pretakanje filmov. Prehitel je celo YouTube. Eden izmed razlogov za to je Netflixova ponudba visokokakovostne vsebine, medtem ko YouTube po drugi strani zagotavlja ponudbo vseh vrst kakovosti.

image_alt
22-letnica, ki s kozmetiko zasluži več kot 120.000 evrov letno

Netflixovi filmi imajo za nameček tudi zanimive scenarije, odlično strukturo, v njih pa igrajo dobri igralci, kar so še nekatere njegove prednosti. Ne glede na to, ali ponujate izdelek ali storitev, je treba poskrbeti za najboljšo možno kakovost. Influencive navaja, da učinkovit postopek kakovosti vključuje:

  • Postavitev standardov in osredotočanje nanje.
  • Ustvarjanje operativnih procesov za zagotavljanje kakovosti.
  • Preverjanje rezultatov.
  • Uporaba merljivih povratnih informacij iz zunanjih virov (ankete in podobno).
  • Nenehno izboljševanje.

Odkrita komunikacija z zaposlenimi 

Bistvenega pomena je tudi odkrita komunikacija. V svoji zgodnji karieri je želel biti soustanovitelj Netflixa, Reed Hastings, všeč vsem. Zaradi tega se je stežka odkrito pogovoril s svojimi zaposlenimi. Ko je spoznal, da njegov pristop ni tisto, kar bi za napredek potrebovala njegova organizacija, je moral nekaj spremeniti. Pričel je dajati premišljene in konstruktivne povratne informacije, vključno s konstruktivnimi kritikami. Pri tem je bila ključna ugotovitev ta, da je za rast in uspeh podjetja potreben odkrit, odločen in pošten vodja, ne pa tak, ki želi ugajati vsem.

Strankine potrebe so najpomembnejše

Netflix ponuja visoko kakovostne vsebine. Foto: Pixabay.
Netflix ponuja visoko kakovostne vsebine. Foto: Pixabay.

Če se zopet navežemo na primer Netflixa: Ustaljena praksa je, da mnogi posamezniki ponujajo govorne komentarje o hollywoodskih filmih, ki lokalnim gledalcem, ki ne razumejo angleško, pomagajo uživati v filmih. Tako je na primer tudi v Keniji, kjer je hollywoodske filme nekaj časa komentiral moški, znan kot DJ Afro Amigos, ki je bil zelo priljubljen.

Netflix je čez nekaj časa za komentiranje najel nekoga drugega, toda mnogi Kenijci s tem niso bili zadovoljni, saj naj bi bil nov komentator manj izviren in zabaven. Netflixovo odločitev so kritizirali in celo zaprosili podjetje, naj ponovno zaposli prejšnjega komentatorja. Na njihovo zadovoljstvo je podjetje to naredilo. Ključna ugotovitev je, da je potrebno dajati prednosti strankinim potrebam. To na dolgi rok prinese zvestobo, ki je poleg dobre poslovne ideje, odkrite komunikacije med zaposlenimi in vodilnimi v podjetju ter kakovosti ključna za uspeh podjetja.

image_alt
Svetovni milijarderji: Kje živijo in za kaj trošijo denar?

Več iz rubrike