Podjetniške zgodbe: Kodila
Janko Kodila: »Dobre prakse je treba razumeti, ne kopirati. Poštenost se na dolgi rok izplača.«
Odpri galerijo
Podjetje Kodila se odlikuje po tradiciji in izdelkih prekmurske kulinarike. V začetku je šlo za vaško mesarijo, ki jo je sedanji direktor Janko Kodila prevzel od očeta. Ko je leta 2000 vodenje podjetja vzel v svoje roke, je priložnost videl predvsem v tradicionalni prekmurski šunki in splošni promociji prekmurske kulinarike.
Janko Kodila je še pred prevzemom družinskega podjetja kot lokalni distributer nekaj časa pridobival izkušnje iz prodaje in blagovne znamke. V tem obdobju je bil velikokrat tudi v tujini. Velik vtis so nanj naredili vinarji, ki jih je v tem obdobju srečeval. Na njihovih primerih je videl, da se da vino prodati po zelo različnih cenah. Ob iskanju odgovorov, zakaj je temu tako, je ugotovil, da je ključ v delu na blagovni znamki. Prišel je do spoznanja, kako pomembna je dobra komunikacija s kupci.
Na podlagi pridobljenega znanja in izkušenj je Janko Kodila iz vaške mesarije kasneje postavil mesno – predelovalni obrat, šunkarno, prodajalno in sodobno opremljeno restavracijo s pridihom tradicije. Slednja je svoja vrata odprla leta 2019, obiskovalcem pa ponuja prekmursko kulinariko na visokem nivoju.
Blagovna znamka Kodila je zelo prepoznavna tako v Sloveniji kot po Evropi. Večje količine izdelkov se prodajajo v Nemčiji, Avstriji, na Hrvaškem in Madžarskem, manjši del izvoza pa sega v Francijo in celo na Japonsko.
Direktor Kodile je v intervjuju predstavil način delovanja podjetja, izpostavil izzive, s katerimi se v zadnjem času srečujejo, in pojasnil, kakšen je odnos vodstva do zaposlenih. Razložil je, kako poteka v podjetju razvojni proces in kako se je poslovanje spremenilo v času epidemije.
Janko Kodila je povedal, da se podjetje s svojo ponudbo usmerja predvsem na območje radija 200 km od sedeža v Prekmurju.
»Prednost je, da nas stranke lahko obiščejo na naši lokaciji, kjer se nahajajo proizvodnja, trgovina in restavracija. Gre za pomembna orodja promocije na bolj pristen način. Tako lahko iz prve roke predstavimo širino in temelje našega dela. Kar se tiče pristopa do bolj oddaljenih držav – če kdo pokaže interes, se povpraševanju radi odzovemo in se trudimo izpolniti želje kupca,« je razložil Kodila.
Po besedah Kodile se podjetje v zadnjem času spopada z različnimi izzivi. Trudijo se dosegati visoke standarde pri delu v digitalnem svetu. Digitalizacijo so uvedli na področju logistike, sledljivosti, portala in komunikacije.
»Drugi izzivi so vezani na kvalitetno primarne surovine, ki je v našem primeru zelo pomembna. Odločili smo se povečati transparentnost in kvaliteto vhodne surovine. V marketinškem smislu želimo biti bolj kredibilni. Da kupci lahko sledijo procesu od prašiča do pršuta. Trenutno se srečujemo tudi z izzivi na področju financ in kadrovanja.«
Kodila je dejal, da je v podjetju 50 oseb redno zaposlenih, dolgoročno sodelovanje pa je sklenjeno z 20 zunanjimi sodelavci.
»Delamo na dolgoročni kadrovski politiki. Možnost dajemo mladim, ki jih vključujemo in oblikujemo, da bi lahko z njimi sodelovali na dolgi rok. Delamo na ekonomskem zadovoljstvu zaposlenih in na dobrih medsebojnih odnosih. Sodelavci so naše največje bogastvo.«
Direktor podjetja je predstavil strukturo prihodkov. Tretjina prihodkov izvira iz direktne prodaje prek njihove maloprodaje, gastronomije in turizma. Slaba polovica prihodkov predstavlja prodajo prek velikih trgovcev; Mercatorja, Spara in Tuša. Preostanek prihodkov prinašajo prodaja v tujino in ključni kupci. V času epidemije se je raznovrstnost dejavnosti izkazala kot velika prednost.
»Pretežno delamo v živilski dejavnosti, kjer so bile potrebne le manjše prilagoditve, sicer pa je ta segment nemoteno deloval. Upadla je direktna prodaja prek gastronomije in naših dveh trgovin. Kljub temu smo zadržali vse zaposlene, s čimer smo se izkazali kot odgovoren delodajalec. Čeprav je bila restavracija več kot pol leta zaprta, smo zadržali celo ekipo. Čas karantene smo izkoristili za obnovo restavracije, uvedbo informacijskega sistema in razvoj novih produktov,« je odziv podjetja na epidemijo opisal Kodila. Poleg tega so v času karantene vzpostavili tudi spletno prodajo izdelkov.
Janko Kodila je povedal, da je podjetje v slovenskem prostoru najbolj prepoznavno po različnih vrstah šunke. Zelo popularni so tudi ocvirki. Od specializiranih pripravkov pa je zelo prodajan tatarski biftek.
»Razvoj novih produktov je pri nas kontinuiran proces. Delamo na novih izdelkih in na izboljšavah obstoječih. Pri tem gre lahko za nov način pakiranja, predelave ali izboljšanje proizvodnega procesa. Kot podjetje se nenehno razvijamo, skrbimo za izobraževanje kadra in sledenje novim trendom.«
Kodila je povedal, da se novih razvojnih projektov običajno lotijo po novem letu. Projekte razvijajo samostojno ali v sodelovanju s poslovnimi partnerji. Med drugim so sodelovali s Tušem in z Ano Roš.
Leta delovanja v podjetniškem svetu prinesejo tudi dragocena spoznanja. Po izkušnjah Kodile so ključnega pomena za uspešno delovanje v podjetništvo vztrajnost, postavljanje ciljev in njihovo doseganje.
»Na poti do cilja so prepreke. Treba je znati poiskati rešitve in jih premagati. Dobre prakse je treba razumeti, ne kopirati. Poštenost se na dolgi rok izplača.«
Janko Kodila je še pred prevzemom družinskega podjetja kot lokalni distributer nekaj časa pridobival izkušnje iz prodaje in blagovne znamke. V tem obdobju je bil velikokrat tudi v tujini. Velik vtis so nanj naredili vinarji, ki jih je v tem obdobju srečeval. Na njihovih primerih je videl, da se da vino prodati po zelo različnih cenah. Ob iskanju odgovorov, zakaj je temu tako, je ugotovil, da je ključ v delu na blagovni znamki. Prišel je do spoznanja, kako pomembna je dobra komunikacija s kupci.
Na podlagi pridobljenega znanja in izkušenj je Janko Kodila iz vaške mesarije kasneje postavil mesno – predelovalni obrat, šunkarno, prodajalno in sodobno opremljeno restavracijo s pridihom tradicije. Slednja je svoja vrata odprla leta 2019, obiskovalcem pa ponuja prekmursko kulinariko na visokem nivoju.
Blagovna znamka Kodila je zelo prepoznavna tako v Sloveniji kot po Evropi. Večje količine izdelkov se prodajajo v Nemčiji, Avstriji, na Hrvaškem in Madžarskem, manjši del izvoza pa sega v Francijo in celo na Japonsko.
Direktor Kodile je v intervjuju predstavil način delovanja podjetja, izpostavil izzive, s katerimi se v zadnjem času srečujejo, in pojasnil, kakšen je odnos vodstva do zaposlenih. Razložil je, kako poteka v podjetju razvojni proces in kako se je poslovanje spremenilo v času epidemije.
Osredotočajo se na trg v radiju 200 km od sedeža podjetja
Janko Kodila je povedal, da se podjetje s svojo ponudbo usmerja predvsem na območje radija 200 km od sedeža v Prekmurju.
»Prednost je, da nas stranke lahko obiščejo na naši lokaciji, kjer se nahajajo proizvodnja, trgovina in restavracija. Gre za pomembna orodja promocije na bolj pristen način. Tako lahko iz prve roke predstavimo širino in temelje našega dela. Kar se tiče pristopa do bolj oddaljenih držav – če kdo pokaže interes, se povpraševanju radi odzovemo in se trudimo izpolniti želje kupca,« je razložil Kodila.
Aktualni izzivi: digitalizacija, transparentnost, finance in kadrovanje
Po besedah Kodile se podjetje v zadnjem času spopada z različnimi izzivi. Trudijo se dosegati visoke standarde pri delu v digitalnem svetu. Digitalizacijo so uvedli na področju logistike, sledljivosti, portala in komunikacije.
»Drugi izzivi so vezani na kvalitetno primarne surovine, ki je v našem primeru zelo pomembna. Odločili smo se povečati transparentnost in kvaliteto vhodne surovine. V marketinškem smislu želimo biti bolj kredibilni. Da kupci lahko sledijo procesu od prašiča do pršuta. Trenutno se srečujemo tudi z izzivi na področju financ in kadrovanja.«
Kodila je dejal, da je v podjetju 50 oseb redno zaposlenih, dolgoročno sodelovanje pa je sklenjeno z 20 zunanjimi sodelavci.
»Delamo na dolgoročni kadrovski politiki. Možnost dajemo mladim, ki jih vključujemo in oblikujemo, da bi lahko z njimi sodelovali na dolgi rok. Delamo na ekonomskem zadovoljstvu zaposlenih in na dobrih medsebojnih odnosih. Sodelavci so naše največje bogastvo.«
Epidemija kot priložnost za izboljšanje poslovanja
Direktor podjetja je predstavil strukturo prihodkov. Tretjina prihodkov izvira iz direktne prodaje prek njihove maloprodaje, gastronomije in turizma. Slaba polovica prihodkov predstavlja prodajo prek velikih trgovcev; Mercatorja, Spara in Tuša. Preostanek prihodkov prinašajo prodaja v tujino in ključni kupci. V času epidemije se je raznovrstnost dejavnosti izkazala kot velika prednost.
»Pretežno delamo v živilski dejavnosti, kjer so bile potrebne le manjše prilagoditve, sicer pa je ta segment nemoteno deloval. Upadla je direktna prodaja prek gastronomije in naših dveh trgovin. Kljub temu smo zadržali vse zaposlene, s čimer smo se izkazali kot odgovoren delodajalec. Čeprav je bila restavracija več kot pol leta zaprta, smo zadržali celo ekipo. Čas karantene smo izkoristili za obnovo restavracije, uvedbo informacijskega sistema in razvoj novih produktov,« je odziv podjetja na epidemijo opisal Kodila. Poleg tega so v času karantene vzpostavili tudi spletno prodajo izdelkov.
Najbolj prodajane so šunke, razvoj novih izdelkov je kontinuiran proces
Janko Kodila je povedal, da je podjetje v slovenskem prostoru najbolj prepoznavno po različnih vrstah šunke. Zelo popularni so tudi ocvirki. Od specializiranih pripravkov pa je zelo prodajan tatarski biftek.
»Razvoj novih produktov je pri nas kontinuiran proces. Delamo na novih izdelkih in na izboljšavah obstoječih. Pri tem gre lahko za nov način pakiranja, predelave ali izboljšanje proizvodnega procesa. Kot podjetje se nenehno razvijamo, skrbimo za izobraževanje kadra in sledenje novim trendom.«
Kodila je povedal, da se novih razvojnih projektov običajno lotijo po novem letu. Projekte razvijajo samostojno ali v sodelovanju s poslovnimi partnerji. Med drugim so sodelovali s Tušem in z Ano Roš.
»Dobre prakse je treba razumeti, ne kopirati.«
Leta delovanja v podjetniškem svetu prinesejo tudi dragocena spoznanja. Po izkušnjah Kodile so ključnega pomena za uspešno delovanje v podjetništvo vztrajnost, postavljanje ciljev in njihovo doseganje.
»Na poti do cilja so prepreke. Treba je znati poiskati rešitve in jih premagati. Dobre prakse je treba razumeti, ne kopirati. Poštenost se na dolgi rok izplača.«
#Podjetniške zgodbe
Rubrika obsega intervjuje z uveljavljenimi slovenskimi podjetji. V podjetniških zgodbah so predstavljeni začetki poslovanja, izzivi, s katerimi se podjetja srečujejo, značilnosti delovanja v posamezni panogi, finančni vidik, pristop do strank, odnosi med zaposlenimi in druge zanimive tematike. Podjetniške zgodbe nam dajejo vpogled v raznolikost slovenskega podjetništva, služijo pa tudi kot navdih in motivacija tistim, ki se nahajajo na začetku poslovne poti.
Rubrika obsega intervjuje z uveljavljenimi slovenskimi podjetji. V podjetniških zgodbah so predstavljeni začetki poslovanja, izzivi, s katerimi se podjetja srečujejo, značilnosti delovanja v posamezni panogi, finančni vidik, pristop do strank, odnosi med zaposlenimi in druge zanimive tematike. Podjetniške zgodbe nam dajejo vpogled v raznolikost slovenskega podjetništva, služijo pa tudi kot navdih in motivacija tistim, ki se nahajajo na začetku poslovne poti.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?